Ufak ipuçları... - sayfa: 7

Cvp:Ufak ipuçları...

mimserdar

çok tesekkürler.. son günlerde okudugum en güzel sayfa

2005-07-19 09:30:07

Cvp:Ufak ipuçları...

Kastrasyon

Ok ufak birşeylerle başlayayım.

Fotoğrafta aynen varolan br durum sinema ve dolayısıyla 3d programlarda kullandığımız kameralar için de geçerlidir. Bu durum faklı lens tiplerinin farklı hisler yaratması olarak açıklanabilir.

Biraz açayım. Bildiğiniz gibi lenslerin odak uzaklıkları değişebilir. j-joey arkadaşımızın da zoom out-dolly in tekniğini anlatırken bahsettiği şey budur. Kamera uzaklaştıkça ya da yakınlaştıkça biz zoom in-out yaparak ana nesnemizi çerçeve içinde aynı boyutlarda tutabiliriz. Ancak perspektif değişecek ve bu nesnenin etrafında bulunan nesneler boyut değiştirecektir. Zoom out-dolly in tekniğinin temelinde bu yatar.

Burada asıl anlatmak istediğim konu şu. İnsan gözünün perspektif değeri 45 derecelik açıyı gören lenslerle yakalanabilir. Bu açının üstüne ya da altına geçtiğimizde İnsan gözünün sahip olmadığı bir takım oranlamalar oluşur ancak izleyicilerin çoğu bu durumu bilmediklerinden normal insan gözü reaksiyonu gibi algılarlar. Basit bir örnek verirsem daha iyi anlaşılır.

Bir dönem gazetelerin promosyonları vardı, hatırlarsınız. İşte bu dönemde dağıtılan bazı malları olduğundan daha büyük göstermek için geniş açılı lensler kullanıldı. Geniş açılı lensler, yakındaki objeleri olduklarından daha büyük uzaktaki objeleriyse olduklarından daha küçük gösterirler. Bu sayede çakal gazeteciler minicik kasetçalarları dev müziksetleri gibi gösterdiler.

Bahsettiğim durumun tam tersi dar açılı objektifler için geçelidir. Yani dar açılı objektifler yakındaki nesneleri olduklarından küçük ve uzaktaki nesneleri olduklarından büyük gösterirler.

Burada dikkat etmeniz gereken konu geniş açılı lenslerin nesnelerde deformasyona neden olduğudur. Çok geniş açılı lensler nesnelerin hatlarını belirgin ölçülerde bozarlar. Bu deformasyonu da bir karakteri korkunç göstermek için kullanabilirsiniz mesela.

Ha unutmadan, dar açı-geniş açı dediğim şey 3dsmax´teki field of view(FOV). Bu değer 45´ten küçük olursageniş açılı, büyük olursa dar açılı bir lens kullanıyoruz demektir.

Yakında farklı odak uzaklıklarındaki lenslerin hareketi nasıl algıladıklarını da anlatmaya çalışırım. Umarım bu yazdıklarımla sizlere faydalı olabilmişimdir.

Saygılarımla....

2005-07-19 09:39:14

Cvp:Ufak ipuçları...

Kastrasyon

En çok işinize yarayacak noktaları unutmuşum...


Geniş açılı lensler nesneler arasındaki uzaklıkları olduğundan daha büyük gösterir. Bu sayede özellikle iç mekan çekimlerinde ferahlık hissi verir. Mekanın daha geniş görünmesini sağlar.

Dar açılı lensler ise bunun tam tersi bir etki yaparak uzaklıkları küçük gösterir. Bu sayede darlık hissi yaratır. Örneğin bir kalabalığı görüntüleyeceksiniz. Bin kişiyi renderlamak çok zaman alır. Hiç değilse makineniz ağırlaşır. Oysa on kişiyi bir araya toplar çok dar açılı bir lensle çekerseniz o kişilerin kalabalıktan sıkışmış oldukları hissini verebilirsiniz.

Saygılarımla...

2005-07-19 09:55:50

Cvp:Ufak ipuçları...

j-joey

Büyük bir sahne yaptınız ve siz bu sahnenin ortalarında ufak bir alanda görüntü alıyorsunuz, yani arka planda kalan nesnelerle çok bir işiniz yok... Bu durumda her karenin renderında arka plandaki nesnelerinizin tekrar tekrar render edilmesinin önüne geçmenin sizi ne kadar sevindireciğini biliyorum...

Peki nasıl?

Sahnenizde sadece arkaplanda olan nesnenleri bırakıp, herşeyi hazırladıktan sonra kameranızı sahnenin genelde görüntü aldığınız bir noktasına koyun, render ayarlarınızı bir gözden geçirin ve bir test renderı alın. Ayarlarınızdan emin olduktan sonra Render menüsünden veya Utilities panelinden Panorama Exporter´ı seçtiğinizde Utilities panelinde bir grup içinde Render ve Viewer butonlarını göreceksiniz.

Render´a bastığınızda bildiğimiz render penceresine benzeyen panorama render penceresi gelecek. Render etmek istediğiniz çözünürlüğü seçip render´a bastığınızda uygulama bizim için kameranın o anki pozisyonuna göre 6 adet render alacak ve bunları otomatik olarak birleştirip panoramik bir görüntü oluşturacak.

Render bitiminde karşınıza gelen Panorama Viewer´da fare ile bakış açısını değiştirerek sahnenizin panoramik görüntüsünü elde etmiş oluyorsunuz. Ardından da Panorama Viewer´ın File menüsünden girerek Export´tan hangi şekilde export etmek istediğinizi seçiyorsunuz. Silindirik (Cylinder), Küre (Sphere) veya QuicktimeVR olarak seçebiliyorsunuz. Biz Küreyi seçiyoruz ve kaydediyoruz (istediğiniz formatta)

Şimdi de arkaplan nesnelerini gizleyip, panorama export´a dahil etmediğimiz önplan nesnelerini getirdikten sonra, sahnenizi kaplayacak bir küre (Sphere) oluşturup bunu panorama exportta kullandığımız kamera´ya align ediyoruz. Ardından küremize Normal Modifier´ını uygulayıp sadece kürenin içinin görünmesini sağlıyoruz.

Sırada küreye render ettiğimiz panorama görüntüyü atamak var. Bunun için bir Standart metaryeli nesnemiye atıyoruz, ardından Self-Illumination değerini 100 yapıp, diffuse kanalına bir Bitmap map´i atayıp kaydettiğimiz panoramik resmi açıyoruz. Sonucu sahnede görmek için de Show map in viewport butonuna (Material Editordeki araç çubuğunda sağdan 4. buton) da tıklayıp sonucu görüyoruz...

İşlem tamam...

Panorama Exporter´ı çalışmanızın sunumlarında da kullanabilirsiniz, QuickTimeVR bu konuda çok kullanışlı olacaktır...

2005-07-19 12:37:24

Cvp:Ufak ipuçları...

Nasuh

Valla Can hocam saolasın ya, bu form iyi olmuş böyle valla. ..iyi düşünmüşsün [G22]

2005-07-22 16:23:35

3DSMAX TA YAZI NASIL YAZILIR

dostolalım

SELAM ARKADASLAR ACIL OLARAK 3D YAZI YAZMAM GEREKIYOR 3DSMAX TA BUNUN NASIL YAPILDIGINI ANLATABILIRSENIZ COK SEVINIRIM SIMDIDEN TESEKKURLER

2005-07-22 17:55:11

Re:Cvp:Ufak ipuçları...

kalimba

[quote=12723]text ve extrude. Bunları help menüsünden bir arat. Neredeymiş?, nasıl çalışırmış? İşine yarayacak olan komutlar bunlar.[/quote]

[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=12718&id=forum[/url]


[:)]

2005-07-22 18:25:25

Cvp:Ufak ipuçları...

Parathoner

text ve extrude. Bunları help menüsünden bir arat. Neredeymiş?, nasıl çalışırmış? İşine yarayacak olan komutlar bunlar. Kolay gelsin

2005-07-22 18:19:00

Cvp:Ufak ipuçları...

mario_3

[G7][G18][G27]arkadaşlar "http://www.cgnetworks.com/cgfilms/cgfilm.php?story_id=2172" verdiginiz siteye girdimde sizin dediginiz animasyonu nasıl izlicem?????? nereden :( bir yardımcı olursanız
sevinirim!!!!! ?????????????????? [x:)][G2]

2005-07-22 20:01:36

Cvp:Ufak ipuçları...

anarsheest

yav j helal olsun ne diim
gelsin tiptricler ben öğreniim
bide bu tiyoları sevgili adminlerimiz printable foprmatta yayınlayabilseler...
ahh adminler ahhh.
baskı önizlemede kaaadı yatay çevirip öyle alıyom valla

2005-07-27 09:02:13