arkinyildiz Son Forum Mesajları

    Complexfresnel sigers studio'a ait

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Complexfresnel sigers studio'a ait ücretsiz bir plugindir.
    Açmaya çalıştığınız sahnede sigershaders'a ait bir materiyal var veya complexfresnel kullanılmış bir malzeme.
    Aşağıdaki linkten sigershaders ait güzel ve bedava pluginleri indirip kullanabilirsiniz.Bu şekilde sorunuz çözülür.İndirlilen klasörden kullandığınız max versiyonuna uygun olanı 3dsmax****/plugins klasörüne atmanız yeterli olacaktır.

    https://www.sigerstudio.eu/category/plugins-free/plugins-free-3dsmax/

    2019-12-25 18:03:51

    %99.99 crack sorunu gibi

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    %99.99 crack sorunu gibi duruyor. Vrayin hangi versiyonunu kullanıyorsunuz?

    2019-08-07 04:16:08

    Merhaba, Yazdıklarınızı okuyunca hemen

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Merhaba,
    Yazdıklarınızı okuyunca hemen aklıma şu plugin geldi.
    PSOFT Pencil 4 for 3ds max pluginini bir incelemenizi size tavsiye edebilirim.
    İstediğiniz sonuçları alabilirmisiniz bilmiyorum ama denemek isteye bilirsiniz.
    Japonların manga çalışmaları için geliştirdikleri bir plugin olduğunu düşünüyorum.

    info:
    https://www.psoft.co.jp/en/product/pencil/3dsmax/

    Galeri:

    https://www.psoft.co.jp/en/product/gallery/

    örnek video:

    https://www.youtube.com/watch?v=dRM8pyWNc68

    Bu da youtube kanalı:

    https://www.youtube.com/user/PSOFTHOUSE

    2018-08-31 15:11:19

    Nasıl modelleyebilirim diyerek bende

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Nasıl modelleyebilirim diyerek bende bir kaç deneme yaptım. Siteye eklenmiş çözünürlüğü düşük resimden yola çıkarak yaptığım modele ait resim ektedir. :)

     

    2018-08-29 14:56:36

    Bazı arkadaşlar kaliteden dolayı

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Bazı arkadaşlar kaliteden dolayı acaba diye şüpheye düşüyorlar galiba bence haklılarda. Takdir edersiniz ki büyük projelerin lansman veya reklam için belli bir teslim süresi var ve buna uymak zorundasınız.Bu süre içinde özellikle animasyon renderlarını yetiştirmek için çoğunlukla kaliteden ve kendi zamanınızdan ödünler vermek zorundasınız.Vray ile daha kaliteli işler yapılabilir mi evet ama yeterli zaman verilirse özellikle animasyon konusu için.Animasyon konusuna özellikle vurgu yapıyorum burası çok önemli. Örneğin bir projede, kurguda 15 hareketli kamera olsun minimum bir kamera 150 frame den 15*150=2250 kare render edilmesi demektir.HD,FULLHD ve daha fazla çözünürlük istendiğinde render süresi dahada artacaktır.Her kareyi eksiksiz render almak, gözden kaçan hataları bulup tekrar render almak dikkat ve tecrübe isteyen bir iştir. Çoğunluğu vray ile renderlarını aldığım bir kaç proje linki paylaşıyorum, vray ve diğer render motorları ile kıyaslayabilmeniz için;

    Sur Yapı Gölbahçe Evleri Animasyon Filmi

    https://www.youtube.com/watch?v=TDzhvvZAqMQ

    Sur Yapı Levander Animasyon Filmi

    https://www.youtube.com/watch?v=OIRJuxDUbdA

    Denizİstanbul Genel Reklam filmi (Not: bu projede arka plandaki mimari renderlar, Martılar farklı bir firmanın çalışmasıdır.)

    https://www.youtube.com/watch?v=ah_6S2rWGXE

    GreeNox Urban Residence Tanıtım filmi (Not: Videonun başındaki oluşum görüntüleri vray değil corona ile render edilmiştir, çünkü vray burada patlamıştır.)

    https://www.youtube.com/watch?v=FcrLOw-Ba7E

    Transform Fikirtepe Tanıtım filmi

    https://www.youtube.com/watch?v=YuioYrwpDy0



     

    2017-09-23 11:35:22

    Evet Abdullah bey bence

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Evet Abdullah bey bence öğrenmek için en iyi yöntemlerden birisidir deneme yanılma yöntemi ve genelde kalıcı olur.
    Size şöyle bir tavsiye verebilirim önce time limit verin ve render bittiğinde kalite ile süre içinde geçen pass sayısına bakın.Bu size pass sayısı ile kalite arasında bir fikir verecektir, daha sonrada pass limit girerek istedğiniz kalitede bir render alabilirsiniz.
    Örnneğin; 30 dk zaman limiti verin bu süre sonunda tahminen 40-50 pass render almış olsun.Eğer render iyiye yakın ise pass sayısını %50 gibi artırarak kaliteli bir renderı istenile süreye yakın bir şekilde alabilirsiniz.
    Kolay gelsin.

    2017-09-20 17:21:52

    Ben yardımcı olmaya çalışayım

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Ben yardımcı olmaya çalışayım isterseniz :)
    Corona da bir şekilde limit koymanız gerekiyor yoksa render bitmez.
    Pass limit,Time limit veya noise level limit bu 3 seçenekten en az birisi ile limit koymanız gerekiyor renderın bitmesi için.

    2017-09-20 16:44:32

    Arkadaşlar öncelikle saydam tasarım

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Arkadaşlar öncelikle saydam tasarım da çalışırken renderlarını aldığım 30 yakın projeden bir tanesi bu... Burada kendimin veya eski çalıştığım firmaların reklamını yapmak kesinlikle amacım değil önce bunu belirteyim yanlış anlaşılmalar olmasın.

    Konu olan animasyon üzerinden özet bir şekilde açıklamaya çalışayım.
    Şirket bünyesinde yaptığımız bir çalışmadır yani bir ekip işidir. Modelleme ve render sonrası işleri atlayarak, benim yaptığım iş üzerinden biraz bilgi paylaşayım.

    1. Bu renderin maliyeti nedir?
    * Şirket bünyesinde yapıldığı için maliyetini bilmiyorum.
    Ekip olarak aylık ücret üzerinden çalışırdık.

    2.Vray ise sıkıntı, render süresinden ve kullandığınız donanım dan bahseder misiniz?

    * Renderlar daha önce belirttiğim gibi vray ile alınmıştır.Donanım kısmını burada açıkca yazmam pek ahlaki olmaz.Şirket bünyesinde kullandığımız çok iyi omurga bilgisayarlardan oluşan yaklaşık 40-50 bilgisayarlık bir renderfarmımız mevcuttu.
    Renderfarmda farklı donanımlarda bilgisayarlar olduğu için render süresini net söyleyemem ama şöyle bir bilgi verebilirim.
    Saheneyi ayarlarken renderfarmdaki en düşük donanıma sahip pc render alacak şekilde sahneyi ve render ayarlarını optimize etmeniz gerekir.
    Farmdaki öreneğin en düşük donanım 8 çekirdekli ve 16 GB ram lik bir pc olsun, sahneyi ve render ayarlarını bu pc render alabilecek şekilde optimize etmek işin sırrıdır.Yanlış hatırlamıyorsam en düşük pc de 720p olarak dolu bir sahneyi vray ile 45-ile 90 dk arasında render alacak şekilde ayarlamak gerekiyordu.

    Sahne optimizasyonu ve render ayarları optimizasyonunu uzun uzuna açıklamak isterdim ama başka zaman inşallah.Özet geçmeye çalışayım.

    *Sahne de özellikle ağaç,bitkiler veya yeşil çimler gibi renderı ve sahneyi kasacak objeleri doğru pluginler ile yapmak gerekir.
    *Benzer objler muhakkak instance olmalıdır, ve mümkünse objeler proxy olarak kullanılmalıdır.
    *xref sahne veya material varsa sahneye merge edilmelidir.(Bu kişiye göre değişebilir benim tercihim bu ve doğru olduğunu düşünüyorum)
    *sorun yapacak veya render süresini uzatacak materiallar,textureler,modifierlar kontrol edilmelidir.
    *Kurgudaki kamera açılarınına göre sahnedeki objeler gizlenir veya silinir.
    Bu şekilde daha hızlı renderlar almak mümkün olur.

    .... gibi uzyur konular yinde başka şeyler varsa açıklmaya çalışırım boş zamanlarda işe dönmek gerekiyor.
    Teşekkür ederim.

    2017-09-20 10:52:09

    Bu renderları alan kişi

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Bu renderları alan kişi olarak yazsam net ve kesin bilgi olur galiba :), renderlar vray ile alınmıştır.
    Not:Saydam tasarım da iken aldığım renderlardır bunu belirtmesem ayıp olur galiba...

    2017-09-19 23:41:37

    A çatısını B çatısı

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    A çatısını B çatısı doğrultusunda Extrude etmek için B çatısının doğrultusunda snap ile bir spline çizin ve Editable Poly - > Extrude along Spline komutu'nu kullanın, bu şekilde kolayca yapabilirsiniz.

     

    2015-04-13 01:11:37

    Bahsettiniz 1000 ağaçlı renderlarda

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Bahsettiniz 1000 ağaçlı renderlarda genenllikle asağıda linklerini verdiğim pluginler kullanılmaktadır.Bu pluginleri kullanarak denerseniz sorun kalmaz bence.

    Multiscatter: MultiScatter allows VRay and Mentalray to generate huge amount of objects in array. The support for 64-bit systems allows MultiScatter to create and submit for render, for example, forest or even a city in a blink of an eye. Quick render time generation of objects with optimized RAM management makes process of scene creation as easy as ABC.

    http://rendering.ru/ru_en/multiscatter.html

    Forestpack:

    http://www.itoosoft.com/forestpack.php

     

    2014-11-01 18:44:39

    Deliğin şekli net belirtilmemiş

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Deliğin şekli net belirtilmemiş açılmak istenen delik şekline göre farklı yöntemler kullanmak gerekebilir.Basit delikler için boolean ile uğraşmaktan ise aşağıda belirtiğim gibi yapmayı daha pratik ve temiz buluyorum.Örneğin 300 delik için Lenght segs=16, width segs=21 olan bir plane oluşturalım daha sonra poly'e çevirelim.Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi iç noktaların hepsini seçelim ve chamfer uygulayalım.Chamfer özelliklerini istediğimiz delik boyutlarına göre ayarlayabiliriz.Dediğim gibi delik şekli yuvarlağa yakın isteniyorsa seçili noktalara bir kez daha chamfer uygulamak gerekir.

    2014-04-13 22:11:14

    Birincisi burda amacım hiç

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Birincisi burda amacım hiç bir zaman tartışma yaratmak değildir.Senin yaptığın fanatikce ve genelleme yapan yorumlar ister istemez cevap hakkı doğuruyor.

    "3ds max için "program olamamış kod satırları"

    "Hangi insan sadece Max kullanır? Tek tip yada bir iki tip işi sürekli yapan. "

    " iyi olduğu için değil, bunlarla kimse 10 yıllık max deneyimi için kendini teselli etmesin, zararın neresinden dönülse kardır, "

    3ds max benim en sevdiğim, en uzun süre ve en iyi (10 yılı aşkın) kullandığım bir yazılımdır.Onu savunmam kadar doğal bir şey olamaz.Benim 3ds max , mudbox,zbrush,autocad,fusion,photoshop, pluginler,maxscriptler gibi bir çok yazılımı öğrenme,geliştirme, kullanma yeri geldiğinde crack hazırlama gibi konularda hiçbir sıkıntım yoktur.Yani senin düşündüğün ve genelleme yaptığın gibi tek kullanabildiğim 3d programı 3ds max değildir.3ds max kullanıcılarını tek tip diye sınıflandırman ne kadar doğru bilemem ama gerçek bu değildir.

     

     

    2013-05-08 20:25:12

    Yazılan yorumlar biraz ilginç

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Yazılan yorumlar biraz ilginç windows için yazılanlara bir şey diyemeyeceğim ama 3ds max için "program olamamış kod satırları" demek biraz tuhaf kaçmış.
    Bence sizin bu yorumunuz kedi çiğer meselesi gibi duruyor. 3ds max dünyanın en populer ve en çok kullanılan 3d modelleme ve animasyon aracıdır.Bence bu aracın sınırları kullanıcısının yeteneği ve hayal gücü ile sınırlıdır.Kusursuz bir araç değildir ama şu anda dünyanın en iyisidir bence.
    Sadece 3ds max için değil onun bir plugini için bile mac os`den vazgeçilebilecek insan sayısı çok fazladır.

    2013-05-08 16:43:14

    Ben 17" macbook pro

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Ben 17" macbook pro da bootcamp ile kurulu windows üzerinden 3dsmax kullanıyorum.
    Şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım.Performans açısından hiç bir sıkıntı yok.Hatta şöyle söyleyebilirim evde kullandığım gerçek xeon 8 işlemcili workstation ile 4 gerçek 4 sanal macbook pro, render süresi bakımından kafa kaya aynı diyebilirim.

    2013-05-07 17:00:41

    ctrl + L kısayolunu

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    CTRL + L kısayolunu deneyiniz.

    2013-02-06 01:57:25

    Önce sorunlu görünen nesneyi

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Önce sorunlu görünen nesneyi seçiyoruz.
    extrude,bevel profile,sweep modifier ekler gibi ekliyoruz.
    Modifier list açıp x tuşuna basarsanız en kısa yoldan görebilirsiniz.
    Listedeki en son modifierdır.Deneyip sonucu burdan yazarsanız sevinirim.Bende merak ediyorum.

    2012-11-08 17:21:32

    Buna benzer bir sorunda

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Buna benzer bir sorunda ben yaşıyordum.Örneğin bir objeyi scale ile küçülttüğümde gerçekte ölçülerinin değişmesine rağmen görünüşte değişmemiş görünüyordu.Ben bu tür objelerde xform modifier uyguladığımda düzeliyordu.
    Sizin sorununuzda buna benziyor bir deneyin isterseniz.

    2012-11-08 15:03:38

    Arkadaş eklenti olarak aradığı

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Arkadaş eklenti olarak aradığı için bu scripti önerdim. %90 bir yerden duyduğu için bu scripti arıyordur.Hazır profillerin (kesitlerin ) olduğu ve kendi oluşturduğunuz kesitleri kütüphaneye ekleyebilceğiniz güzel ücretsiz bir script.Aslında kesitleri başka bir max dosyasından çağırarak çalışıyor.
    Her kesiti oluşturan kod olarak çağırması daha doğru olacaktır bence.
    Bir kaç denememde bunun mümkün olduğunu gördüm.Üzerinde çalışmak gerek.

    2012-10-31 12:35:37

    Acaba aradığınız script Sweep

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Acaba aradığınız script Sweep Profile mı?
    Eğer oysa şuradan indirebilirsiniz.Güzel kullanışlı bir scripttir.

    http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/sweep-profile

    2012-10-30 21:16:28

    Bi önerim var denemenizi

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Bi önerim var denemenizi isterim.2 objenin normalleri ters gibi.
    Objeleri birleştirmeden önce, bir tanesine normal modifier ekleyip, flip normal yapın.Daha sonra bu objeyi diğeri ile attachleyin.Bridge komutunu deneyin.
    Eğer bridge komutu başarılı olursa doğru yoldayız demektir.Komut başarılı olduysa objede normalleri ters olan yüzeyleri tekrar detach ediniz.Sonra normal modifier,flip normal uygulayın.Normaller düzeldikten sonra tekrar attachleyiniz.Biraz tekerleme gibi oldu ama :), denemekte fayda vardır.
    Yazması ve okuması zor ama uygulaması kolaydır.

    2012-09-11 13:09:07

    Edit Poly -> Weld

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Edit Poly -> Weld Target 2 noktayı hedef noktada kaynaştırarak tek nokta haline getirir,collapse ise 2 noktayı, 2noktanın merkezinde birleştirerek tek nokta haline gitirir.2 si de olmaz bence.

    2012-09-09 14:27:19

    Edi poly deki 2

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Özür dilerim uykusuz uykusuz resmi yanlış yorumlamışım.
    İlk önce Edit Geometry bölümünde cut düğmesine basın, basılı iken snap i açın ( S tuşunada basabilirsiniz), objeye 2 boyutlu olarak bakıyorsanız snap 2,5,3 boyutlu bakıyorsanız snap 3 seçiniz.snap ayarlarından vertex seçili olmalı.
    ilk önce 1. vertexi, daha sonrada 2 vertexi yakalayın.Yüzeyi bu 2 nokta arasında keserek yeni bir edge oluşacaktır.
    2. bir seçenek birleştirmek istediğniz vertexler seçili iken Edit geometry-> connect vertexleri birleştirerek bir edge oluşturabilirsiniz.

    Ama şunu belirteyim resimden anladığım kadarı birleştirmek için seçtiğiniz
    vertexlerin bulundu yüzeylerin normalleri ters.Bu nedenle yukarıda yazdıklarım işinize yaramayabilir.Önce bu yüzeylerin normallerini düzenlemeniz gerekebilir.

    2012-09-09 10:59:42

    İlginç bir konu :),

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    İlginç bir konu :),
    dwg veya cad dosyaları için cadlock (cadvault) gibi programların olduğunu biliyorum.Max dosyaları için var mı? biraz araştırıp bakmak gerekiyor.

    2012-07-27 16:40:01

    Sizin için biraz araştırdım

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Sizin için biraz araştırdım ve aşağıdaki konuyu buldum.
    İsterseniz bir göz atın ve ordaki scripti deneyin.

    http://www.scriptspot.com/forums/3ds-max/general-scripting/deletenotetrack

    fonksiyon şöyle;

    fn deleteNoteTracks = (
    mcMan = TrackViewNodes[5]
    while (numNoteTRacks mcMan > 0) do
    deleteNoteTrack mcMan (getNoteTrack mcMan 1)
    )

    Dosya boyutu 750 mb yazmışsınız.Sadece bir villa modeli için çok gibi.
    İç mekanda 3d modellerinizde var mı?

    2012-05-23 00:57:41

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Resimleri buraya ekleyemedim aşağıdaki linkte ekran görüntüleri var umarım yardımcı olabilmişimdir.

     

    imgur.com/a/Ra3NA

     

     

     

    2012-05-08 16:10:59

    Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun. Ne Mutlu Türk`üm diyene.
    10 yıl önce birisi Ankara`da Türk bayrakları ile Anıtkabir`e yürüş olacak deseler ve bunun yasaklanacağını söyleselerdi sadece gülerdim.
    Hayal bile edilemezdi gerçek oldu.Bunu yasaklayan herkese yazıklar olsun.

    2012-10-29 18:15:27

    Anladığım kadarı ile donanımsal

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Anladığım kadarı ile donanımsal bir sorun olsa idi her sahnede yeni bilgisayarınız eski bilgisayara göre daha yavaş olması gerekirdi.İç mekan renderlarında hızlı alıyor dış mekanda yavaş alıyorsa bence bu sorun sadece render ayarları ile ilgilidir.Vray kullanıyorsanız size sorun tespiti için şunu öneririm dış mekan sahnesinde sadece vray sun ve vray sky ile 2 bilgisayarı test edin ve render hızlarını karşılaştırın, yeni bilgisayarınız daha hızlı alacağını düşünüyorum.
    Not:Dış mekanda önemli nokta ies ışıkların hepsini kapatın çoklu ışıklandırmada, hızlı render için farklı vray ayarlar kullanmak gerekir.

    2016-11-18 08:47:20

    Sahnede pencere önünde kullandığınız

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Sahnede pencere önünde kullandığınız vraylight`ın invisible seçeneğini tıklayarak görünmez yapın düzelecektir.

    2015-04-13 14:59:58

    Sadece merak ettiğim için

    arkinyildizarkın yıldızarkinyildiz

    Sadece merak ettiğim için soruyorum, yazmaya çalıştğın scripti ne amaçla kullanmayı düşünüyorsun?
    Kişisel işlerin için mi?,sadece öğrenme amaçlı mı? yoksa bir plugin geliştirmek için mi?

    2012-03-02 13:59:34