Mental ray testleri... - sayfa: 10

Cvp

Murti

link için sağol emin hemen indirip bi test yapıcam [S10]

Bide emin sanırım mental ray difuse kanalına kaplama atınca fg deki is lekeleri problemini çıkarmıyor.. Bu benim bazı çalışmalarımda da oluyor.. Mesela seninde duvar sanırım renk ama masa da ki doku map fg değerleri aynı ve render edince masa da problem yok duvar da leke var [G7]... Sence doğru olabilirmi bu ne dersin..

2006-03-09 08:27:18

Cvp

POWERD3D

[img]http://img69.imageshack.us/img69/456/b304s2eb.jpg[/img]

2006-03-09 09:43:49

Cvp

bineger

Halit eline sağlık çok güzel olmuş, ama kremasını unutmuşssun, canım çekit şimdi gidip alayım. :) Render süresi nedir bu çalışmanın?

2006-03-09 15:05:26

Cvp

POWERD3D

Teşekkürler fatih, kreması var aslında bisküvilerin ama beyaz değil :) Render süresini hatırlayamıyorum ama 10 dk civarı olması lazım (dahada az olabilir).

2006-03-09 15:33:20

Cvp

zihnisinir2006

o tekniği duymuştum ama demin aradımda nası yapçağımı bulamadım biraz daha açarmsın.
Örneğin burada pencere koydum ama çok lekelendi
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1H073ih49.jpg[/img]
Buda iki target area koyduğum şekli sizce 1 tanemi iyi iki tane mi?
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/q47azJ20l.jpg[/img]

2006-03-09 23:01:57

Cvp

POWERD3D

İşteki boş bir zamanda yakaladığımm fırsat esnasında yapmaya çalıştım, fazla uğraşamadım eksiklerim varsa kusura bakmayın.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Me970CdhA.jpg[/img]

Çalışmada kullanılan düzeni aşağıda vermek istedim.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0XmcC5hLd.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/jj4sWuMj5.jpg[/img]

Ana ışık kaynağının ayarları aşağıda. Penceredeki ışıkların ise multipler değeri 750 ve gölge kapalı.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/CnqkGyDcv.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9i4hlhw3a.jpg[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/956Ufo5xz.jpg[/img]

Renderi aldıktan sonra photoshop ile üzerinde birkaç küçük aydınlatma ayarı yaptım. (Bence herşleyi render motorundan beklemek yanlış)
Umarım birilerinin işine yarar. Saygılarımla...

2006-03-10 13:17:46

Cvp

Byteman3D

Heyoo ben de geldim =) Bi mental ray hastası daha geldii yanınıza.

Murticiğim, doku konusundaki tespitin kesinlikle doğru. O etki yine var muhakkak, ama doku kaplandığında daha az farkediliyor. Aslında bildiğin kamuflaj etkisi bu. Yani doku kaplamayla ilgili değil, kaplanan dokunun renkleriyle ilgili bişey.
Final gather, örneklerini (sample) bembeyaz bir yüzeyden almak yerine farklı renklere sahip piksellerden alınca bir nevi kontrast azalmış oluyor ve örneklerin yetersizliği daha az görünür hale geliyor.
Şayet komple beyaz bi tekstür kaplasan yine aynı şey olacaktır.

Zihnisinir2006, sahnen çok hoş olmuş ellerine sağlık. Pencere kenarındaki o şeyler samples ı artırdıkça iyileşebilir, ancak yine de bu en doğru etkiyi vereceği anlamına gelmiyor, çünkü fg samples arttıkça sadece örneklerin birbirine yedirilmesi için daha fazla ara adım kullanılmış oluyor. Fakat örnek alınma yarıçapı yeteri kadar küçük değilse, pencerenin ince detaylarında olması gereken koyuluklar kendini yeterince iyi göstermeyecektir. Bunları ancak radius değerini küçülterek verebiliyoruz. Önce samples 10 yapıp Max radius u 1 gibi bir değerde dene, detayların nasıl belirdiğini bir gör. Ama grenli olacaktır.

Sonra da greni götürmek için samples açılacak ama tabi render süresini bilemiyorum işte...[G18]

Tanrı biliyor ya, belki de hiç bir zaman en doğru etkiyi alabilecek ayarda bir render yapamayabiliyorsun. [G7]

2006-03-12 21:32:39

Cvp

Samce

hocam bi çalışma atsanızda mentalray görsek yaw:D

2006-03-12 21:46:54

Cvp

Byteman3D

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/gzhoJ603P.jpg[/img]

Marmara Üniversitesi´nden bir grup genç arkadaşın ödevi için 3D desteği verdiğim bir çalışma. Modellemesi bana ait. Render mental ray malum. Global yok sadece Final Gathering var. Zemin DGS malzeme, buzlu plastik bildiğin opacity üstüne bulanık bir yansıma.

2006-03-13 09:43:02

Cvp

Murti

[G3] hehe süper nezih hocam ellerinize sağlık... Zemin için kullandığınız kaplama dgs malzeme de bulanık yansıma shiny ile alakalıydı sanırım...

Ellerinize sağlık hocam... (İzafiyet terorisini merakla beklemekteyim) [G25]

2006-03-13 10:37:52