Ufak ipuçları... - sayfa: 8

Cvp:Ufak ipuçları...

mefatus

arkadaşlar, poly modelleme yaparken vertexisin edge üzerinde hareket etmesini istiyorsanız shift+x e basın ve hareket ettirin. vertex yalnızca edge üzerinde hareket eder. tekrar shift+x e basarsanız eski haline geri döner.

2005-08-08 02:06:10

Cvp:Ufak ipuçları...

architect

selam arkadaşlar...bu siteye daha yeni üye oldum.. ve max öğrenme konusunda azimliyim..sizlerde bana yardımcı olursanız sevinirim..aslında bir çok sorum var. ama şimdi aklımı meşgul eden yaptığım animasyonları windows media playerde izleyemiyorum..sadece tek görüntü olarak geliyor..bana yardımcı olursanız sevinirim...

2005-08-01 16:46:48

Cvp:Ufak ipuçları...

mokambo

kaydederken render ayarlarında file kısmına avi olarak kaydeceksin, birde ust kısımda kac kare animasyon yaptıgını belitmen lazım. 0------100 yada 12----100 gibi.

2005-08-03 10:23:28

Cvp:Ufak ipuçları...

POWERD3D

Helal sana j benimde aklıma lazer yapımı geldi.Kısaca yazmaya çalışayım.

1-Önce bir küre oluşturun
2-Kürenin ortasından geçen bir free direct oluşturun.
3-Free directe ait Directional parameters altındaki Hotspot=8 Falloft=12 yapın.
4-Free directe ait Atmospheres & Effects bölümüne gelin ve Add tuşuna basın, Volume Light efektini ekleyin.
5-Volume Lightı seçerek setup düğmesine basın.
6-Volume Lighta ait Noise bölümüne gelerek Noise On kutucuğunu işaretleyin
ve amount değerini 0,6 yapın.
7-Rendere basın.
Kolay gelsin.

2005-08-04 02:56:39

Cvp:Ufak ipuçları...

firatturkel

örneğin bir dış mekan çalışmasında alpha channal lı jpg lerle plane üzerine birsürü agaç vb.resimleri yükledik.biliyorsunuz düzgün görünmeleri için camera ya dik açı ile durmaları gerekli.oldu ya cameranın yerini değiştirdik.şimdi hepsini teker teker kameraya yeniden mi dik açılı hale getiricez...?
koordinat sistemlerinden local i secerek döndürmek istediğimiz nesnelerin hepsini birden secerek döndürmeye denersek bütün nesnelerin ortak merkezinden değil de her nesneyi bağımsız olarak kendi merkezinden döndürmüş olarak sorunu çözeriz...

2005-08-11 21:59:11

Cvp:Ufak ipuçları...

chrome_nickel

aynı şeyi look at constraint ile de yapabiliriz.

plane seçili iken Menu-> animations->constraints-> lookAt Constraint seçeneğini seçip kamera´ya tıklayın. bundan sonra artık plane, kamera nereye giderse gitsin ona dik bakıcak. bazen bunu uyguladığımızda plane´in açısı değişir. kameraya dik olması gerekirken paralel hale gelir. bunu düzeltmek için command panel-> hierarchy sekmesinden affect pivot only´yi seçip pivotu 90 derecelik açılarda deneme yanılma yoluyla kameraya dik hale kolayca getirebiliriz. ondan sonra sahne içerisinde kamerayı nere taşırsak taşıyalım plane´ler otomatik olarak onu takip edicek...

aynı şeyi karakterlerin gözleri için yapabilirsiniz. bi karakter çizdiğinizde bu karakterin bakış hedefi olarak bi tane helpers -> dummy çizin. bunu karakterin iskeletinin merkez parçasına linkleyin ki karakteri hareket ettirdiğinizde bakış noktası kafayı yemesin.sonra göz kürelerini birlikte tutup yukardaki şekilde dummy´ye LookAt constraint uygulayın. ardından pivot´u 90 derecelik açılarla ayarlayıp dummy´yi başka bi yere taşıdığınızda karakterin o noktaya baktığını görebilirsiniz.

kafayı hareket ettiren iskeleti seçip bu dummy´ye gene lookAt constraint uygulayın. o sırada yanda command panelde motion bölmesi aktif hale gelicek. rotation list rollout´undan lookat seçeneğini seçip aktif hale gelen wight değerini 50 veya 40 gibi bir değer girdiğinizde kafanın baktığı yöne doğru hafifçe döndüğünü görürsünüz. bu da daha gerçekçi hareket etkisi verir.

2005-08-26 07:46:15

Cvp:Ufak ipuçları...

Phobos

güzel bir topik hakkaten.
ben de aklıma gelen bişeyi ekleyim dedim:
diyelim sahnenizde 300 tane ışık var ve biz hepsinin açık (on) olmasını istiyoruz (kimileri kapalı kimileri açık).
hemen NEW SCRIPT yapıp şu 2 satırcığı yazıyoruz:

-------------------
select lights
dolar.enabled = on
-------------------

on yerine ´off´ yaparsak hepsini kapatıyor.

2005-08-26 09:50:37

Cvp:Ufak ipuçları...

mokambo

hmmm,
phobos, bu cok işime yarayacak saolasın..

2005-08-27 07:36:07

Cvp:Ufak ipuçları...

longman

Arkadaşlar render işlemi yaparken arka planı boş bırakıp renderden sonra resim kaydederken tga formatında da kayıt yapılırsa aynı png gibi arka plan transparent bir görünüm oluyor .Resmi photoshop gibi bir proğramda açınca arka plan transparenttir.İstediğin resmi arka plana yerleştirebilirsin.selamlar.longman...Metin ÜNAL

2005-09-07 10:17:55

Cvp:Ufak ipuçları...

mattezeker

ben kısaca gireyim mevzuuya

bir obje seçili iken Alt+x yapın hemencecik transparan olur ve arka vertex´leri de kolaylıkla görürsünüz.

haa bir de muhakkak biliyorsunuzdur da line çizerken eğer ekranın dışına taşıyorsanız pan komutuna basarsanız line komutu iptal olue ve bir çuval incir değil mi.

"i" tuşuna basın otomatik pan yapacaktır.

bilen arkadaşlar kusura bakmasınlar
daha yeniyiz de ondan.

2005-09-13 15:54:21