3ds Max : Displace Map - Edge Problemi -ÇÖZÜM-

Displace Map - Edge Problemi -ÇÖZÜM-
eraHalis ÖZTÜRKAvatar

Vray ya da başka herhangi bir eklenti ile Displace yapmak yerine, Material editörün içerisinden yapılan Displace maplerde yaşanılan; "edgeler arası boşluk" ya da "kenarların açık kalması" sorununa aşağıdaki videoda çok basit bir çözüm var.

 

İlgilenenlere, ihtiyacı olanlara...

https://www.youtube.com/watch?v=pDeM_WMLKuE

 


Düzgün Türkçe ile konuşmak hiç de zor değil.
2014-05-30 15:28:25 Edit:2014-05-30 15:30:37
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim Halis :)
cizgicizgiGökhan GülerAvatar

Teşekkür ederim Halis :) güzel bir paylaşım


http://www.cizgicizgi.com
2014-05-30 15:51:25
  • Offline
  • Erkek
çok merak ettiğim bir
norromusa canAvatar

çok merak ettiğim bir sorundu.
güzel bir ders fakat hangi normalleri unify ettiği biraz karışık :D


2014-05-30 15:55:17
  • Offline
  • Erkek
Rica Ederim
eraHalis ÖZTÜRKAvatar

Rica ederim Gökhan :)

Vray displace ihtiyacım oldu ancak, altı milyonu aşkın poligon olunca render çok kastı. Denerken ve araştırırken bunu buldum. Rendera faydası olmasa da ihtiyacı olanlara iyi çözüm diye düşündüm...

norro:

Unify edilen normaller "köşe edglerin" birleştiği noktalardaki normaller. Yeni oluşturduğu edglerin normallerine dokunmuyor.

Ayrıca ben biraz önce denedim yeni edge oluşturmaya da gerek yok. Ama o zaman tüm yüzeyleri smooth yapıyor. Ben duvar vb. yaparken, polyleri smooth kullanmayı sevmiyorum. 

O nedenle benim gibi çalışanlar için yeni edge eklemek daha iyi olacak sanırım.

 


Düzgün Türkçe ile konuşmak hiç de zor değil.
2014-05-30 16:12:51
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!