[ Karakter Modelleme ] Toon karakterler - sayfa: 3

off yaw ben ne zaman....

maxaski

yanak bolgesine gectim [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/12Si141r7.jpg[/img][S76]

2007-01-15 18:19:21

Cvp

S_i_S

ehuehe ben de başladım sonunda [S10]

Ayşen gayet sağlam ve emin adımlarla ilerliyorsun ..
Bayram , Ayşen´in söylediği taktiği yüzey seçimlerinde de kullanabilirsin .. daha karışık modellerde harbiden de çok işe yarıyor ..

bu belki göz bölgesini modelleme de işinize yarar arkadaşlar .. şayet hatam varsa düzeltin .. ben de öğrenmek için burdayım :)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/723SZOYp9.jpg[/img]

soldaki resim modellenirken ki hali .. sağdaki resim mesh smooth ve tesellate eklenmiş hali (tesellate modifierinde üçgen yerine dörtgen yüzey çoğaltmayı seçin derim [G5] )alttaki resim göz eklenmiş hali ..

gözü modellemeye başladığım zaman koyuyorum .. çünkü modelleme esnasında , refler üzerindeki doğru noktaları belirlemek için sphere´ın büyük yardımı oluyor .. çizim anime de olsa realistik bir çizim de olsa unutmamamız gereken en önemli şey gözün bir toptan oluştuğudur .. ona görünümünü veren göz kapaklarıdır .

2007-01-15 22:01:12

Cvp

maxaski

dudak yanak ve en son burun umarim begenirsiniz [G9] [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/vjhZacMd2.jpg[/img] uzur dilrim bole bitmirmeden yoliyorum ama pc de sorun cikiyo kayp etmekten korkiyorum[G18]

2007-01-15 22:05:06

Cvp

S_i_S

şimdi farkettim de gözün üst kapağını çizmeyi unutmuşum : ))

2007-01-15 22:05:42

Cvp

maxaski

vay be hocam cok gusel tabi elestirmek benim haddimde degil [G4]
bi de siz face modelling yapiosunuz sizce bole organik modelleri boxla mi yapalim face modelingle mi?

hocam hala goz uzerinde calismadim insallah yarin yaparim tabi yapabileceksem cunku en karisik yeri bence cunku sphere uzerine oturmasi lazim o yuzden artik biras uyumam lasim[:)3]

2007-01-15 22:16:37

Cvp

S_i_S

eleştirilsin diye gönderiyorum resimleri :) her zaman iyinin iyisi vardır .. biri şurası yanlış böyle olmalı şöyle düzeltebilirsin derse tabiki doğrusunu uygulamak yaptığım işe ve bilenin bilgisine karşı duyduğum saygıdan dolayı boynumun borcudur [G18] ( öff beee ne cümle kurdum [G3])

bi modeli box veya face modeling ile yapmak kişinin tercihi .. bu tercih de hangi yöntem kişinin daha kolayına geldiğine ve alışkanlığına bağlı olarak değişir ..

ben hiç box modeling yapmadım .. yap deseler kendimi zorlarım ama işime gelen yöntem face modeling açıkçası [G1]

aynı şekilde modeli modellemeye başlanacak olan nokta da kişiye göre değişir .. mesela biri burundan bir diğeri gözden başlar (kulaktan başlayanını hiç görmedim : )
ama gene de sana tavsiyem bi dahaki modeline gözden başla .. çünkü çizgilerin nasıl gideceğine , noktaların nasıl bir konumda olacağına daha sağlam karar verirsin ..

bu saatte uyumak mı :) aaa ne ayıp :P maxciler gündüz uyur (veya uyur gibi dolaşır) gece de çalışır [G3]

2007-01-15 22:53:45

Cvp

S_i_S

yukarıdaki mesajımda olan resmi kaldırdım .. gözün üst kapağını da ekleyip güncelledim ...


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/fD5l2ArIX.jpg[/img]


hmmm ... bu arada .. model bitince , dosya bölümünde modeli paylaşmayı planlıyorum .. sadece resimlerden bişey anlaşılmıyor diye düşünülebileceği aklıma geldi .. en iyi yol bu gibi ..

2007-01-15 23:26:00

Cvp

saint_by

valla ben box modeling ile modelliyorum face modelden kasit plane ilemi modelleme acaba.. bu arada daha önce plan ile model yapmaya çalisiyordum siteden biri box ile yapabilirsem daha iyi olabilecegini söylemisti box ile modellemek zor ama zevkli kolay gelsin

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Z0K72sz6i.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5Addcu2L1.jpg[/img]

küçük kizda geldigim asama suan bu arkadaslar yorum bekliyorum bnurnn alt kismini pek oturtamadim bide blueprint´e pek sadik kalmadim açikcasi özellikle göz kisminda rihgt bakis ve fron bakisda biraz kaymalar oluyordu bende artik ya allah bismillah dedim çalisma devam edecek yanlis su detach´i niye yapamadim anlamadim daha basit ifadesi varmi acaba

2007-01-16 08:18:06

Cvp

S_i_S

Evet saint_by .. face modeling plane ile yapılan modelleme şekli . box veya face veya nurbs modelleme arasında pek bi zorluk olduğunu düşünmüyorum şahsen . önemli olan model üzerindeki vertexlerin doğru yerde olması . mesela çinliler pilavı kamışla yer fakat biz çatal veya kaşık kullanırız .. bu sadece alışkanlık olayı . uzun zaman box ile modelleme yapan usta birine bile face modelle dersek yavaşlar :)
daha önce detayları nasıl parçalarız diye sormuştun .. özür dilerim unutmuşum şimdi aklıma geldi [G1] dediğin gibi detach ile modeli parçalıyoruz .
sana da kolay gelsin . umarım modelini de bi ara görürüz :)

2007-01-16 09:00:15

Cvp

maxaski

cok zordu gozler[:(]ya hala sorunlu napacam
simdi kulaga gecmek istiyorum ama gozler bitmedi sayilir [:)?][img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4vYOHqGaA.jpg[/img]off yaw bide benim bel fitigim var yaw bana aciyin[:)2]ama ask bu bel agrisi falan dinlemez [_(]bu geceni uyiyim dedim yine tembelikten ama [S77]kendine gel sen ogrenmek istion mu istemion mu kendi kendime dedim cok mu konustum uzur dilerim [:)3]

2007-01-16 22:47:18