ArkondeR Son Forum Mesajları

    Conform diye bir modifier

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Conform diye bir modifier vardı, bir bakın, o da iş görür.

    2016-11-01 16:16:16

    Ana sayfaya girdiğinizde TR3D

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Ana sayfaya girdiğinizde TR3D logosunun biraz altında "arama" bölümü var. Az önce denedim, çalışıyor :)

    Kolay gelsin.

    2015-06-02 14:22:02

    Bir de hatırlatma yapayım,

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Bir de hatırlatma yapayım,

    http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/yeni-baslayanlara-tavsiyeler/

    bu linkdeki başlığı bir okuyun. Forumda daha rahat iletişim kurabilmeniz için belki yardımı dokunur.

    2015-02-09 02:03:16

    Amin :) Tavsiyem,

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Amin :)

    Tavsiyem, soru sormadan önce aratmaya alışın. Henüz başlangıçdasınız, birkaç senelik tecrübe edinene kadar sizin sorabileceğiniz soruların neredeyse tamamı defalarca sorulup cevaplanmıştır.

    Her defasında soru sorup cevap beklemektense hazır cevaplanmışını okumak hem sizin için daha hızlı olur hem bizim için daha kolay. :)

    Aradığığınız halde bulamadığınız şeyler olursa elbette sorun, bu forum bilgi paylaşımı için. Ama foruma konu olarak açarsanız benim siteye girdiğim günde birkaç saatle kısıtlı kalmazsınız, benden başkaları da yardımcı olur size.

    2015-02-09 01:58:27

    Sitede yüzlerce değilse onlarca

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Sitede yüzlerce değilse onlarca defa sorulmuş bir sorudur. Sizden önce soranlara verilen cevapları da okumanızı tavsiye ederim.

    İlk etapta duymak isteyecekleriniz bunlar değil biliyorum, ama yine de söylemem lazım, sabır ve azimle öğrenebilirsiniz. Yani acele etmemeniz ve başarısızlık karşısında yılmamanız gerekecek.

    Programı bir şekilde edinin. Öğrenci sürümü vb. Sonrasında sadece merakımdan sizden önce ben google açıp "3ds max başlangıç dersleri" diye bir arama yaptırdım. Bana yaklaşık 12.900 sonuç bulundu diyerek linkleri karşıma dizdi :) Tabi bu linkler arasında tr3d de var. Burada oldukça güzel dersler vardı.

    Tavsiyem, önce arayüz derslerini okuyun/izleyin. Bir hafta kadar arayüze çalışın. Sonra bir hafta da giriş seviyesi dersleri takip edip kendiniz kurcalamaya başlayın. Boş vakitlerinizde primitif objeler ve modifierları çalışın. Hepsini tek tek en az birkaç defa deneyin. Bir ay kadar böyle devam ettikten sonra modelleme derslerine geçebilirsiniz.

    Modelleme konusu kişisel bir tecrübe işidir, her yiğidin farklı yoğurt yemesi gibidir. Aklınızdaki şekilleri 3 boyuta dökebileceğinize kanaat getirene kadar üzerinde durmanız yeterli. Bunun ne kadar sreceği sizin ne sıklıkta çalışacağınıza bağlı.

    Modellemede istediğiniz noktaya geldiğinizde malzeme-ışık-render üçlüsüne geleceksiniz. Bu konuyu yazmak başlı başına bir iş, bence o noktaya geldiğinizde tekrar sorun :)

    Sonrasında isteğe bağlı animasyon, karakter, partikül efektleri vb. var.

    Bütün bunları tamamlamanız bence birkaç ayınızı alır. Ondan sonrası sürekli yeni işler yapıp tecrübe kazanmak...

    Umarım bir başlangıç yapmak adına biraz fikir vermiştir.

    Kolay gelsin.

    2015-02-09 01:42:03

    Deneyerek öğrenebilirsiniz. Çok karmaşık

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Deneyerek öğrenebilirsiniz. Çok karmaşık değiller. Hepsini bir arada anlatan bir kaynak bilmiyorum, ama procedural maps diye aratırsanız birşeyler bulursunuz sanırım.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/32227646/Prosed%C3%BCrel%20Kaplamalarla%20Eskimi%C5%9F%20Duvar%20Malzemesi%20Yap%C4%B1m%C4%B1.pdf

    Bir de bu var, bir miktar bilgi verebilir.

    2014-11-19 15:39:13

    Temiz modellemenin püf noktası

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Temiz modellemenin püf noktası temiz modelin ne olduğunu anlamaktır. Eğer sonuçta elde etmek istediğiniz şeyin ne olduğunu biliyorsaanız istediğiniz şekilde başlarsınız. Ben genellikle "box, plane, cylinder, ya da tube" kullanarak başlarım. Gerekmedikçe spline çizip extrude kullanmam, Kullanacağım zaman da interpolation değerini hep kontrol ederim. Boolean kullanmam, pro boolean da kullanmam. Nasıl yapacağınızı biliyorsanız editable poly gayet yeterli.

    2014-10-29 10:46:03

    3ds max de her

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    3ds max de her bir poligon kapalı bir şekil olmak zorundadır. Hangi yöntemle yaparsanız yapın ya da ne script kullanırsanız kullanın, bu özellik değişmez. Max otomatik olarak ortası boşluklu şekilleri birden fazla poligona bölecektir. Aynı şekilde 3 den fazla köşesi, olan bir yüzey de ekranda görmeseniz bile çizgilerle bölünerek üçgenlerden oluşturulur.

    Siz extrude ile oluşturulan nesneyi editable poly ye çevirince sadece bu çizgilerden bir tanesi görünür hale geliyor. Aslında o çizgi zaten orada, siz bu işlemi yaptığınızda oluşmuyor. Otomatik olarak oluşan bu çizgileri görebilmek için editable poly olan nesnede, face modundayken edit trangulation butonuna basabilirsiniz.

    Sonradan yüzeyi işleyebilmek istiyorsanız bu çizgileri kontrollü olarak siz yerleştirmelisiniz.

    2014-10-20 19:44:35

    Bu şekilde photoshop da

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Bu şekilde photoshop da rahatça yapabilirsiniz.

    2014-10-08 12:52:44

    Photoshop kullanıyorsanız indirdiğiniz bir

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Photoshop kullanıyorsanız indirdiğiniz bir kaplamayı önce photoshop ile açın ve filter/other/offset filtresini uygulayın. Kaplamanın yan yana eklendiğinde nasıl görüneceğini bu şekilde görebilirsiniz. Diğer örnekleri bilemem ama eklediğiniz resimde max ile ilgili hiç bir sıkıntı yok, tamamen kaplamanın kendisinden kaynaklanıyor.

    2014-09-21 23:33:08

    1- Hazır objenin üzerindeki

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    1- Hazır objenin üzerindeki malzemenin aynı adında bir malzeme sizin sahnenizde var ise bu soruyu sorar. "Use scene material" seçeneği çağırdığınız objeye sizin sahnenizde var olan malzemeyi verir, "use merged material" objenin kendi malzemesiyle gelmesini sağlar.

    2- Açılan kutunun altında "apply to all duplicates" benzeri bir kutucuk olacak. Rename seçeneği ile birlikte bu kutuya tıklarsanız aynı isimde olan bütün objeler için bunu yapar, üst üste defalarca tıklamak zorunda kalmazsınız.

    Kolay gelsin...

    2014-09-21 23:01:39

    Sorun kaplama olarak kullandığınız

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Sorun kaplama olarak kullandığınız resimin kaplama olarak kullanmaya uygun olmamasından kaynaklanıyor. Kaplama ararken "tileable" ya da "seamless" kelimeleriyle aratırsanız bulacağınız sonuçlar işinizi görecektir. Ya da photoshop vb. için "seamless texture tutorial" diye aratarak kendiniz yapmayı öğrenebilirsiniz. Biraz zahmetli bir iş oluğu için mecbur kalmadıkça ben yapmıyorum.

    2014-09-21 22:57:16

    Biraz detay gerekebilir, sadece

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Biraz detay gerekebilir, sadece object i instance, controller ı copy yaparsanız ilk gruptaki objelere yaptığınız değişikler diğer gruplarda görünür. Fakat gruba ekleyeceğiniz yeni objeler ya da grup içindeki objelerden birini döndürmek, hareket ettirmek gibi değişiklikler kopyalara aktarılmaz. Controller olarak instance seçtiğinizde bunların da aktarılmasını sağlayailirsiniz.

    2014-06-30 13:13:51

    Controller kısımı grupları kopyalarken

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Controller kısımı grupları kopyalarken görünür. Grubun controllerlarını instance ya da referance olarak kopyalayabilmenize olanak tanır. Bu şekilde kopyaladığınız gruplarda, bir grupta yaptığınız değişiklik, diğerlerine de uygulanır.

    2014-06-30 13:10:25

    Ben de 4770k kullanıyorum.

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Ben de 4770k kullanıyorum. Sıcaklıklar aşağı yukarı benzer değerlerde. Soğutucum Zalman cnps 11x Performa. Ses/Fiyat/Performans üçlemesinde Noctua NH D 14 çok tavsiye edilen bir modeldi. Zalman CNPS 12X de öyle. Değiştirmeyi düşünüyorum. Tavsiye verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

    2014-06-16 15:07:00

    Render settings altından color

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Render settings altından color mapping için exponential seçerseniz bir miktar kontrast kaybı olur ama patlamalar büyük oranda azalacaktır.

    2014-06-16 15:00:10

    Irradiance map ayarlarını yükseltin,

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Irradiance map ayarlarını yükseltin, Ambient occlusion ekleyin, büyük oranda düzelecektir.

    2014-06-14 17:06:38

    Bu şekilde kesin ölçülerde

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Bu şekilde kesin ölçülerde modelleyebilirsin.

    2014-05-26 20:32:01

    Ben teşekkür ederim Necmi

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Ben teşekkür ederim Necmi hocam. Böyle bir yorum kategorisi hem arkadaşlar için faydalı olur hem de konu kirliliğini azaltabilir.

    2014-05-20 18:17:35

    Mustafa Bey;

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Mustafa Bey;

    Normalde çalışmalara alınacak yorumlar için galeriyi kullanıyoruz, ama madem sormuşsunuz biraz eleştireceğim. Yanlış anlamayın, kötülemek amacıyla söylemiyorum kesinlikle, ama çalışmanızda çok fazla eksik var. Bunların bazıları tekniği öğrendikçe, bazıları da tecrübe kazandıkça daha iyi olur inşallah.

    1- Kamera açınız yanlış. Bunun teknik ya da tecrübeyle bir ilgisi yok. Mimari çalışmalara, ve fotoğraflara bakmanızı tavsiye ederim. Banyoda çok az obje olmasına rağmen objelerden fazla duvarları vurgulayan bir açı seçmişsiniz. Bir de b u açıdan geniş açı kamera kullanınca insanın içini darlayan bir görsel çıkmış. Özellikle tavanın kadrajın dışında kalması ve tavandan gelen ışık kaynağının belirsiz olması beni rahatsız etti.

    2- Kaplamaların tiling leri hatalı. fayanslarda 4 fayansda bir çift derz olmuş. Derinlik etkisi hiç yok. Zemin karoları yamuk duruyor. Duvarlar için fotoğrafdan texture hazırlamak yerine bir tile a bağlanmış bir noise kaplaması kullansanız çok daha gerçekçi bir sonuç alırdınız. Ahşap kaplaması için de biraz daha özen gerekiyor. Hafif bir yansıma, ref. glossines a bir map eklemek çok daha iyi görünmesine yardımcı olabilir.

    3- Işıklandırma konusuna biraz daha özen göstermenir gerekli. Sanırım tavandan tek bir ışık kaynağı kullanmışsınız. Sahneyi ne kadar az sayıda ışıkla aydınlatırsanız render o kadar çabuk biter, bu doğru. Fakat bu sahnede ışık çok yapay durmuş. Neredeyse hiç gölge yok, bu da derinlik hissini iyice öldürmüş. Kadrajın içinde kalacak bir pencereden ışık gelse, aynanın üstüne ya da yanlarına ayrıca bir ışıklandırma ekleseniz çok daha doğal gözükür.

    4- Sahneye biraz daha detay ekleyebilirsiniz. Özellikle görselin %70 i duvarlardan ibaret, bir duvarda duş başlığı, başka bir yerde pencere, zeminde bir paspas, küvetin kenarına eklenecek birkaç şampuan şişesi vb. Bu tarz çalışmalarda bütün sahneyi ve ışıkları hazırladığınız sürenin iki katını o sahneye biraz canlılık katmaya harcarsınız çoğu zaman. Ama bu çabadan kaçınırsanız bütün emeğiniz sönük kalır.

    Umarım eleştirilerim sizin için faydalı olur.

    Kolay gelsin...

    2014-05-12 23:50:26

    Realistic view kullanmak içim

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Realistic view kullanmak içim display driver olarak nitrous seçili olmalı. Bir kontrol edin.

    2014-05-05 19:18:55

    Aslında drum tam aksi.

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Aslında drum tam aksi. Instance array yapmak render esnasında daha az ram gerektirir. Çalışma ekranında ise bir fark yaratmaz. Viewport performansında toplam poligon sayısına bakmak gerekir. İki şekilde de aşağı yukarı yaklaşık poligon sayısında bir obje çıkartırsınız. Belki Viewport açısından birinin diperine göre ufak bir avantajı olabilir, ama render bakımından instance kopyalama daha az RAM gerektiriyor. Şu anda makinam render yapıyor fakat tamamlandıktan sonra iki yöntemle de yapıp kıyaslayacağım. Hem render sürelerini hem de viewport FPS lerini. Belki sonuç beni de şaşırtır :)

    2014-04-13 16:51:29

    Böyle yaparım ben genellikle.

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Böyle yaparım ben genellikle. Tek bir parça üzerinden istediğin gibi detaylandırabilirsin, objeleri grupladıktan sonra bend, vb ile kıvrımlı yüzeyler oluşturabilirsin, segment sayısını arttırarak detayı kontrolünde tutarsın ve instance olduğu için tek parça yapmaktan çok daha az donanım kaynağı harcar.

    2014-04-13 15:21:46

    1. Soru; rigid body

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    1. Soru; rigid body olarak tanımladığın cisim esnemez zaten. Eğer kauçuk gibi bir şey yapak istiyorsan, soft body kullanman gerek.

    2. Soru; Select and link aracıyla bağladığın zaman birlikte hareket ederler. Eğer animasyon süresince farklı objelere de bağlanacaksa bu obje, o zaman link constraint ile yapman daha kolay olur.

    2014-03-30 20:08:59

    Light material ayarlarında "compensate

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Light material ayarlarında "compensate camera exposure" seçeneğini işaretleyin. Yardımı dokunur.

    2014-03-23 01:05:07

    Büyük ihtimalle öyle olmuştur.

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Büyük ihtimalle öyle olmuştur.

    Düzeltmek için sıfırdan MAX açın. Move komutuna sağ tıkladıktan sonra klavyeden Alt+Spacebar kombinasyonuna basın. Ekrana gelen menüden yön tuşlarıyla move seçin ve yön tuşlarını kullanarak kutucuğu tekrar ekranın içine taşıyın.

    Kolay gelsin...

    2014-03-12 09:57:12

    Meltem Hanım; Acemilerden

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Meltem Hanım;

    Acemilerden bıkmadık, aksine burada acemi insanlar kendilerini geliştirebilsinler diye her türlü yardım yapılıyor.

    Bıktığımız şey saygısızlık ve "beleşçilik". Suçlamıyorum, sadece yazdıklarımın yanlış anlaşılmış olabileceğini sezdiğimden cevap veriyorum.

    En basit soruya bile cevap yazmak için en azından bir defa program açılır, internette bir iki arama yapılır, cevap iyi anlaşılsın diye bazen resim hazırlanır, eklenir... Zaman zaman bir soruya cevap verebilmek için hırs yapıp iki saat araştırdığım uğraştığım oldu sadece benim. Aynı soruyu tekrar forumda görünce bir defa, iki defa link verip "buyrun cevabı burada" dediğim de oldu. Ama on defa sorulunca insanın gururuna dokunuyor, "biz bunları kitaplarımızda anlattık hep" diyesim geliyor. Sonra da soru sahibi yapıştırıveriyor cevabı "yardım etmeyeceksen karışma" diye. Araştırıp bulacak kadar emek harcamayan adam benim onun için sarfedeceğim iki saate değer mi diye düşündürüyor bu durum ister istemez.

    Evet biz de acemi olduk, çok küçük hataları düzeltmek için günlerce çabaladığımı hatırlıyorum. Ama hep aratırarak, okuyarak. O zamanlar bu kadar çok ücretsiz kaynak da yoktu. Bir ücretsiz tutorial sitesi bulunca hazine bulmuş gibi sevinirdim. Hepsini an azından bir defa okurdum. (Böyle video tutorial lar yoktu)

    Bu sitede çok güzel insanlarla tanıştım, hepsi de benzer şeyler yaşamışlar acemiliklerinde.

    Demek istediğimi anlıyorsunuzdur umarım. Çaba gösterene, öğrenmek isteyene can feda. Ama buraya gelip de on dakikada bütün sorunların ücretsiz çözüleceğine inanan gençler için artık sabır kalmadı.

    2014-02-02 12:02:55

    Var. Çizgiyi seçip utilities

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Var. Çizgiyi seçip utilities panelinden Reset XForm uygulayın. Reset selected tuşuna bastıktan sonra objeye sağ tıklayıp Convert to Editable Spline seçin. Tekrar extrude verdiğinizde World Z ekseni boyunca yükselecektir.

    Kolay gelsin...

    Not: Erkan Bey`in söylediği yöntemle yeniden çizmenize gerek yok. Sadace top view da herhangi tek bir çizgi çizin. Sonra orjinal çizginizi bu çizgiye atach edin. Sonradan çizdiğiniz parçayı ise silin. Bu sayede orjinal şeklin kaymış olan eksenleri silinip yerine sonradan çizdiğiniz çizginin eksenleri geçecek. Sorun tamamen spline ın pivot eksenlerinin sizin extude uygulamak istediğiniz eksenden kaymış olmasından kaynaklanıyor. Her iki yöntemde de çizgiyi yeniden çizmeden eksenleri düzeltmiş oluyorsunuz.

    2014-01-12 22:54:10

    Bir helix çizip extrure

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Bir helix çizip extrure ederek modellemeyi yapıp sonrasında bu objeye cloth modifier uygulayın. Sonra biraz itip çekerek, biraz da gravity yardımıyla kumaş gibi hafif kırışıklar kazandırın objeye. Eğer çok sıkı dolanmasına gerek yoksa sanırım bu yöntemle jızlı bir biçimde halledebilirsiniz.

    Kolay gelsin...

    2014-01-12 22:26:00

    Mevcut çizginin eğiminde bir

    ArkondeRAlper Sözenarkonder

    Mevcut çizginin eğiminde bir çizgiyi vertex snap kullanarak çizin. Affect pivot only komutuyla allign to object komtlarını sırasıyla kullanın. Çizdiğiniz çizginin pivotu x exseni çizgiyle çalışık olacak şekilde dönecektir. Saha sonra hizalamak istediğiniz objeyi yeni çizdiğiniz çizgiye hizalayın ve allign penceresinden orentation axis leri işaretleyin. böylece objeniz pivot eksenleri eğime uyacak şekilde dönecektir.

    Kolay gelsin...

    2013-12-30 00:17:22