Mental ray testleri... - sayfa: 12

Mental Ray

Byteman3D

Arkadaşlar mental ray in en güzel yanı Max ın standart malzemelerini de kullanması. Yani özel bir material mantığı yok. Millet olarak, bazı şeyleri olmadığı kadar büyütüp sonra büyüttüğümüz şeyin içinde kaybolmak gibi bir alışkanlığımız var. Sorunları daha karmaşık olması gerekiyormuş gibi ele alıyoruz ve bu sebeple sorunların çözümünü özel tekniklerde arıyoruz. Şüphesiz bazı çok özel malzemeler olabilir (yarı geçirgen malzemeler, buzlu camlar, ulanık yansımalar vs.) ancak tipik sahnelerimizin %90ları aşan bir kısmında standart malzeme özellikleri dışında birşeye gerek bile yok.
İşte bu şekilde, daha %90 ını yapmamışken malzemelere ya da render sistemine takılmak doğru değil diye düşünüyorum. Ayrıca özel malzeme türlerinin nerdeyse tamamına yakını da uygulandığı şekliyle dosdoğru etkisini veriyor. Sadece uygulanmasıyla etkisi görülüyor. Bunları denemekte fayda var.

Bence yeni bir render sisteminin malzemelerini kullanmak mental ray kullanmaktan zor değil. Mental rayin zorlayan tarafının, sahne boyutlarına bağlı olarak aynı değerlerin farklı sonuçlar verebilir olması ve varsayılan değerlerin genelde iyi sonuçlar elde etmeye yetmemesi olduğunu düşünüyorum.

2006-03-24 11:26:23

Cvp

Byteman3D

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zG60343O3.jpg[/img]

Helicobacter Pylori

2006-03-24 14:38:06

Cvp

ByIIIShArK

Herkese kolay gelsin diyorum.
Nezih hocam aslında çok doğru söylemissin....
Ama bazı konuları bilmekte yara olmazmı mesela mental rayın bütün metariallaı aktif olduğunda metarial browsede bir sürü metarial seçenekleri ekleniyor.
aslında kısaca bunlara bi el atsak belkide karışan kafamızın ve bizi yalnış yönlendirmesini engellemiş oluruz..
böyle bi bilgi edinme şansımız varsa eğer yardım edebilirsen seviniriz..
bazı önemli eksiklerimizi böylece tr3dailesi olarak giderirdik die düşünüyordum.
en azından kafamızı karıştıran ayarlardan mantıken nerde nasıl kullanacağımız öğrenmek iyi olurdu die düşünüyorum hazır sennle konuşma fırsatı bulmuşken söylemek istedim..
Hem bu benim için hemde buradaki arkadaşlar için iyi olurdu die düşünüyorum.

ama bu benim fikrim.Mentali belli bir süre kullandım ondan belkide bilmeden konuşuyorda olabilirim..
Saygılar herkese..

2006-03-24 16:23:01

Cvp

Byteman3D

Tabii ki bütün olanakları bilmek kötü olmaz, ama yola çıkış noktası "tümünü bilmek" olmamalı zira bu vakit kaybı olur. Yola çıkış noktası amacımız olmalı. Rahatlıkla söyleyebilirim ki o malzemelerin en az her ikisi birbirinin aynı işi yapıyor. Kimisinin 5-6 tanesi birbirinin tamamıyla aynı. Belki 1/3 lük bir kısmından fazlasının hiç bir etkisi yok. O nasıl oluyor dersen şöyle söyleyeyim, Mental ray shader slotlarının büyük çoğunluğu için Max içerisinde veri sağlayıcı shaderlar yok yani standart olarak gelmiyor, sadece slotlar var, ilerde shader yazılsın diye.
O yüzden mühim olan belli bir malzeme etkisini nasıl vereceğindir, fazlası değil.
Sorun olan bir malzeme, etki varsa buradan yardımcı olmaya çalışırım.

2006-03-25 01:26:06

Cvp

Problem

Mental ray in shader dosyasındaki kodlara bir el atıldığında gizli pek çok shader meydana çıkmakta dip not olarak belirtmekte fayda var.

2006-03-25 01:43:40

Re:Cvp

maxdark

[quote=17473]Mental ray in shader dosyasındaki kodlara bir el atıldığında gizli pek çok shader meydana çıkmakta dip not olarak belirtmekte fayda var.[/quote] hocam acık daha açarmısın konuyu pek anlamadım :)

2006-03-25 13:58:12

Cvp

POWERD3D

Misal lens effectlert birkaç shader var bunlar shader listde görünmüyor. Sende c:max7mental ray dizinindeki shader dosyalarından bu sahderlerin görünürlük özelliğini açarak bunları sahnende kullanabiliyorsun. Kısaca bunu demek istemiş ozan.

2006-03-25 16:22:44

Cvp

maxdark

hmm cameraya lens efecti ben mat edit den verebiliodum ki glow xray fln wardı galiba onlar mı ki?

2006-03-26 00:35:49

Cvp

Murti

test e devam

mental ray render iç mekan

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/FWlLv9U7B.jpg[/img]

2006-03-26 22:29:07

Re:Cvp

POWERD3D

Murat çok güzel olacak kardeşim.[x:)] Ama eksikleri sen zaten görüyorsundur söylemeye gerek bile yok. Süper olacak ellerine sağlık. Kolay gelsin...

[quote=17505]hmm cameraya lens efecti ben mat edit den verebiliodum ki glow xray fln wardı galiba onlar mı ki?[/quote]
Misal olarak verdim maxdark, ama lens effectlerde de hatırladığım kadarıyla görünmeyen shaderler vardı.

2006-03-27 10:24:57