Ufak ipuçları... - sayfa: 10

Cvp:Ufak ipuçları...

sonsuz

on gündür kimse ip ucu yazmıyor sabırsızlıkla bekliyorum arkadaşlar...

2005-10-28 23:37:00

rotasyon

no_fear

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/pdeSKOAWh.jpg[/img]
3ds max ın üst penceresinde bulunan ve üzerinde menü yazan benimse yeni öğrendiğim bir özellik olan bu özelliği sizinle paylaşmak istiyorum.resimde gördüğünüz gibi menü,wiev,parent falan bunlar ne işe yarıyo derseniz bilgim kadarıyla şöyle;
wiev=adından anlaşılıyo izah gerekmez[:D]
screen=buda anlaşılıyor
world=burada cisme yaptığınız rotasyon tekdir.standart değişmez
parent=aile demek kullanma fırsatım olmadı.hocalar açıklarsa iyi olur.
local=işte en sevdiğim kısım bunu çok kullanıyorum. mesela bir dikdörtgen çubuk x=245 y=454 z=215 böyle bir şekilde abidik gubidik durmuş bunu wiev ile düzeltmemiz çok zor hatta impsible gibi bir şey[:P] ama üstten menüden hemen "local" yaparsın dikdörtgenin pivotu cisme göre şekil alır yani hangi açıdaysa cisimle aynı açıya gelir ve kolayca cismi dikey konuma getirebilirsiniz tek kullanabildiğim özelliği bu diğerleri hakkında tahmin yürütüyorum hatam varsa lütfen uyarın.
gimbal=i dont know.
grid=sahnedeki show gird ile alakalı bir şey
bide oarada pick diye bi şey var.
pick=pick e tıklayıp sahnedeki bir obje ye tıkladığımız zaman tıkladığımız objeyi menüde pick in altına koyuyor anlayamadım ne işe yaradığını [:s]
[:s][:s][:s][:s][:s]
neyse pek yardımcı olamadım kusura bakmayın bilen veya sitedeki hocalarım düzeltirse sevinirim
iyi çalışmalar.

2005-12-01 20:13:36

spacing tool

no_fear

bir objeyi line nın üzerinde kopyalayarak veya instance yaparak line üzerinde oluşturmaya yarar. ctrl+I yaparak spacing tool penceresini açılır.obje yi seçeri sonra penceren pick line a tıklayıp line pickledikten sonra obje line ın üzerine yerleşir bundan sonraki ayarlar size kalmış istediğiniz ayarları yapıp ok deyip pencereyi kapatırsınız.
bu aracın kullanıldığı yerler:
merdivenlerdeki balkonlardaki korkulukların yapımında kullanılır.line merdivenin eğiminde yaparsın ve tool u uygularsın.

2005-12-01 19:54:55

Cvp

sonsuz

arkadaşlar bence bu konu çok faydalı herkesin yararlanabileği bir topic... bukadarla kalmasın[:K] devam ettirelim arkadaşlar...

2005-11-10 12:23:18

Cvp

mokambo

selam arkadaslar,
genelde cok ışıklı sahnelerde calıstıgımda, (daha cok defauld render için sanırım)

farklı farklı ışıkları, sadece bir duvar yada tavan için yada karanlık kalan yerler için vs. koyarım.
yani o ışık o sahnede sadece 1 yada 2-3 gerektigi kadarını aydınlatır.
ama durum böyle olunca perspektiv ekranı anlasılamayacak kadar beyazlasıyor.
bu durum renderda böyle olmasada,perspektiv ekranında fazla ışık kaynagından dolayı fazla patlıyor.
kendimce buna söyle bir çağre buldum.
sahneme 1 omni koyuyorum. ve bunun hiç bir objeye ısık vermemesini saglıyorum.(parametrelerinden exlcude, tusuna basınca listedekiler sahnedeki objelerdir onları sag tarafa secip tasırsak o objelere ısık vermez)
ve bundan sonra o ışıgın multiplier degerini perspektiv ekranımdaki görüntüm normal duruma gelinceye kadar eksi konumuna alıyorum.
en azından renderdan önce daha saglıklı görünebiliyor.

unutmadan bu sadece cok ısıkılı sahnelerde gerekir ...

umarım işe yarayan bir bilgidir. yada bana öyle geliyordur..
kolay gelsin...

2005-11-21 01:46:09

cismi sahnede hızlı ortalama

no_fear

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/pFo15U9U3.jpg[/img]
3ds max da bir cismi sahnede hızlı şekilde ortalamak için x,y,z kordinatlarına teker teker sıfır yazmaktansa yan tarafındaki yukarı-aşağı butonuna sağ tıklayarak konumu sıfırlayabilirsiniz.bu işlemi 3ds max daki bütün değer girme tuşlarında uygulayabilirsiniz.
ayrıca bir küçük kutuyu büyük bir kutunun ortasında ortalamak isterseniz klavyeden alt+A yaprak yada üst menüdeki align tuşuna basarak bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz çıkan pencereden değişik ayarlarda yapabilirsiniz mesela; cismi diger cisim ile uc uca birleştirebilirsiniz açısal degerler kullanarak farklı cisim ortalama pozisyonları ayarlayabilirsiniz.
(quick align)
bu işlemde align penceresindeki yaptığımız bir önceki ayarları tekrar kullanmak istersek kolayca kullanmamızı saglıyor.klavye kısayol tuşu shift+A
kolay gelsin

2005-11-29 20:36:29

transparancy

no_fear

plane oluşturup editable poly ile araba modellerken plane blue printin üstüne geldiği için blue printi göremiyoruz. blue printi görmek için plane i şeffaf yapmamız lazım bunu da klavyeden alt+x ile yapıyoruz.

2005-11-29 20:48:01

alt objelerinizin isim babası olun

Engineer

Herkese merhaba,

Belki çoğumuz biliyoruz ama bu bir tanışma ipucu olsun :)

Edit mesh, poly ıvır zıvırla modelleme yaparken belli bir grup vertex´i, edge´i vs. tutup işlem yapıp tekrar bıraktığımızda ve de tekrar aynı vertexleri tutmamız gerektiğinde çıldırırız ya, aslında çok kolay bi olay.
İlk başta alt nesneleri seçiyoruz ve yukarıda Mirror ikonunun solunda bulunan boş alana bir isim giriyoruz (örnek: omuz) ve enter´a bastığımızda o vertex grubunun bir adı olmuş oluyor.

Bundan sonra yukarıdaki boş kutunun sağındaki oka basınca verdiğimiz adı görüyoruz ve ona tıklayınca aynı alt objeler seçilmiş oluyor.
Umarım işinize yarar.

2005-12-06 16:05:43

Cvp: rotasyon

Engineer

Merhaba No_fear,

Sahnedeki objeler farklı açılarda olduğunda hepsinin kendi X, Y ve Z koordinatları olur (yani Local).
Bir objeyi kendi lokal ekseninde değil de seçtiğimiz diğer bir objenin lokal ekseninde hareket ettirmek istediğimizde Pick´ i seçiyoruz. Hatta bir kaç tane obje seçip sonra teker teker kullanabiliyoruz.

2005-12-06 16:16:37

Cvp

chn

selam
ben siteye yeni üye oldum max 7,0 kullanmaya çalışıyorum.
4-5 ay oldu başlamam,,
sizlerden bişiistiye bilirmiyim.
şimdi bir video yu max de nasıl temizleyebilirim.
hani photoshopta arkaplanı siliyozya. aynısı max de video da yapılırmı acaba. şimdiden çok teşekkür ediyorum...

2005-12-23 12:58:27