Ufak ipuçları... - sayfa: 9

Cvp:Ufak ipuçları...

chrome_nickel

bilenler için değil zaten bu konu. bilmeyenler için.

editable mesh´te edge modundayken modify panelde edit geometry rollout´u içinde chamfer seçeneğini seçip, bir edge´i seçerek fareyi sürüklerseniz edge´nizin pah kırma işlemine tabi tutulduğunu görürsünüz. bunu chamfer butonunun yanındaki değer kutusuna bir ölçü girerekte yapabilirsiniz. aynı edge´e bir kaç adım üst üste chamfer uygularsanız fillet etkisi yapar.

2005-09-16 03:19:25

Cvp:Ufak ipuçları...

c.t.g.

Forumun bu bölümü gerçekten de çok faydalı olmuş. Bizim de bir tuzumuz olsun bari: "İnstance copy" seçeneği ile oluşturulan cisimlerin birindeki değişim diğerine aynen aktarılıyordu (vertexlerdeki konum değişikliği falan). Şimdi bu durumu normal kopyalanmış cisimler için taklit etmek isteseydik, cismin üzerinde sağtuşa basıp curve editor ´den ana cismimizin objects yazan kısmı kopyalanıp hedef cismimizin objects yazan kısmına paste ile yapıştırılır, çıkan kutudan instance seçilir. Bu ilişkiyi yok etmek içinse ana ekrandaki modify panelindeki 3. sıradaki make unique tuşuna basılır. böylece cisimler yeniden ayrılmış olur. Bu özellik nerede kullanılabilir? Benim aklıma karakter modellerken sağtarafı ile sol tarafı arası bağlantısı kopmuş modellerin yeniden eski haline döndürülmesi geliyor. Tabiki bu sefer modified object kısmı kopyalanacak. Umarım birine faydalı olur...

2005-09-21 00:01:01

Re:Cvp:Ufak ipuçları...

kilic_reis

[quote=14496]Forumun bu bölümü gerçekten de çok faydalı olmuş. Bizim de bir tuzumuz olsun bari: "İnstance copy" seçeneği ile oluşturulan cisimlerin birindeki değişim diğerine aynen aktarılıyordu (vertexlerdeki konum değişikliği falan). Şimdi bu durumu normal kopyalanmış cisimler için taklit etmek isteseydik, cismin üzerinde sağtuşa basıp curve editor ´den ana cismimizin objects yazan kısmı kopyalanıp hedef cismimizin objects yazan kısmına paste ile yapıştırılır, çıkan kutudan instance seçilir. Bu ilişkiyi yok etmek içinse ana ekrandaki modify panelindeki 3. sıradaki make unique tuşuna basılır. böylece cisimler yeniden ayrılmış olur. Bu özellik nerede kullanılabilir? Benim aklıma karakter modellerken sağtarafı ile sol tarafı arası bağlantısı kopmuş modellerin yeniden eski haline döndürülmesi geliyor. Tabiki bu sefer modified object kısmı kopyalanacak. Umarım birine faydalı olur...[/quote]

Bu olay mirrorda oluyodu dimi?Hayır sanki Shifte basılıtutup kopyaladığın zaman oluyo gibi bir izlenim edindim yazından.Yanlış olmasın kimse yanlış öğrenmesin.Belki de ben yanlış biliyom.

2005-09-21 16:51:47

Cvp:Ufak ipuçları...

c.t.g.

Evet. Çok haklısın. Shift ile hareket ettirip instance seçilirse iki cisim birebirine bağlanır ama bakışık olmaz. Bir de mirror uygulanıp no clone seçilmelidir ki, simetrik olsun... Ama bu bağlantı ileride koparsa ne yapılacağını yazdım. Mirror uygulamasan bile yine cisimler arası bağ kurulabilir. Mirroru da sonradan uygularsın. Ekleme için sağol.

2005-09-21 23:06:12

Cvp:Ufak ipuçları...

c.t.g.

Morph sonrası polygon silmek:

Morph ile, kendi değiştirilmiş kopyasına hedef gösterilen cisimlerden birinin tek bir vertexini dahi silince aradaki morph bağlantısı kopar ama her hangi birine, edit mesh uygulayıp silinecek poygonlar seçildikten sonra delete mesh modifier´i uygulanırsa aradaki bağ kopmaz.

2005-09-22 00:26:26

Cvp:Ufak ipuçları...

c.t.g.

Zaman çubuğunun başı ve sonunu değiştirmek:

Kısa yoldan bu işi yapmak için, ctrl+alt tuşlarına basılı tutulur, zaman çubuğu üzerine gelinir, farenin soltuşu ile sağa çekilerek başa ekleme, sola çekilerek baştan çıkarma( yanlış anlaşılmasın:) ) yapılır; sağtuşu ile ise sola çekilerek sona ekleme, sağa çekilerek sondan çıkarma yapılır. Orta tuşa basarak ortadan ekleme yoktur. Hiç denemeyin...

2005-09-22 00:40:21

Cvp:Ufak ipuçları...

edesh

hadi arkadaşlar sizin sayenizde 3d s max´da bilmediğimiz kalmayacak çok teşekkürler emeğe geçen herkese...
butun syfaları kopyaladım valla eve götürüp tek tek inceleyeceğim sonrada çalışmaları burda sunmaya başlarız inşallah..
devamı gelecekmi merak ediyorum?!.

2005-10-23 20:07:01

Cvp:Ufak ipuçları...

Origins

azım açık kaldı!"kiremit" ve" look at " çok işime yarayacak.

1) Yansımalı objelerinizin ; gün ışığı , spot ampulu vb. ışık kaynaklarını daha parlak yansıtmasını istiyorsanız.

*Az yansıyan objenin bir kopyasını oluşturup "properties" den "cast shadows" ve "visible to camera "özelliklerini kapatın

* material editorden yaratılmış objenize bir malzeme atayın ve diffuse kanalına "output" map i atayın , obje beyaz görünecektir ,bu beyazlığı yine output mapinin içinde "RGB offset" ten 1-2 ye yüxeltin



2)Diyelim çok yorgun düştünüz ama sabaha render"LAR" gerekiyor...

*Sahne nizdeki camera açılarını belirleyin ve kamera sayısı kadar animasyon uzunluğu belirleyin(5 kare=5 frames)

"auto" adlı bir kamera yaratın , "auto" seçiliyken ve "animation"özelliği aktif haldeyken "frame 1" de "camera 1" "frame2" de camera2" ye.... diye gidiyor sonra animasyon tuşunu iptal edin.

*render menusunden "active time segment" i seçin ve "render output" "save file"tan formatı, resim ismini belirtin

*auto kamerasından render a basın ve uyuyun.


not: eğer bazı açılarda kamera önünden duvar/obje kaldırmanız gerekiyorsa onlar içinde "visibility"animasyonları ayarlamanız gerekicek.

Yapması , anlaşılmasından çok daha kolaydır , umarım işinizi görür

2005-10-24 06:52:23

Cvp:Ufak ipuçları...

sonsuz

benimde tuzum bulunsun istedim. max7 ile gelen bir özellik bunu yeni gördüm. umarım faydalı olur sahnemizde bir kamera var animasyon vermek istiyoruz.camera görüş alanındayken pan tutmacının üstünde mause´u bekletince ayak izleri simgesi var.bunu seçince max´in içinde yürüyormuş gibi kamerayı klavyeden yönetiyorsunuz yani oyun oynar gibi dolaşıyorsunuz. kamera animasyonlarınız için çok büyük bir estetik sağlıyor.Önümde max yok tam anlatamadıysam kusuruma bakmayın... birde. biraz amatorce oldu ama benim gibi işgüç yoğunluğundan bu yaralı özelliği farketmemiş kişiler olduğuna inandığım için yazdım.

2005-10-26 15:06:31

Cvp:Ufak ipuçları...

sonsuz

max7 deki farklı
´´ayak izleri´´ simgesi anlatmak istediğim mouse´yle el simgesi´nin üstünde bekleyince hata yaptıysam bağışlayın demek istediğim
3d encine içindeymiş gibi klavyeden yürüterek dolaştırıyorsunuz kamerayı. önceki sürümlerde olmuyor (´´ayakizi´´ ,´´el´´ değil)...

2005-10-27 09:55:37