era Son Forum Mesajları

    BY POLIGON

    eraHalis ÖZTÜRKera

    "by poligon" ile deneyin, yeni oluşan aradaki küçük poligolanrı silin, sonra weld yaparak birleştirin.

    2017-10-03 12:43:12

    RGB

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Boyaların RGB kodları yoktur CMYK kodları vardır. Firmalar da bu kodları verir mi bilmiyorum. Kartelaların üstünde de hiç görmedim.

     

    Şöyle yapabilirsiniz: Web sitesinde beğendiğiniz rengin üstüne sağ tıklayıp "incele" derseniz ekranınızın yanında sitenin temel kodlarını inceleyebileceğiniz bir alan açılır ve oradan RGB olarak kodu alabilirsiniz.

     

    Örneğin https://www.marshallboya.com/tr/renk-paletleri adresindeki en koyu tonda göreceğiniz morumsu rengin kodu:

    R:125, G: 55, B:97 olarak vermişler.

    Peki neden boyaların RGB kodu olmamasına rağmen web sitesinde RGB ile kodlamışlar?

    Çünkü monitörlerimiz ve televizyonlar RGB renkleri ile çalışır, CMYK renkleri tam olarak gösteremez. Gösterebilmesi için CMYK kodların RGB ye çevrilmesi gerekir. Bu çevrim sırasında da  renk kaybı olur.

    İyi çalışmalar.

    2017-09-23 19:47:06

    Çiftlik

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Benim örnek olarak verdiğim fiyatlama sadece 1000 çekirdek için.

    Rebusfarm'ın 40,600 çekirdeği var.

    @PMBInt: kastettiğin şeyi çok iyi anladığımı düşünüyorum. Ben de iyisini yapan nereden olursa olsun öne çıkar diye düşünürüm. Rebusfarmla kıyaslamadan 150-200 bin lira ile de kaliteli bir sistem kurulabilir ancak, kıstas rebusfarm olunca asıl konu da donanım maliyeti olduğundan kıyaslamanı doğru bulmuyorum. 150-200 bin lira ile -hadi parayı sorun etmeyen yazılımcılar ile diyelim- çok iyi bir yazılım yapılabilir ama donanım işi tamamen endüstriye bağlı. Yani şahısların özverisine ihtiyacı olmayan bir konu.

    2016-12-11 18:01:08

    Bütçe

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Hayal ya da isteğinizi kırmak istemem ama 150-200 bin Tl ile kurulacak sistem Rebusfam a yakın ya da aynı olamaz. Bahsettiğiniz rakipte 40,600 çekirdek var.

    Ben de yabancı kullanıyorum çünkü -yukarıda da yazılmış- Türk çiftlik sahiplerine göre "arayüz falan uğraşmaya gerek yok". 2 saatlik renderı 2 dk da alıp anında sonuç görebiliyorken neden render başına ya da saat hesabıyla ödeme yapıp işi anında göremeyip, istediğim yerde durduramayıp sonucu beklerken tırnaklarımı kemireyim ki?

    Bir de "cüzzi bir miktar pahalı olacak" demenizden tercihimi yabancıdan yana kullansam daha iyi olur diye düşünüyorum. 3 kuruş pahalı olsun bizden olsun mantığını hiç doğru bulmuyorum. Tam tersi olsa? 3 kuruş ucuz olsun yerli kullanıcı daha çok kullansın gibi mesela? Yani neden herşeyin cüzzi de olsa pahalısını biz kullanıyoruz ki?

    Necmi hocaya katılıyorum hele ki hedefiniz Türk kullanıcılarsa daha çok katılıyorum. Küçümsemek için değil, Türkiye'de çiftliğe ihtiyaç duyan çok fazla şirket ya da şahıs yok. Emin olun yok. Elinde render çiftliği olup ta o aletlerin render çiftliği olduğunu bile bilmeyen çok büyük bir prodüksiyon firması biliyorum. Çünkü, o çok büyük prodüksiyon firmasının bile render çiftliğine ihtiyacı yok.

    Ben on yıl böyle bir sistem kurmak için araştırma yaptım. Özellikle Türkiye'de ve Türk kullanıcılar için bu işten bir kazanç olmayacağını anladım ve vazgeçtim. En büyük sebebi donanım ve yazılım maliyetleri yurtdışının en az 2 katına geliyor oluşuydu (Bugünlerde 3,5 katı).

    Yaşar ünüversitesinin var mesela 240 çekirdekli. Öğrencileri için almışlar belliki. Bir yandan da piyasaya açmışlar. Rekabet dertleri yok, rekabet etmelerine gerek de yok zaten. Üniversiteye yetiyor ne de olsa. 

    Uluslararası rekabet edebilmek için;

    En az 3000 çekirdek (Boxx Türkiye'de 1 modülde 24 çekirdekli sitem 3,500 dolar. Yani 125 tane modül gerekli. Bu da 437,500 dolar tutuyor. (BURAYI DÜZENLEYİP TEKRAR YAZIYORUM. BEN HESAP HATASI YAPTIM. ÖZÜR DİLERİM) 1000 çekirdekle başlarsanız 41,6 modül gerekiyor (42 diyelim). 42 modül X 3,500 dolar = 147,000 dolar. Tl ye çevirirsek 147,000 dolar X 3,5 TL =514,500 TL tutuyor. Umarım bu hesap da yanlış değildir :) )

    En az 3 yazılım ve bu yazılımlara uygun pluginlerin lisanslanması

    7/24 hizmet için en az 3 teknik personel (personel tatil günleri için en az 1 kişi daha)

    Sağlam bir elektrik şebekesi (iki damla yağmur yağdığında kesilmeyen cinsinden.)

    Sağlam bir soğutma sistemi

    Sağlam bir internet altyapısı (Hem de Türkiye'de)

    Sistemin kurulacağı mekanın kirası (Teknokentler ilk zamanlar iyiydi ama şimdilerde kira bedelleri çok yüksek)

    ...

    Aşağıdaki Linkleri inceleyin derim:

    https://tr.rebusfarm.net/tr/tr-lets-go/render-farm-specs 

    http://www.boxx.com/   Türkiyedeki adresleri de http://www.boxxturkiye.com/ 

    Piyasada başka render modülleri de vardır. Siz gerekli araştırmayı yapmışsınızdır.

     

    Yine de umarım başarılı bir sistem olur tüm zorlukları aşar ve rekabet gücü yüksek bir sistem haline gelir de biz de seve seve kullanırız.

    Kolaylıklar dilerim.

    2016-12-09 19:16:11

    Sketchup to Max

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Sketchup mpodelini sketchup 7 versiyonu olarak kaydet. 3dsMax, *.skp olarak import edebiliyor. Obj yapmana gerek yok.

    2016-12-06 11:39:33

    Hareket

    eraHalis ÖZTÜRKera

    O zaman, visibility ile görünmez yaptıktan sonra Serkan Yavuzun dediği gibi 1 kare içinde kamera ve sudan uzaklaştırın.
    Sanırım en hızlı çözüm böyle olur.

    2016-07-13 16:47:11

    Visibility

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Tabi ki de visibility ile yapılacak.
    SAHNENDEN KAYBOLMAZ, RENDERDA KAYBOLUR.

    2016-07-13 16:33:24

    Rebusfarm

    eraHalis ÖZTÜRKera

    rebusfarm.net

    2016-07-09 11:23:58

    Kickstarter

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Necmi Hocayı dinleyin derim. Bakarsınız biz de bağış yaparız.

    Ama, gönüllü çalışan bile arayacaksanız -ki bence hiç doğru bir istek değil- detaylandırın lütfen.

    Başarılar

    2016-07-04 16:45:09

    Alpha

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Tiff alırken "alpha channel" kutucuğunu seçmişsen bir adım daha kalmış oluyor. Photoshopta açınca bir de layer kısmından alpha kanalını ctrl ile seçip ister mask ile ister doğrudan silebilirsin.

    Sonra jpg harici alpha destekli png gibi formatlarda kaydedebilirsin.

    2016-06-18 19:19:32

    Tracking

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Syntheyes

    PFTrack

    Yukarıdakileri inceleyin derim. İkisi de çok başarılı. Birkaç tane daha benzer "camera tracking" programı mevcut.

    2016-03-08 20:34:11

    Bevel

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Path Extude yerine BEVEL modifier ile 2 aşamalı yükseltme yapın. Ya da yapmış olduğunuz şu anki haline editpoly ekleyip edgelere chamfer uygulayın...

    2014-10-15 11:20:23

    Smooth

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Line tüm verteksleri seçin ve smooth yapın.

    2014-06-12 13:56:39

    Rica Ederim

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Rica ederim Gökhan :)

    Vray displace ihtiyacım oldu ancak, altı milyonu aşkın poligon olunca render çok kastı. Denerken ve araştırırken bunu buldum. Rendera faydası olmasa da ihtiyacı olanlara iyi çözüm diye düşündüm...

    norro:

    Unify edilen normaller "köşe edglerin" birleştiği noktalardaki normaller. Yeni oluşturduğu edglerin normallerine dokunmuyor.

    Ayrıca ben biraz önce denedim yeni edge oluşturmaya da gerek yok. Ama o zaman tüm yüzeyleri smooth yapıyor. Ben duvar vb. yaparken, polyleri smooth kullanmayı sevmiyorum. 

    O nedenle benim gibi çalışanlar için yeni edge eklemek daha iyi olacak sanırım.

     

    2014-05-30 16:12:51

    Displace Map - Edge Problemi -ÇÖZÜM-

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Vray ya da başka herhangi bir eklenti ile Displace yapmak yerine, Material editörün içerisinden yapılan Displace maplerde yaşanılan; "edgeler arası boşluk" ya da "kenarların açık kalması" sorununa aşağıdaki videoda çok basit bir çözüm var.

     

    İlgilenenlere, ihtiyacı olanlara...

    https://www.youtube.com/watch?v=pDeM_WMLKuE

     

    2014-05-30 15:28:25

    Net Render / Distrubuted render

    eraHalis ÖZTÜRKera

    http://www.tr3d.com/forum/oku/vray/vray-distributed-render-problemi/

    Biraz uğraşınca Vray Distrubuted Render iyi oluyor. Yöntemleri izlerseniz sıkıntı olmayacaktır.

    2014-01-20 22:23:06

    Geçmiş Olsun

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Geçmiş olsun çözüldüğüne sevindim.

    2014-01-17 12:04:28

    Rebusfarm

    eraHalis ÖZTÜRKera

    3 kare olacak şekilde Rebusfarm`ı deneyin bir de. Öyle zipleyip yollamanıza falan gerek kalmadan kendiniz gidişatı görebilirsiniz.

    www.rebusfarm.net

    2014-01-16 21:26:43

    Richdirt

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Kirletilmiş kaplama yapmanın en kolay yolu; Maxte unwrap map ile koordinatları çıkartıp Photoshop gibi bir programla istediğiniz yerleri kirletmek oluyor.
    Bir de richdirt diye bir eklenti var eksikleri olsa da işe yarar bir plugin. İnceleyebilirsiniz.

    http://www.enrichpro.com/en/richdirt/index.html

    İyi çalışmalar...

    2013-10-31 12:16:50

    Rica ederim.

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Rica ederim,
    Aslında siz kendiniz çözmüşsünüz. Problem; objelerinizin MAX içinde XYZ de sıfırdan çok uzakta olmasıymış.

    Benim kastettiğim şey ise sizin yaptığınızı yaptıktan sonra bile aşırı zoom yapınca ayrılıkların olması ile ilgili. Ama sanırım sizde o sıkıntı da kalmadı.

    2013-10-27 14:20:35

    Ekran kartı

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Bahsettiğiniz olayı ben de çok yaşıyorum ancak; XYZ koordinatlarına bakarsanız muhtemelen -rakamsal olarak- aynı yerdedirler. Bazen de x,001 ya da x,002 birim kadar ayrı olabiliyorlar. Eğer XYZ de bu ayrılıklar varsa el ile düzeltiniz yoksa müdahaleye de gerek yok.

    Çevremdekilere sorduğumda da vertexlere çok yaklaşınca aynı sorunla karşılaştıklarını, sebebin ekran kartı seviyesiyle alakalı olduğunu söylemişlerdi.

    Bir tanıdığım mimari işler yaparken tüm çizimler için belli bir referans noktası belirleyip autocadte XY de sıfıra taşıyarak çözülebileceğini söylemişti. Denedim pek de işe yaramadı.

    Anladığım kadarıyla, maxin snap ayarları ne olursa olsun aşırı zoom yapıldığında böyle ayrılıklar oluyor.

    Eğer bir çözümü varsa güzel olurdu.

    İyi çalışmalar.

    2013-10-27 13:55:09

    Ekran Kartı

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Ekran kartınızla alakalı bir durum. Ekran kartınızın 3d yazılımları ne kadar desteklediğini bir araştırın derim. Oyun için yapılan ekran kartları shade görüntüde daha iyi çalışırken 3d yazılımlar için yapılanlar 10milyon+ poligonlu işlerde bile pek sıkıntı yaratmıyor. Nvidia quadro 600 başlangıç/orta seviye için bence ideal. 6 milyon poligona kadar shade/wire arasında pek sıkıtı olmadan çalışabiliyorum.

    2013-09-24 00:31:30

    Sürat teknesi Reklamı

    eraHalis ÖZTÜRKera

    :D sürat teknesi almak için sürat teknesi reklamı görmedim. Ama sürat teknesi reklamı olsa sürat teknesi almak için sürat teknesi reklamına tıklardım.
    Kaliteli bir sürat teknesi almak için de kaliteli sürat teknesi reklamı olsa kaliteli sürat teknesi reklamına tıklardım.

    Bakalım "Echelon" takipte mi? :D

    2017-11-05 13:08:43

    1984

    eraHalis ÖZTÜRKera

    1984 kitabını ve Black Mirror dizisini yaşıyoruz.

    Ben üşenmeden bazen, sayfamda çıkan tüm reklamları kapatıp alakasız olarak işaretliyorum. Daha az reklam çıkıyor. Tabi bunu yapmak zorunda kalmaktan da nefret ediyorum ama kaçış yok.

    Ya d asöyle yapılabilir; reklamların hepsine tıklayıp ve bunu dışında hiç etkileşime girmeyip (alışveriş, yönlendirilen sitede gezinti vs) reklam verenlerin para kaybetmelerini sağlayabiliriz :). Facebook daha çok para kazanmış olur ama reklam verenler düşünsün bana ne :D

    2017-11-04 13:08:24

    Telif

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Youtube un telifli içerikleri koruma politikasına göre telif ihlali bulunduğunda;

     

    1- İçeriği yayınlayana uyarı yapılıyor, içeriğin kaldırması isteniyor.

    2- Eğer içerikten para kazanılıyorsa içerikteki müziği kaldırtmayıp gelirin eser sahibine aktarılacağına dair bildirim yapılıp içeriğe karışılmıyor.

     

    Tabi hukusal açıdan açıklar çok fazla olduğundan PARODİ HESAP ya da PAYLAŞIMLARLA bir çok kişi işi kotarabiliyor. Aslında parodi hesap olmasa bile olsa müzik eserlerinde belli bir oranda benzerlik kabul edildiğinden bir çok telifli eseri ihlal etmek çok kolay.

    Linktekine baktım, A. Tilkinin şarkısını da dayanabildiğim kadar dinledim. Parodici olan yutubır para kazanmanın yolunu bulmuş birisi. Kaba tabirle boş beleş işler. Fikrimce, bu tür işler eleştirme ya da reklam ve pazarlama (eser sahibi lehine) maksadı dışında yapıldığında fikir ve ifade özgürlüğü kapsamına girmemeli. Günümüz deyimiyle VİRAL çalışma...Örneğin STOLK isimli kanalın işleri eleştirel düzeydedir ve zaman zaman eserleri 3-5 sn kadar kullanmaktadır.

    "PARODİ PAYLAŞIM" olduğundan Huntürk'ün dediği gibi eğer eserin asıl sahibi parodiciyle uğraşmak isterse uğraşabilir ama telif hakkı üzerinden dava açamaz. Ama yine de geliri kendi üzerine geçirtebilir diye düşünüyorum. Yanlış bilmiyorsam 30 sn kuralı diye bir kural var ve ihlale girmiyor ama bu paylaşım 3 dakika sürüyor.

    2017-09-28 12:45:58

    Look at Constrait

    eraHalis ÖZTÜRKera

    LookAt Constrait konusunu araştır.

    2016-12-06 11:35:32

    Rebusfarm

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Selam,
    Ben bir dönem çok sık kullandım. En son 2500 kare, 1920x1080 medium vray ayarlarla yanlış hatırlamıyorsam 3 saat gibi bir zamanda almıştım.
    Arayüzünün olması çok iyi. Biten renderı anında makinenize indirebiliyorsunuz. En azından renderlarınız hakkında küçük önizileme ekranı sayesinde fikir edinebilirsiniz.
    Seçtiğiniz ödeme tipine göre sizi sıraya alıyor. Sırada beklerken dilerseniz ödeme tipini değiştirip daha erken rendera başlatabilirsiniz.
    Bazen hatalar olabiliyor. Teknik destek çok iyi.

    Size tavsiyem eğer animasyon renderlayacaksanız önce 3 tane sıralı kare render ile deneyin. Tek kare renderda krediniz daha fazla harcanıyor. Bunu Rebusfarm teknik destek söyledi.
    3 kareden sonra eğer memnunsanız devam ettirin.

    Bence hizmet ve süre için fiyat politikası da gayet iyi.
    Bir çok render firması kare/saat hesabı yaparken Rebusfarm da ise hesaplamayı Kare/Ghz harcama oranına göre yapıyorlar.

    2016-10-12 21:27:36

    HİZALAMAK

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Şu an tam nerede hatırlamıyorum ama edit vertex/poly/edge alanlarında make planar diye bir seçenek var. Oradan istediğin vertexleri x-y-z de HİZALAYABİLİRSİN... Sonra istediğin koordinata taşırsın.

    2013-05-31 13:55:27

    Mac`inize kıymayın...

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Mac makinelerde Windows, donanım kadar çalışır. Yani Mac'in Ios çalıştırırken gösterdiği performansı Windows kurduğunuzda alamazsınız. Sadece eğlence olur, fantezi olur. Makineye yazık.

    Macler'in bir özelliği de; Ios'un, makinedeki donanımı harcamaması ve dolayısıyla performansı artırmış olmasındandır. Windows öyle mi? Ram takarsın daha yok mu der, bellek az der, oram ağrıyo buram acıyo falan filan. Windows, makineye ne takarsan tak öldürüyor... Yani Mac'e Windows kurarsanız Mac'inizdeki donanımı da gerektiği gibi kullanamazsınız.

    Mac inize acıyın bari... :)

    2013-05-21 18:27:51

    MAC ve 3dsMAX

    eraHalis ÖZTÜRKera

    Max in mac versiyonu ve Mac`e kurulan Windows`un hiç bir anlamı yoktur.

    2013-05-07 14:10:22