Mental ray testleri... - sayfa: 13

Cvp

grrgrr

murti´ nin daha onceki ayarlarinda trace depth 5, max ref 10, max refr 10 var. bildigim kadariyla trace depth esas limit, o 5 iken digerlerinin 10 olmasinin etkisi olmuyor; yaniliyor muyum?

2006-03-28 08:29:24

Cvp

grrgrr

mental ray e yap dedigimde caustic isini kolayca cozecegini zannediyordum. fakat olmadi, bir caustic etkisi veriyor ama gercekci oldugu biraz supheli. bardagin ustunde de nokta nokta isik parlamasi (specular) beklerdim ben:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zO2IB9H9l.jpg[/img]

[kasiga da caustic lazim tabii di mi.]

standart isiklandirmayla yaptigim bardagi da yollayayim, burda specularlari istedigim gibi koyuyorum, MR´ da olmuyor:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/h90Oa9408.jpg[/img]

2006-03-28 08:52:17

Re:Cvp

Murti

[quote=17534]mental ray e yap dedigimde caustic isini kolayca cozecegini zannediyordum. fakat olmadi, bir caustic etkisi veriyor ama gercekci oldugu biraz supheli. bardagin ustunde de nokta nokta isik parlamasi (specular) beklerdim ben:[/quote]

Sence gerçekten bir render motoruna yap dediğinde gerçekci bi renderı sana kendimi ayarlıyor

2006-03-28 19:33:53

Cvp

ByIIIShArK

Omer çalışmanı bizimle paylaşmak istemissin güzel ama Murat arkadaşıma katılıyorum..
Bende ayarları basit bi şekilde yapıp güzel renderlar alırım die düşünürdüm hep ama maxa daldıkça sonunun gelmediğini gördüm ve buradaki arkadaşların yaptıklarıylada hep övünürüm..
Güzel işler yapiolar ve beni hep imrendiriyolar..
Bende öğrenmeye devam ediyorum..
Sende bl bol dersleri incele internetteki buradaki arkadaşlara sorma şansında var sonuçta bak bu site altın gibi kullanmasını bilirsen çok yararlı olur.
Hep derim bu site olmasa bukadar meraklanmazdım maxe..
:o)
Artık bu kadar takla yeter diyorum ve sana birşey söylim modelin hakkında.
O bardaktaki caustic etkisini yakalaman için öncelikle bardak modelinde hatalar olduğunu düşünüyorum.
Sanki maxte modellenmiş autocadde modellenmiş bir hali varr.
O yere düşen etki öyle olmayacağını savunuyorumm..
Bence byle caustic olaylarına pek takılmanı tavsiye etmiyorum .
İşinin ne olduğu konusunda bi fikrim yok ama bi arkadaş tavsiyesi vermek isterim..
Bence genel aydınlatmadan öğrenmeye başlarsan senin için çok daha iyi olacağına inanıyorum..hdr ile caustic etkisini daha iyi yakalarsın ve bi direct light ile..
Saygılar selamlar herkese..

2006-03-29 09:16:44

Cvp

dark caress

mental ray iç mekan testi gı ve final gather acık fg 4000 biraz abartılı galiba ama deneme işte bir adet directlight var bir tanede target area var denemelerim devam ediyor forumuda takip ediyorum bu arada geliştirdikce göndermeye calışırım render süreside unutmadan 800*600 de 41 dakika[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/q6XiUdoiK.jpg[/img]

2006-03-29 15:00:26

Cvp

grrgrr

byIIIshark, bardak nurbs yapildigi icin oyle bi etki oluyor sanirim (ucgenlere boluyor olmali, bilemiyorum). polygon modelleyince o etki gitti. ama hala tepedeki specular parlamalari cikaramadim.
malzeme olarak 4 secenek denedim: 1) glass physics 2) mental ray->glass 3) mental ray->dielectric 4)raytrace
bir gun neyi yanlis yaptigimi bulacagim.

2006-03-29 20:11:16

Cvp

mokambo

sahnede 2 adet target spot var,ikisindede gölge açık ve raytrace shadow olarak ayarlılar.
render süresi 1 dakika 38 saniye 800*600 çözünürlükte.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/XUc614EO7.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/92tRA04p7.gif[/img][img]http://www.tr3d.com/dosyalar/DYLk86KCn.gif[/img]

2006-03-30 12:18:05

Cvp

grrgrr

baska sitelerde tutoriallarda da gormustum; global energy i arttiriyorlar; fakat ortalik nasil oluyor da bembeyaz patlamiyor o kadar isikta??

2006-03-30 13:35:51

Cvp

mokambo

arka fon maplarini koyu renk tutmak işe yarayabilir.
henüz bende testler aşamasındayım,
en zor (karışık)render motoruda bana mental gibi geliyor.

2006-03-30 14:44:47

Re:Cvp

Byteman3D

[quote=17561]baska sitelerde tutoriallarda da gormustum; global energy i arttiriyorlar; fakat ortalik nasil oluyor da bembeyaz patlamiyor o kadar isikta??[/quote]

Ortalık koyu olabilir;)

2006-04-03 12:15:34