Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

spider

Gerçek hayatta, duvarlardan ya da nesnelerden yansıyan ışığın değeri nedir? Yani kendisine gelen ışığın yüzde kaçını soğurur ve yüzde kaçını geri yansıtır. Örneğin kırmızı bir yüzeye gelen 100 değerindeki ışık, bu yüzeye çarptıktan sonra, yüzde kaç oranında değerini kaybederek kırmızı olarak geri yansır? Yalnız renk olarak değer kaybı değil, şiddet olarak...

2005-01-29 11:37:19

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

felidae

net bilgi veremem ama tek bildiğim,bu istediğin özelliklerin her malzemeye (ve mealzemenin detay özelliklerine)ve renge göre değiştiği ve aynı zamanda ortama göre şekillendiğidir....

kolay gele...

2005-01-24 14:40:33

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

spider

Benim bilmek istediğim, beyaz bir ışığın dolaşımı sırasında, tam doygunluk değerinde renklere sahip olan duvarlara çarpıp yansıyınca, enerjisinin (ya da şiddetinin) ne kadarını kaybettiği? Örneğin %100 doygun Kırmızı bir duvara çarpan beyaz bir ışık şiddetinin ne kadarını kaybeder, ya da hiç kaybetmez mi?

2005-01-24 20:52:39

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

enterasan

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>render>>isik1[/url]
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>render>>isik2[/url]
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=dersler>>render>>isik3[/url]

bunlar belki işine yarayabilir....

2005-01-24 21:45:33

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

spider

Arkadaşım sağol, ama o dersleri zaten ben hazırladım. O derslerde bu bilgi yok. Bu dediğim, aydınlanma konusuna giriyor.

2005-01-25 01:52:39

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

iceman

muhahaahaaaa. [G3]
Tereciye tere satmaya çalışıyorlar sanırım. [G1] Hazırladığın dersler inanılmaz güzeldi, ellerine sağlık.

Felidae doğru cevaplamış. Sormuş olduğun bu işleme katılar için bounces, transparan materialler için caustic diyoruz. Katılar üzerinde yansıma oranı her malzemeye göre değişmekte. Kırmızı kadife üzerine düşen bir ışık ile kırmızı deri üzerine düşen ışık ve kırmızı duvar üzerine düşen ışık farklı farklı sıçramalar oluşturacaktır. Bunun ile ilgili yabancı literatürlerde bilgi olduğundan eminim. Amacın bunu max ortamında kendin manuel olarak yapmak ise çok fazla kastırmak olur diye düşünüyorum. Bunun daha doğal ve gerçekçi olması için renderer firmaları (brazil-final render-vray-maxwell-busyrender vs.vs.) çalışmalarını devam ettiriyorlar. Çıkan sonuçlar elle tutulabilir değerde olduğuna inanıyorum. Ama gelişmeside gerekli. Bu tür rendererlarda bounces ve second bounces değerleri bu işi manuel olarak ortama atıyorlar. Ama tüm ortam içinde bunu ortalama değerler ile yapıyorlar. Ancak yansıması bol olan renk ve malzemeler için senin material ayarlamalarının doğru yapılandırılması lazım. Bu da istediğin sonuca seni götürecektir.

2005-01-25 06:09:37

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

iceman

Bu arada yazmayı unuttuğum birşey var. Yıllar önce yurtdışında çalışırken ortam aydınlanması ile ilgili Philips´in bir programını görmüştüm. Sadece duvarlar ve dışarıdan gelen ışığın yoğunluğuna göre ortama gerekli ışık miktarını ve buna bağlı aydınlatma armatürü yada lambanın gücünü ve hatta armatür sayısını dahi diagramlar eşliğinde görüyordun.

2005-01-25 06:13:43

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

felidae

evet cüneyt ağabey, bu tarz aydınlatma elemanlarını ortam deneylerinde kullanmak adına ve genel aydınlatmayı minimum sorunla halletmek için hazırlanmış firmalara yönelik programlar olduğunu duydum ben de ve çok da başarılı oluyorlarmış .. ama sadece firma yetkililerinde aydınlatma tasarımı departmanlarının elinde var bu programlar ve dışarda ulaşılabilecek tarzda,yani satılan veya edinilebilecek şeyler değil-miş- ne yazıkki.

2005-01-25 09:35:33

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

felidae

haa bu arada..spider sorunu anladım ben de...ve cevabını max içinde değil de fizik çalışmalarında falan aramalı belki de,bu tarz madde kanunları ile ilgili tezler vardır tahminim, nasıl cam türü kırılım değerini (ior) alabiliyoruz ve fizik sağolsun bu konuda diyoruz... bu konuda da bir çalışma olsa olsa oradadır ve menbasında aranmalıdır..

kolay gele..

2005-01-25 09:39:13

Re:Gerçek Hayatta Yansıyan Işıklar

spider

Arkadaşlar, hepinize ilginizden dolayı teşekkür ederim. Fakat, belki çoğunuz buna katılmayabilirsiniz ama, ben eğer ki elimdeki imkanlarla bir sahneyi gerçeğe en yakın şekilde aydınlatamıyorsam, kendime 3D Sanatçısı ünvanını yakıştıramam. Evet öyle programlar var, sonuçları da çok gerçekçi. Ama, ismi üstünde, ek program, eklenti, plug-in. Her zaman için bu programlar elimizde olmayabilir, hadi diyelim oldu, her şey bu programlarla yapılmaz ki! Heleki 3D sektöründe. Kullanılacağı sahneler var, kullanılmayacağı. Zaten bu programların render süresi evlere şenlik.

Soruyorum size, birgün bir firmaya girdiniz, bir animasyon projesine başladınız. Bir reklam filmi yapacaksınız. 3 ay süreniz var. Adamlar olabildiğince gerçekçi, hoş, güzel birşey istiyorlar. Siz şimdi gidip diyebilir misiniz ki, hadi V-Ray, Brasil vs. kullanalım, sahne çok güzel olur vs. Diyemezsiniz, çünkü bir kareyi saatlerce render ederseniz, o çalışma 3 aya da yetişmez, 6 aya da. Siz bakmayın öyle Hollywood´da adamlar bu programları kullanıyor. Adamların elindeki olanakların onda biri bile yok bizim elimizde.

Yani demek istediğim, gerçekten 3D sanatçısı olmak istiyen biri, her şartta, her durumda en iyisini verebilen insandır. Mental Ray kullanması gerekiyorsa onu kullanır, Standart ışıklandırma gerekiyorsa onu kullanır. Yok ben bunu bilmiyorum diyemez. Bilmediği şeyler varsa da en kısa zamanda öğrenmeye bakar.

Size bir örnek daha vereyim. Yüzüklerin Efendisi 2 filminde, adamlar gerçekçiliği sağlamak, gerçek görüntülerle 3D görüntüleri sorunsuz birleştirmek için, önce gerçek sahneyi çekiyorlar, ardından düşen gölgeleri oluşturuyorlar, bu gölgeleri sahnenin üzerine ekliyorlar, en sonunda da gölgesiz render edilmiş 3D karakterleri vs. sahnenin üzerine ekliyorlar. Çünkü adamlar da biliyor ki, Miğferdibi Savaşı gibi bir sahnede böyle programlardan kullanmak delilik olur. Çünkü sahnede binlerce CG karakter ve daha da fazlası var.

Kusura bakmayın, biraz ağır oldu ama, benim düşüncem bu yönde.

2005-01-25 13:07:41