Ufak ipuçları... - sayfa: 2

Re:Ufak ipuçları...

demir

benimde bir katkım olsun rpclerle ilgili bu adamlar işi ptatige dökebilmek için bir olay yapmışlar şimdi size onu aktaracagım vatandaş büyük ce bir komplek hazırlar buraya otopark yapar ama birsürü aracı muntazam bir şekilde buraya yerleştirmek işkencedir hem arabaları yerleştireceksin hemde karışık farklı modellerde araba olacak bu araclar normal yoldan kopyalanamıyor en azından bendekiler şimdi olayın nasıl yapıldıgına girelim önce create yani max in sag taraftaki menüsünden helpers o metreye benzeyen şekile gelip tıklıyoruz onun da alt menülerinden birisi olan rpc helpersi seciyoruz, peşinden rpc proxi seçenegini tıklayp araçlarımızın gelmesini istedigimiz noktaları seciyoruz tıkladıgımız her noktaya bir v harfi koyacaktır istediginiz kadar ve harfini koyduktan sonra önce bir sag tıklayıp peşinden modifiy panelini tıklıyor oradanda mass popularate i seçiyoruz (bu baya uzun oldu galiba ya kusura bakmayın elden geldigince kısa tutmaya çalışıyorum )önce select all peşinden deselect rpc content i tıklıyoruz evet şimdi karşımıza gelen bölümde elimizdeki mevcut rpc kütüphanesi açıldı artık buradan koymayı istedigimiz araçları secip accept selection la olayın sonuna geliyoruz en son poülarate le olayı bitirmiş oluyor not bu olay agaçlar için de veya ne varsa hepsi çin geçerli neyse fazla uzattım galiba saygılar

2004-07-08 03:51:23

Re:Ufak ipuçları...

j-joey

Bir sahne hazırlıyorsunuz,

Elbette sahnenizdeki face/polygon sayısının ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuzdur. Her seferinde quick render yapıp render process penceresinden (benim eskiden yaptığım gibi) sahnedeki yüz sayısına bakıyorsanız bilirsiniz ki bu biraz sinir bozucu oluyor... Beklemek vs...

Bu durumda klavyeden 7 tuşuna basarak bulunduğunuz ViewPort´ta sahnedeki face/polygon sayısını yazmasını sağlayabilirsiniz. Sarı bir renkle ViewPort adının hemen altında göreceksiniz...

Kolay gelsin...

(Hele bi mekanıma döneyim bol bol ip ucu gelecek... Eeee, siz de yazın ip uçlarınızı, neyi bekliyoruz birader?)

2004-07-10 10:41:24

Re:Ufak ipuçları...

j-joey

Bir mimari proje için veya herhangi bir proje için binanızın veya evinizin çatısını modellediniz... Çatınız dümdüz bir yüzey, belki bir plane ve kremit kapladınız ve yine dümdüz görünüyor... Bump, Displacement felan işinizi çözmedi... Offf az mı çektik bu çatılardan...

Biliyorsunuz bir şeyi yapmanın tonlarca yolu var. Herşey hayal gücüne bağlı....

İyi bir kremit için iyi kaplama gerekiyor olabilir ama bunun için iyi model de gerekiyor.

Şimdi size 2 yöntem anlatacağım;

1. yöntem biraz fantezik bir yöntem;
Çatınızı ister Box´la yapın ister Plane ile işimiz gerçekten çok basit. Öncelikle segment sayısını kremit sırası sayısının 3 katı kadar attırın. Yani yanyana 30 sıra varsa siz 90 yatay segmente ihtiyaç duyacaksınız. Şimdi bizim plane/box ile aynı açılarda bir Wave Space Warp alıp onu çatı yüzeyimize bind ediyoruz. Sonra da wave´imzin değerlerini her bir dalga bir kremit sırası olacak hale getiriyoruz. (decay değerini 0 bırakın ki hepsi eşit olsun) Bir bakıyoruz ki çatımızın üstünde oluşmuş kremit sıraları... Çok keskinler o yüzden 1 iterasyonluk ve 0.75 yumuşamaya sahip bi mesh smooth atıyoruz istediğimizi elde ediyoruz...

2.yöntem de kesinlikle daha iyi bi yöntem :))
önce bir silindir yaratıyoruz. silindirin çapını kremitlerin sıra çapı olarak veriyoruz. sonra slicing´i açıyor 90´dan -90 kadar yapyıoruz ki bize ikiye bölünmüş bi silindir versin. silindirin alt tarafı lazım değil boşuna polygon harcatmayalım di mi :)... Sonra segment sayısını da 3-6 arası bir değer olarak ayarlıyoruz (size kalmış :)). hemen ardından da bir array tool kullanıp çatı boyunca kiremitlerimizi yerleştiriyoruz (instance kullanın ;)). son olarak kaplamayı da atadık mı çatımız hazır ;)

hadi bakalım kolay gelsin ;)

2004-07-10 11:04:44

Re:Ufak ipuçları...

qxmgsi

bi önceki yazındaki poligon olayı için sağol yanlız.
valla böyle bişey vardır elbetete diyordum ama bulamamıştım.
söylediğin gibi yaptıp fakat ben beceremedim bende sadece secili objenin
faces : 82 gibi yazıyo. yani toplam sahneni faces sayısı olmuyo.

2004-07-10 13:09:42

Re:Ufak ipuçları...

j-joey

Hiç bir nesne seçili değilken bütün sahnedekileri veriyor diye hatırlıyorum... (yanlışım varsa affınıza sığınırım)

2004-07-10 16:12:56

Re:Ufak ipuçları...

j-joey

Bir animasyon sahnesi hazırladınız ve kameranız hareket edecek öyle mi?

Bu hareketi yoğurt yemeğe, biz animatör´ü de yiyite benzetmek çok yerinde olacaktır...

Kamera hareketleriyle ilgili ipuçlarını vermeden önce bazı konularda kamera kullanımı ve kadraj konusunda aklıma gelen bazı noktalara dikkatinizi çekmek istiyorum...

Animasyon da sinema çerçevesine giriyor. Ufak çaplı animasyon projelerinde de yönetmen biz oluyoruz. Her zamanki gibi bir yönetmenin sahne tasarlarken ilk sorusu "Kamerayı Nereye Koymalıyım?" oluyor. Cidden cevabı çok zor olan bu soru devamında "Kamerayı hareket ettirmeli miyim? Ettirmeliysem nasıl bir hareket olmalı?" sorusu kafa yorduruyor bize...

Herşeyden önce size biraz sahne kavramından bahsetmek istiyorum. Sahne ile Plan kavramları çok farklıdır. Dikkat! Sahne bir bütündür ve bir veya birden fazla plandan oluşur. Örneğin iki kişinin karşışıklı konuşması bir sahnedir, kamera bir A´yı bir B´yi gösterir... Kameranın bu değişimi de plandır. Yani her çekim bir plandır diyebiliriz...

Bir planda kamerayı bir yere koyarken sahnede anlatmak istediğiniz şeye dikkat edin.

*A şahsı yürüsün ve siz kamerayla onu takip ediyorsunuz, A şahsını asla görüntünün ortasına almayın. A şahsının yürüdüğü taraf biraz daha boş kalmalı, yani yürüdüğü taraf daha görünür olmalı.

*A şahsı bir durakta, B şahsını bekliyor olsun. B şahsının görüntüye gireceği yeri boş bırakın, yani A şahsı biraz daha yanda dursun.


Yani anlatmak istediğim şey görüntüde bir nesne bir şey ile etkileşecekse her zaman kadrajda (görüntü, kameranın gördüğü kare) etkileşeceği nesnenin bulunduğu taraf boş kalmalı.

Mesela A şahsı yürürken arkasını boş bırakırsak izleyicide, birazdan arkadan biri gelip bıçaklayacakmış gibi ya da arkadan B şahsı gelip omuzuna dokunup "Merhaba" diyecekmiş gibi bir izlenim oluşur...

Diğer noktalara gelelim;

*Bir nesneyi yüceltmek için ona aşağıdan bakın, küçük görmek için de yukardan.

*Bir alanın devasalığını görüntülemek için önce çok uzaktan bir kare ile tamamını alın ya da yakından yavaşça dönerek herşeyi görüntüye alın...

*Hareketlerinizi yumuşak yapın. Bir açıda dönüş yaptıysanız açısal dönüş hızınızda ani değişiklikler yapmayın.

*Vurgulamak istediğiniz nesneleri ilgi çekici kılın, kompozisyonlar önemli.

Bu tür öneriler çoğaltılabilir... Hem de fazlasıyla...

Buraya kadar işin teorisiyle ilgili püf noktalarına değindik. Şimdi işin işçiliğine dönelim,

Özel bir nedeniniz yoksa Target Camera kullanın. Kontrolünüz artar... Bunun bir çok yararı var, şimdilik aklıma gelenler;

*hareket eden bir nesneyi takip etmek kolaylaşır
...-(targeti bağlayın istediğiniz nesneye, işlem tamamdır)

*focus değişimleri kolaylaşır
...-(Use Camera Target ayarını seçtiğiniz zaman Depth of Field - Camera Focus işlemini targeti değiştirerek mis gibi yapabilirsiniz)

*dolly yapma şansına sahip olursunuz
...-(kamerayı bakış açısını değiştirmeden iler geri hareket ettirebilirsiniz. Move (artı işareti) seçili iken F12´ye basarak veya Move butonuna sağ tıklayarak açın Transform Type-In´i. Orada Dolly´yi göreceksiniz)

*dummy kullanmak gibi bir zorunluluğunuz kalmaz
...-(kamerayı da targeti de ayrı ayrı path´lere bağlayıp ikisini de bağımsız anime edebilirsiniz)

Zoom kullanmayın... Sinema Zoom´u pek sevmez. Yapacaksanız da neden yaptığınızı sorgulayın. Aslında bütün hareketleri, koyduğunuz yeri hepsini sorgulayın "Nedir nedendir??" diye... Bazen iyi bir amaca hizmet etmek için ZOOM yapmak isteyebilirsiniz, MAX´te zoom yapmak için Kamera´nın FOV (Field of View) değerini kullanabilirsiniz. Bu amaç şöyle olabilir, hızlı yapılan bir zoom out dikkati nesnenizin çevresine çekecektir... tersi de çevreden nesnenize... Ama hızlı zoom yerine plan değiştirip, yakından başka bir planla almak daha mantıklıdır... İşte sorgulamak gerekli... Sinema Zoom´u sevmez çünkü film´e kayıt yapan sinema kameraları üzerinde Zoom Objektifleri kullanma şansı eskiden yoktu... Zoom´un bir objektif - mercek hareketi olduğunu hatırlatırım... Çok az filmde zoom görürsünüz, bunun yerine kamera hareketleri kullanılıyor. Çünkü Zoom yaptığınız zaman görüntünün büyüyüp küçülmesi genelde oluyor ve derinlik hissini vermiyor. Oysa Dolly (kamera hareketi) ile bu hissi alıyorsunuz. Siz hareket ettikçe, bütün nesneler de hareket ediyor, derinlik hissi oluşuyor.

vay bea! ne de yazmışım ha :))))

Yanlışıyla doğrusuyla bildiklerimden birşeyler daha anlatıverdim...
Hading kolay gele... Sağlıcakla kalıverin...

2004-07-10 18:36:17

Re:Ufak ipuçları...

j-joey

Unutmadan bir anlatımda daha bulunayım...

Filmlerde reklamlarda kullanılan bir kamera efekti vardır aniden dikkat çeker hani... Nesnemiz sabit dururken arkadaki herşey sanki uzaklaşır küçülür... Ya da tam tersi...

Bu Dolly ve Zoom´un kombinasyonuyla elde edilen bir etkidir. Nesnemizin heyecanını, şokunu anlatmada kullanılabilir. Aynı zamanda nesnemizin küçük düşmesi, utanması, yerin dibine batması gibi duygusal etkileri de vermek için kullanılabilir. Peki nasıl yapılır???

Şimdi bu hareketi hangi amaçla yapacağımıza bakalım, heyecan, korku, şok gibi bir etki vermek istiyorsak arka planın küçülerek geriye gitmesi etkisini almamız gerekiyor.

Bunun için eşzamanlı olarak Dolly In yaparken Zoom Out yapmamız gerekiyor. Yani kamera nesnemize yaklaşırken aynı hızla zoom´dan çıkmalıyız.

Bu efektin etkisini hızı belirliyor. Çok hızlı olursa rahatsız edici olabiir, çok yavaş olursa da silik kalabilir... Bunu istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz...

Animasyonun ilk karesini ayarladınız, animate/auto key moda geçin ve son kareye gidin. Kameranın Dolly değeri azaltın (dolly in) FOV değerini de arttırın. Dikkat etmeniz gereken tek nokta da nesnenizin boyutunun ilk karedekiyle aynı olması.

İşte bu kadar...

Küçük düşme, utanç, yerin dibine batma gibi bir etki vermek için de Dolly Out ve Zoom In yapmak yeterli olacaktır...

Hadi kolay gelsin arkadaşlar...

(Etkileri ters yazmış olabilirim, yanlışım varsa affola, deneyemiyorum da :))

2004-07-10 18:56:15

Re:Ufak ipuçları...

Gelroth

Bıraz daha bişiler yazarsan tam stickylik forum üstlerde kalmasını sağlarsa drekon memnun olurum valla :)
Teşekkürler bu arada yazıların icin

2004-07-10 19:50:40

Re:Ufak ipuçları...

j-joey

[img]http://www.ceturk.com/forum/smileys/smiley11.gif[/img]Aklıma birşeyler geldikçe yazıyorum... Aynen yazmaya devam edeceğim :))) Ama umarım sadece ben yazmam :))

2004-07-10 19:54:46

Re:Ufak ipuçları...

sekocan

aklıma gelmiyo ki yaw

2004-07-11 09:01:53