3ds Max : Ressam için 3ds

Ressam için 3ds
50promil

merhaba

resim bölümü öğrencisiyim.3d modelleme öğrenmek istiyorum.herhangi bir için değil,mesela stand yada mimari çizmeyeceğim.kendi alanımda sanatsal çalışmalar yapacağım.sitede hangi yazılımı seçmeliyim konulu başlıkları okudum.genel olarak mimar için şu,sinema efekti için bu diye sınıflandırılmış.Ama ben 3d resim çizeceğim ve resimlerin içinde malum herşey oluyor:) yeri gelince bir ev,yeri gelince insan,yeri gelince bardak ,tabak,çanak vs.. yada başka bir varlık veya fantastik bir yaratık.bir canlı çizmek için birşey,nesne çizmek için başka birşey mi öğrenmeliyim :)İşin tasarım kısımı benim için problem değil,çizerim tasarlarım ama programı bilmiyorum :) benim için hangi programı öğrenmek uygun olur?


2012-03-06 22:49:43
  • Offline
Şu anki teknoloji ve
exedesignFatih EkeAvatar

Şu anki teknoloji ve sanatçı olman sebebi ile el becerine hitap eden ve bir ressamın veya heykel traşın kullanabileceği en uygun ve ücretsiz olan yazılım http://www.pixologic.com/sculptris/ gene ücretli olan ZBRUSH ve ücretsiz olan blender (içerisinde sculpt araçları dahildir.)


2012-03-06 23:15:48
  • Offline
  • Erkek
yorum için teşekkürler.ben linux
50promil

yorum için teşekkürler.ben linux kullanıyorum.belnder açık kaynak kodlu ve ücretsiz :) onu indirdim.biraz kurcaladım ama 3dmax yada maya yada cinema4d gibi ücretli yazılımlar kadar tutorial desteği göremedim.yukarıda saydıklarımda ilk seviyeden son seviyeye kadar çok fazla yetkin örnek taşıyor.zbrush a bakacağım.başka önerisi,yorumu olan arkadaşlar varsa lütfen yazsın.

ZBRUSH a şimdi baktım da daha çok karakter modellemeye yönelik sanırım.genel olarak dünya,nesne modellemek istersem nelere bakmam lazım?


2012-03-06 23:27:22 Edit:2012-03-06 23:30:53
  • Offline
Nesne için basit ve
hydrHaydar DURMUŞAvatar

Nesne için basit ve kullanışlı olan google sketchup önere bilirim size
karakter model içinde mudbox önerebilirim öğrenilmesi biraz daha kolay


Son durak kara toprak : xeon x5570; quadro4000; 12gb Ram
2012-03-06 23:43:26
  • Offline
  • Erkek
Kafanı bulandırmana gerek yok
exedesignFatih EkeAvatar

Kafanı bulandırmana gerek yok aslında bunu sizde biliyorsunuz ki Program araçtır herşey için farklı yazılımlar kullanmanıza gerek yok ayrıca blender için kaynak mı istediniz buyrun biraz uğraşanların neyi nasıl yaptıklarını görün.

http://vimeo.com/blendernerd/videos
http://www.blenderguru.com/
http://www.blendtuts.com/blender_tutorials
http://www.blendernation.com/
http://cgcookie.com/blender/
http://www.blendswap.com/ ücretsiz 3D dosya paylaşım platformu.


2012-03-07 00:34:56 Edit:2012-03-07 00:35:02
  • Offline
  • Erkek
Maya
eraHalis ÖZTÜRKAvatar

Ben 3ds Max kullanıcısıyım. Ancak maxde bazı alanlarda sıkıntı yaşıyorum. En büyük sıkıntım karakter rigleme ve animasyonunda oluyor.. Mayanın bu konudaki becerisini daha üst düzey buluyorum. Bu nedenle yakın zamanda maya da öğrenmeye başladım.


Düzgün Türkçe ile konuşmak hiç de zor değil.
2012-03-07 11:18:11
  • Offline
  • Erkek
ressamlıkla 3d çokda yakın
firketeyılmaz bağıran

ressamlıkla 3d çokda yakın olmayan bir anlayış. Önce 2d olayını çözmen lazım bence. Önereceğim programlar ise şunlar

corel painter

gertrudis

TwistedBrush_Pro_Studio

photo shop

Dynamic.Auto-Painter.

bunların olmazsa olmaz aracın karakalem tabi.

Ancak hepsini yaptıktan sonra 3d yide katarak güzel şeyler çıkarırsın.


Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür. Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür. Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür. Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür. Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değer
2012-03-07 21:08:53
  • Offline
  • Erkek
zbrush ta ortam ve
rakunnerrakunner

zbrush ta ortam ve endüstriyel ürünlerde modellendiği gibi son çıkan sürümünde saç, kıl, tüy ve bitki örtüsü de yapılıp renderlanmakta ama yapacağın şeyleri canlandırmak istiyorsan maya, max, xsi gibi programlarada ihtiyaç duycan


2012-03-07 21:27:31
  • Offline
  • Erkek
@firkete zbrush un

@firkete

zbrush un web sitesine baktımda.o modellemeler resim bilgisi olmadan olmaz.ışığı gölgeyi neye göre vereceksiniz?o hamurdan sıfırdan insan oluşturacaksınız,herşeyi ile sizin tasarımınız olan adam.bunu anatomi bilmeden yapmak imkansız.photoshop biliyorum.iyi üzeri profesyonel e yakın diyebilirim.
@SedData1 evet çok detaylı bir program.boyutuda oldukça küçük.yami yaptığı işe bakılırsa tabi.önemli olan boyu değil işlevi cidden :) elimde bazı kağıt çizimleri var. yapabilirsem onları aktarıp onları renderlamayı düşünüyorum ama bakalım nasıl olacak.


2012-03-08 12:37:01
  • Offline
  • Erkek
eğer ressamsan bu konuda
firketeyılmaz bağıran

eğer ressamsan bu konuda kendini geliştirmek istiyorsan 3d sana uygun değil. resim önce 2d dir. 2d de yapamayacağın ne varda 3d ye geçiyorsun anlamadım. 3d dünyası yaratıcılıktan çok (hele hele yeni başlayanlar için) programı öğrenmek demektir. buda ister istemez hayallerine gem vurur. Halbuki bir ressamın asla taviz veremeyeceği bir olaydır yaratıcılık. Bence bu konuyu iyi düşün.


Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür. Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür. Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür. Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür. Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değer
2012-03-08 19:44:36
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!