bley Son Forum Mesajları

    Hangi ışıkları kullanıyorsunuz?

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Hangi ışıkları kullanıyorsunuz?
    Ayrıca bu örnekte photoshop var.

    2016-01-27 12:02:13

    Fotoğrafta işaretlediğim yerdeki tiki

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Fotoğrafta işaretlediğim yerdeki tiki kaldırırsan sorunun çözülecektir.

    Kolay gelsin.

    2016-01-21 13:42:59

    Serkan selam, Safe

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Serkan selam,

    Safe frame çözünürlük ayarına göre şekilleniyor biliyorsun. Sana tavsiyem render setupdan istediğin ölçü ayarlarını sabitledikten sonra yeni bir camera ataman ve önce bu kameranın default lens ayarlarına dönmen.(sonra bu kamerayı sil sahneden) Daha sonra perspektif viewportta geçip istediğin camera açısını ayarladıktan sonra yeniden bir camera atarsan istediğin görüntüyü yakalarsın.

    Bir diğer seçenek de hiç camerayı değiştirmeden focal lenngth ayarlarıyla oynayarak istemediğin yakınlıktan uzaklaşabilirsin. :) Safe frame ile çok fazla ilgisi yok senin de dediğin gibi bu durumun daha çok camera ile ilgili.

    Kolay gelsin..

    2015-12-16 17:47:08

    İbrahim, bir başka yöntem

    bleyB.Levent Yılmazbley

    İbrahim,
    bir başka yöntem de bende var :)
    öncelikle environment rengini istediğin renk yap (burdaki görselde mavi mesela) daha sonra sahnene render setup menüsünden vray global swithes sekmesinde override material ata(bu da vray material olsun rengini açık bir renk yap) daha sonra Effects menüsünden (8tuşuyla erişebilirsin) Vraytoon seç ve ekle. Onun alt ayarlarından maps kısmında color` a swirl material at. Sonra swirl materialin ayarlarından istediğin maviyi base seç parlama etkisi yapacak swirl coloru da açık mavi seç. Bu şekilde render aldığında istediğin görüntüyü elde edeceksin.

    Kolay gelsin.

    Emre,

    Senin yöntemi de deneyeceğim.. bilmiyordum daha önce.. bakalım fark olacak mı ? ;)

    2015-11-22 00:22:53

    Photoshop da yaptığın

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Photoshop da yaptığın rölyef desenini kaplama olarak seramiğin üzerine atıp malzemeye bump ve ya displace map eklersen daha iyi sonuç alırsın ve render da da sorun yaşamazsın. Tabi displace ayarını çok yüksek tutmamak şartıyla.

    Ama illaki doku vermek istiyorum dersen rölyefi ve seramiği attach edip poly objeye convert et. sonrasında turbo smooth uygula ama iteration değerini en düşükde tut. gerekiyorsa rölyefin en kenar edge lerini seçip champher uygula.

    Kolay gelsin.

    2015-09-07 11:48:48

    Merhaba, perspektif görünümdeyken

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Merhaba, perspektif görünümdeyken bir ekran görüntüsü alabilir misin.. sahneyi görürsek daha doğru bir çözüm önerip vakit kaybını önleyebiliriz.

    2015-09-07 10:04:19

    Can, max dosyasını diğer

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Can, max dosyasını diğer bilgisayara aktarırken "resource collector" ile aktarıp tekrar denersen sorunun büyük ihtimalle düzelecektir.

    2015-09-01 11:36:20

    Klavyende 8 tuşuna basarak

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Klavyende 8 tuşuna basarak açacağın "environment and effect" penceresinden resimde görsterdiğim yerden istediğin renk olmasını sağlayabilirsin background unun. Ayrıca yine burdan fotoğraf ya da hdri de atayabilirsin..

    Kolay gelsin

    2015-08-28 16:57:10

    Seyfeddin, tam olarak ne

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Seyfeddin, tam olarak ne yapmak istediğini anlayamadım.. Arka plana bir görsel mi atamak istiyorsun? yoksa arka plan zemin ile aynı mı olsun istiyorsun? Detaylı bir açıklama yaparsan eğer daha rahat yardımcı olabiliriz..

    Kolay gelsin

    2015-08-28 16:39:14

    Selam, Sahnendeki diğer objeler

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Selam,
    Sahnendeki diğer objeler de mi böyle görünüyor? yoksa sadece bu mu böyle?

    Display box kutucuğu seçili kalmıştır belkide.. sahneyi görmeden birşey söylemek zor.

    2015-08-22 14:56:13

    Ece merhaba, Gerçekçi

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Ece merhaba,

    Gerçekçi bir render alabilmek için vray ayarlarından daha da önemli olan kaplama ve ışıklardır. Kaplamalarda sadece uvw map ayarları değil, ayrıca yansıma, bump, glossy gibi ayarları da kaplamaları yaparken deneye deneye gerçeğine en yakın hale getirmelisin. Işıklar da da önce sahnedeki ışıkların yerleşimlerinden başlamalısın. Gerçek hayatı gözlemle, mevcut sahnen gerçek hayatta olsa ışıklar nerden yayılmaya başlar nereye kadar şiddetini sürdürür ve nerde yitirir gibi.. ayrıca ies aydınlatmaları genelde sadece duvar kenarlarındaki ışık yansımaları için kullanmaya çalış. Diğer aydınlatmalar için vray ligt (yerine göre plane, yerine göre sphere, dome, vb.)

    Yukardaki çalışma için mesela, tavandaki spot armaturlerin için önce modelde ligt material kullanıp sonra hepsinin altına ışımayı taklit edebilmek için vray ligt (sphere formunda) koymalısın. Yine ayrıca sahnede kullandığın ışıklardan sadece ışığın hangi yönden yayılıyorsa o ışık kaynağının gölgelerini açık tutup diğerlerini kapalı tutmalısın.

    Işık subdiv lerini bilgisayarının gücü elverdiğince yüksek tutmalısın. Tabi aynı şey kaplama subdiv lerin için de geçerli..

    Bunları uygulamaya başlayıp denemeler yaparak mükemmel sonuçlar aldıkça çalışmalarından çok daha fazla keyif alacaksın..

    Kolay gelsin.

    2015-08-20 15:57:22

    Merhaba Yusuf ,

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Merhaba Yusuf ,

    Sayısını arttıramazsın işlemcine bağlı olduğu için. Fakat resimde gösterdiğim yerdeki değerleri küçülterek ya da büyüterek boyutlarını değiştirebilirsin. Küçük boyutta render hızın diğerine göre nispeten biraz daha hızlı olabilir.

    Kolay gelsin.

    2015-05-07 16:38:42

    Forest pack ` in

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Forest pack ` in kendi sitesinden indirebilirsin.

    Lisanssız istiyorsan eğer yanlış yerde aradığını bilmelisin.

    2015-05-04 14:41:30

    Serkan Bey sonuna kadar

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Serkan Bey sonuna kadar katılıyorum size.. +1

    2015-04-23 09:27:48

    Boolean ya da proboolean

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Boolean ya da proboolean metoduyla pencerelerin açıldığı durumlarda mutlaka bu şekilde edge ler atıyor max. Olabildiğince kaçınmak gerek. Fakat sizin modelinizde çok da kaldırmaya gerek olacak bir kargaşaya sebep olmamış gibi. Ama az bir bölümünü remove ile kaldırabirilrsin bir yada iki tanesi mecbur kalacak.

    Kolay gelsin.

    2015-04-13 09:22:02

    Elindeki logo vektörel ise

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Elindeki logo vektörel ise illustrator`de illustrator3 formatında farklı kaydet, sonra o dosyayı import et. Bu işlemden sonra logoyu istediğin gibi 3 boyutlu olarak kullanabilirsin.

    2015-04-10 10:10:30

    Selam, Işık subdivlerini

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Selam,

    Işık subdivlerini arttırmalısın bence de. Sahnede kullandığın bütün ışılların.

    2015-02-21 16:57:59

    f4 ile bu özelliği

    bleyB.Levent Yılmazbley

    f4 ile bu özelliği açıp kapatabilirsiniz.

    2015-01-06 14:08:15

    söz konusu objeler hazır

    bleyB.Levent Yılmazbley

    söz konusu objeler hazır obje ise malzemelerinin subdiv ayarlarını kontrol edin. Çok yüksek ise ve sizin sisteminizin gücü yetmiyor ise yapabilir. Sahne özel ya da ticari değil ise paylaşabilirseniz sorun hakkında yardımcı olabilirim. b_leventyilmaz@hotmail.com

    2015-01-06 14:01:45

    Selam. Poigonlarını

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Selam.

    Poigonlarını kontrol ettin mi? flip yapman gerekiyordur belkide. Özelden sana mail adresimi gönderiyorum. çalışma dosyasını gönderebilirsen bakıp yardımcı olabilirim.

    İyi çalışmalar.

    2014-07-11 09:47:14

    Selam, Aşağıda verdiğim

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Selam,

    Aşağıda verdiğim linki incelemeni öneririm. Avustralya hem insana yaklaşımı hem de hayat standartlarının yüksek olması sebebiyle tercihlerinden biri olabilir.

    Bol şans dilerim, umarım başarırsın..

    www.border.gov.au/Trav/Work/Work/Skills-assessment-and-assessing-authorities/skilled-occupations-lists/SOL

    2016-01-11 15:53:56

    Uğurkan geçmiş olsun,

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Uğurkan geçmiş olsun,

    Eğer sen o çalışmayı o firmaya yapmadıysan çalışmanın orjinal max çalışmasını göstererek yayından kaldırmalaları ile ilgili ihbar çekebilirsin diye biliyorum. Daha önce bu forumdaki çalışmaları kendi çalısması olarak gösteren bir kadın vardı iç mimar diye geçinen. O dönemde Necmi bey baya bu konularla ilgili araştırma yapmıştı hatırladığım kadarıyla. O konu başlığında yazanlar da sana yardımcı olabilir bu konuda.

    Kolay gelsin.

    2016-01-05 10:52:38

    Bu noktada programdan daha

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Bu noktada programdan daha ziyade bahsettiğiniz ekibin becerisi önemli aslında. İki program arasında nihayi sonuç olarak çok büyük farklar yoktur. Fakat maya karakter modellerinde daha fazla tercih edilmektedir. Yine de aynı sonuçların 3dsMax`de alınamaması diye bir durum da söz konusu değildir bence. Mesela zamanında büyük ses getirmiş olan 2012 filmi çok büyük oranda 3dsMax kullanılarak tamamlanmıştır. Söylemek istediğim asıl nokta kurmayı planladığınız ekibin hangi programlarda uzman altyapıya sahip olduğudur. Zira bahsettiğiniz kadar realistik bir animasyon serisini eğitime yeni başlayacak bir ekiple kotarmanız biraz zordur.

    Kolay gelsin..

    2015-12-08 13:07:28

    Çağdaş sanırım instagram hesabını

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Çağdaş sanırım instagram hesabını da kapatmış.. ulaşılamıyor. Dava konusunda ihtiyacın olursa yardım etmekten çekinmem.

    2015-11-23 22:29:05

    Faruk, Ben o

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Faruk,

    Ben o şahsın instagram hesabında senin çalışmanı paylaştığı entrynin altına "bu sizin çalışmanız değil niçin öyleymiş gibi paylaşıyorsunuz?" yazdım. Bana verdiği cevap şu oldu."Bak bakalım ben yaptım demişmiyim.. instagramda herkes başkalarının çalışmalarını yayınlıyor. İsterseniz siz sayfamı terkedin lütfen.." bu cevaptan sonra da beni engellemiş.. :)
    Diyeceğim o ki bir içmimar olarak kendisine hesap açmış birisi bu şekilde yorum yapıyorsa diyecek hiçbirşey kalmamıştır. Yasal olarak aklını başına getirmekden başka bir yol bırakmamıştır.. Sana tavsiyem sonuna kadar git ve o çalışmaları sildir. Akıllanacağını ya da korkacağını düşünüyorsan çok iyi niyetlisin bence ;)

    Bu süreçte herhangi bir yardıma ihtiyacın olursa elimden geleni de yaparım..

    Kolay gelsin.

    2015-11-23 10:46:47

    1.Levent / Beşiktaş

    bleyB.Levent Yılmazbley

    1.Levent / Beşiktaş

    2015-05-04 09:01:13

    Çalışma programıma uyarsa katılmayı

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Çalışma programıma uyarsa katılmayı çok isterim.

    2015-04-29 15:05:47

    Peki sizin bu platformda

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Peki sizin bu platformda bu soruyu sorma amacınız nedir?

    2015-03-20 11:38:19

    Fotoğraf üzerine perspektive match

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Fotoğraf üzerine perspektive match ile oturttuktan sonra modelini environment map den sil fotoğrafı vealfa kanallı png render al. Daha sonra aynı fotoğrafa photoshopta yerleştir. Daha temiz sonuç alırsın. Tam istediğin şey bu değil belki ama en azından bir diğer çözümü problemin.. ;)

    Kolay gelsin.

    2015-12-29 13:42:58

    Merhaba, Soruyu tam

    bleyB.Levent Yılmazbley

    Merhaba,

    Soruyu tam olarak anlayamamakla birlikte gerçek hayatta böyle bir obje de hayal edemedim.. Görselleştirmesini yapmaya çalıştığın objeyi belirtirsen daha fazla yardımcı olacak arkadaşlar çıkabilir.

    Kolay gelsin. :)

    2015-08-17 13:49:25