V-Ray : beyaz renkte lekeler oluşması!

Ben ozellikle ic mekanlarda
Querorz

Ben ozellikle ic mekanlarda bu sorunla sıkça karşılaştım. Sadece beyaz zeminlerde gölgeler oluşmaktaydı. Çozumun sadece Hpsh subdivsin artırılmasından gectiğini gordum. Bunun Brute Force`deki karsiligini bilemiyorum ancak 17 saatlik bir renderla bu gölgelerden hala tam olarak kurtulamadıysanız cözümü bulmus sayılmazsınız. İsterseniz irradiance maple bir deneyin. Hpsh subdivs icin 80 yeterli olacaktır.


2013-02-15 15:47:02
  • Offline
ısık patlamaları için colour
esergneser gündüz

ısık patlamaları için colour mapping de vray settings ayarlarında linear multıply sekmesını hsv exponiental veya reinhard kullanabılırsın dıs mekanda daha uygun neticeler vericektir.orada bright ve dar ayarlarındakı ufak oynamalar (1 ise 0,8 gıbı)senın patlamıs ıstenmeyen beyaz dengelerını uygun duruma getırecektır.ancak reinhard ve hsv exponientalde.veya material in rengını bıraz daha griye cekebılırsın ortam ısıgı guzel ama beyaza yogun vuruyor demek.
Lekelenmeler ıse tamamen irradiance hap hs subdıvızyon ayarıyla ılgılı.70 veya 100 zıyadesıyle gıderıcektır.


epizot
2013-02-16 18:32:58
  • Offline
  • Erkek
yaptığım değişiklikleri şöyle sıralayayım;
sgoserdar gökhan önder

yaptığım değişiklikleri şöyle sıralayayım;

yaptığım değişiklikleri şöyle sıralayayım; 1- brute force yerine irradiance map kullandım 2- irradiance map subdivs. 80 ve irradiance map current preset medium 3- light cache subdivs. 2000`e indirdim. 4- linear multiply yerine HSV expnential kullandım. sonuca bakınca öncekine göre daha temiz fakat karanlık ve mat bir render oldu! render süreside 10saate yakın. 1200x1124 render için fazla değilmi?

2013-02-18 11:53:57
  • Offline
  • Erkek
buda indirect illumination (GI)
sgoserdar gökhan önder

buda indirect illumination (GI)

buda indirect illumination (GI) irradiance map ayarlarım.

2013-02-18 11:55:43
  • Offline
  • Erkek
render süren çok uzamış.nedenini
esergneser gündüz

render süren çok uzamış.nedenini anlamak için render ayarlarına detaylı bakmak gerek.tabi pc nin performansıda bunda sure ekleyen veya azaltan bir unsur.önemli olan pc ni tanıyarak renderlarında ona göre ayar yapman.ve render subdivision larına hiç abanmana gerek yok.ışığın çok iyi konumlandırılmış ve ayarları iyi yapılmış ise.ve kaplama parametrelerini iyi ayarlamış isen.very low da bile çok gerçekçi neticeler alabilrsin.yani önce elinin ayarı ve ışık kaplama bilgin.sonra tuzunu biberini sayılara biraz daha yüklenerek verebilrsin.son iş yani o.sahnen karanlık diyor isen.ve renk ışık dengen seni tatmin etti ise.iki yöntem var.ya phscal camerada f number biraz düşüreceksin.veya bunu photoshop da renk ayarlarıyla ışığıyla oynayacaksın.level veya curves bu işi görür.tabiki tiff veya png formatlarında.exr secuence de olabilr.


epizot
2013-02-18 13:11:24 Edit:2013-02-18 13:14:41
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!