[ Karakter Modelleme ] Toon karakterler - sayfa: 6

Cvp

saint_by

o zaman bak ben sana söyle sorayim S_I_S simdi ben nu kiz modelini tamamen bitirdim diyelim. bu kizi oynatacaz diyelim. simdi benim verteksler dogru yerde olmadiginida farz edersek anmasyonda bu kizin gögüsleri yanlismi hareket eder diyorsun ve dogrusunu nasil anlamam gerekecek..

veya belli bir gögüs modeli vardir bu da bir kactanedir. Duruma göre bu modellerden bir tanesi alinip calismamizin üzerinde montemi edilir?

ya bugün hep soru sordum çalisma yapmadim.. seninde vaktini aliyorum S_I_S.. kusura bakma

2007-01-19 12:54:16

Cvp

S_i_S

soru sorman güzel bişey saint_by .. önemli olan ben anlaşılabilir cevap verebiliyormuyum :)

bayan figüründe en az hareket eden kısımlardan biri göğüstür .. biz konuya kolu baz alarak değinelim ..

şayet omuz bölgesindeki vertexleri ve poligonları olması gerekettiği yerlere yerleştirmezsek , kol havaya kalktığında , omuzda bulunan yüzeylerin de hareket etmesi gerekirken , yapılan yanlışlıktan dolayı sadece kol üzerindeki yüzeyler hareket eder .. veya kol havaya kalktığında omuzun içine giriyormuş gibi olur .. kol aşağı indiğinde göğüs kafesinin şekli bozulabilir ..

"bu adam ne diyo yauu" gibi bi cümle geçiyor olabilir aklından :) çok doğal .. sıraya koymak gerekirse ..
1-öncelikle model düzgün yapılandırılmalı .. skin modifieri (boneleri modele bağlamaya yarar ) uygulandığı taktirde düzgün sonuç almamızı sağlar ..
konuyu biraz daha açıyorum .. bone , kemiğe verilen isimdir .. skin modifieri , boneleri modele bağlamaya yarar .. her bonenin model üzerinde hakimiyet kurduğu vertexler vardır .. (vertexlerin doğru yere konması bonenin hareketini modele düzgün bir şekilde yansımasını sağlar ..)
aynanın karşısına geç ve kolunu havaya kaldır .. omzunun da kolunla birlikte yukarıya doğru kalktığını ve kaslarının kolunun havaya doğru kalkmasından ötürü geriye doğru hareket edip sıkılaştığını göreceksin .. şayet bir vertex yanlış yerdeyse çıkabilcek aklıma gelen sorunlar :
-herhangibir vertexin anormal yer değişimi (yüzeyin çökmesi , bir yüzeyin başka bir yüzey içine girmesi gibi)..
-omuzun gerektiği gibi yukarı kalkmaması ..
-gerekenden fazla bölgenin ,kol hareketine uyum sağlayarak gereksiz bir şekilde hareket etmesi ..

2-gereğinden fazla polygon sebebi ile bilgisayarın ,hareketi algılarken hesapladığı işlem sayısının artması sonucu zorlanması .. bunun olmaması için topolojiyi bilmek ve karakterin yapısına göre vertex sayısını doğru belirlemek gerekiyor .

aklıma gelen sorunlar bunlar .. daha eklemek isteyen olursa lütfen paylaşsın ..


gelelim diğer konuya ..

yeni modellediğin bir modele daha önceden modellediğin başka bir modelin elini kolunu ayağını v.b. bölgesini ekleme yapabilirsin .. buna hiç kimse birşey diyemez :) ancak bu sadece senin gelişimini engelleyebilir hepsi bu ..
ana konu şudur : belli başlı birkaç göğüs , kol veya bacak modeli yoktur :) senin dediğin şişmanlığa zayıflığa veya figürün karakteristlik yapısına göre değişen beden uzuvlarının yapısına bağlı olarak değişen fizik yapılarıdır .. yani baz alınacak tek bir beden vardır .. biz bu tek bedenin sahip olduğu kas yapısını , gerekirse yağ yapısını ve kemik yerleşimini baz alarak değişik modeller yaparız ..
bu işlem resim çizmeye benzer .. bir resimde illaki kontür çizgisi olmalıdır .. şişman bir insanın göbeği büyük ve sarkık , zayıf birinin göbeği ise içe kavisli ve kas yapısı daha belirgindir .. ama önemli olan kontür çizgisidir ..o olmadan hiç birşeyi kağıt üzerine aktaramayız .. aynı modelimizi oluşturduğumuz vertexlerin yerleşimi gibi ..

gece bu dediklerimi resimli olarak foruma koyucam .. görsel örnek olmadan anlaşılması çok güç konular bunlar .. anlatması da zor oluyo [G12][G3] şaka bi yana sorular geldikçe benim de cevaplayasım geliyo :) vakit buldukça foruma bakıp cevaplamaya çalışıyorum .. konuya hakim diğer arkadaşlarda artık yavaş yavaş bu foruma katılsalar iyi olur aslında [G1]

2007-01-19 13:03:32

Cvp

maxaski

eskiden bi suru seyle ograstim yani poser olsun photo shop olsun auto cad olsun mayayla bile bi seyler yapmaya calistim,[8)] resimlede ole ama benim askim 3d ve maxle daha cok tanis oldugum icin ve bole bi firsat elime gecmisken degerlendirmek istedim sadece bir kac aydir ki karakterlerle ilgileniyorum yani baska modellerim var ama bole organikle yeni tanisiyorum [S4]. ve ogrenmek icin her zaman cok sey var yani benim modelde su anda fazla hata var yani model yapmak bilirim diyemem cunku bu hatalari hala kendim anlayamiyorum ve biri bana solemeli. offf yine cok konustum [S34]
saint by kardesim ben modeli ciplak yapmayi planladim ilk vertexten, elbise konusunda baya zorlaniyorum da

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/W4kl86H7.jpg[/img]

yorum yaparsaniz sevinirim.

2007-01-19 15:15:26

Cvp

saint_by

S_I_S valla harika adamsin.. yazdiklarini Word kopyalayim kitap bastirip para kazanacam...:)) saka bir yana gayet güzel acikladin.. sana övgü dolu bir sürü sey yazmak istiyorum suanda hic üsenmeden okadar sey yazdin ama sana seni anlatacak bir kelime bulamiyorum hangi kelimeyei secsem senin yaptigin bu iyiligi ifade edememekten korkuyorum.. yani sana bir hediye vermek istesem seni sana veremem abi..

biliyorum biliyorum biliyorum kiz olsaydin seni tavlamistim :)

hocam çok tesekkür ederim sana..

maxaski ben sadece gördügümü söyledim.. modeli çiplak tasarladigini inan bilmiyordum..

2007-01-19 15:40:20

Cvp

celal_boz

Saint_by ve S_I_S... Allah ikinizdende razi olsun.. Saint_by senin sorularin sayesin de S_I_S abimizinde bilgisini bizlerle paylasmasiyla inanilmaz seyler ogrenioruz.. Muhabbetiniz de gusel :) Insan okudukca okuyo hikaye okur gibi..

Ikinize de cok tesekkurler :)

2007-01-20 01:15:30

Cvp

saint_by

başta kitap haline çevirecektik. baktıkki karakter modellemeye yoğunluk çok fazla (sende katılırsan celal 3 kişi olacağız) dedikki bunu niye halkımızla paylaşmıyoruz ve sadece milli sınırlar içerisinde kalmayalım diğer ülke memleketleride faydalansın film yapalım... komiksoon yakında burda ..

bu arada arkadaşlar ben nöbetçiydim bugün sabahladım ve sabaha kadar hiç bir şey yapmadım.. çünkü yapamadım diye bir şey olduğuna inanmıyorum...

neden yapmadım? yaşlı bir kadının hali beni çok üzdü bir şey yapasım gelmedi. buda böyle bir paylaşım oldu..

2007-01-20 09:00:20

Cvp

celal_boz

Oo baya genis bi aileyiz o zaman saint_by.. :) Tabi katilirim neden katilmayayim.. Internete geceleri gelebiliorum.. Gunduz de cizim program falan :)

Ama ii degilim bu iste.. daha yeni basladim gibi bisey.. Neyse artik genis bi aileyiz :)

2007-01-20 19:15:41

Cvp

maxaski

mrbalar arkadaslar bugunler hayatin oyunlarina yenik dustum [:D]hala bi sey yapamadim (ne cumle ama)[8)]
neyse nete girmisken su adresi veriyim bari yinede elime gusel tutoriallargelirse yine yazarim belki de hepsini biliyorsunuz[:)?]
http://www.3dtutorials.sk/index.php?id=43&page=1

http://www.3dtotal.com/ free stuff bolumunde kac toturial var

http://the-structure-of-man.blogspot.com/

http://www.3dm3.com/tutorials/afro/

http://www.3dm3.com/tutorials/female_body/index2.php

ve nurb modellingle ilgili bi tutorial
http://thehobbitguy.com/tutorials/polymodeling/index.html

konuya dahil diil ama olsun iyi tutoriallar var burdada
www.suurland.com utorial

[:)3]ve
nurble yapilan kafa modeli sanirim 4 bolum olacak
http://www.3dkingdom.org/index.php?name=News&file=article&sid=90


http://www.tutorialized.com/tutorial/Body-Modeling-Modeling-with-Meshsmooth/7407

umarim yararli olur [:)3]

celal kardes bize katilirsan seviniriz [-:D] sis yoksunuz bu aralar isler yogun galiba allah kolaylik versin

2007-01-21 00:17:10

Cvp

celal_boz

Katildim kardes size.. Bundan sonraki modellerde baslicam insallah cizmeye.. Sagol linkler icin.. Gusel hepsi.. :) Sinavlari bi atlatayim ben de cizimlere baslicam.. Sizlerin sayesinde iice gelistiririm kendimi insallah..

2007-01-21 21:01:47

Cvp

saint_by

abi çok kizdim :) modeli bastan yapmaya karar verdim.. maksat pratik olsun ama bu sefer farkli bir yol deniyecem mazaski nin verdigi tutoriel lerde adam gözden baslamis bende gözden basliyacam bakalim e olacak..

S_I_S bise sormak istiyorum.. Max ilk acildiginda 3 seçenekli bir küçük pencere açiliyordu yanlis hatirlamiyorsam orda OpenGL veya DireX (Türkçe okunusu =Dayrekiks :)) yaziyordu. o paneli kullanim maksadimiz yari buçuk hatirliyorum.. sorun su Organik modellemede bu seçenekten hangisini kullanmamiz gerektigi ve ben o pencereyi bulamiyorum abi yaaa [G12]

2007-01-22 08:44:32