Yeni Başlayanlar için Masa Modelleme -1-

Yeni başlayanlar için (Extrude, Clone, Mirror, Attach) Kullanımını anlattığım bir ders.

Yeni Başlayanlar için Masa Modelleme -1-

(Extrude, Clone, Mirror, Attach) Kullanımı

 

Geometry Bölümünden Box'a tıklıyoruz.

Length : 5.0 Width : 5.0 Height : 5.0 Ölçülerinde

Length Segs: 1 Width Segs: 1 Height Segs: 1 Yüzeyli

Box oluşturuyoruz.

Box'ımız şekilde görüldüğü gibi olacak
 ve masamızı bu kutudan yapacağız.

 

1- Kutumuz seçiliyken Modify başlığını seçiyoruz.

2- Box yazısının üstüne sağ tıklıyoruz.

3- Açılan Menüden Kutumuzu Editable Poly objesine çeviriyoruz.

1- Modify panelindeyiz ve artık Box'ımız Poly objesi.

2- Editable Poly altından Polygon yüzey seçeneğine tıklıyoruz.

1- Masamıza Sol ayaktan başlıyacağız.Ayak yapımı için kutumuzun boyunu Z ekseninde uzatmamız gerekiyor.Bunun için başka yollarda mevcut ama biz burada Extrude alt komutunu kullanacağız. Şimdi kutumuzun Z yönünde ki yüzeyine tıklayıp seçili hale getiriyoruz.

 

1. Extrude/Settings tuşuna basıyoruz.

2- Extrusion Height : 40.0 değeri işimizi görecektir.Masamızın bacak kısmı tamam.Şimdi Üst bölüme geçiyoruz.

3- Apply tuşuna basıp masamızın üst bölümü için Extrude komutunu tekrar ettiriyoruz.

Masamızın bacağı hazır.

1- Masamızın üst bölüm kalınlığı için Extrusion Height : 2.0 değeri yeterli..Ok tuşuna basıp Extrude işlemini bacak için bitiriyor ve üst bölümü oluşturmak için sonraki adıma geçiyoruz.

 

Masamızın yüzeyini oluşturmak için bir önceki adımda oluşturduğumuz en üstteki 4 Polygon yüzeyi seçiyoruz.Bunun için isterseniz Perspective penceresindeyken(Klavyeden P harfi) Klavyeden CTRL tuşuna basılı tutup yüzeyleri seçebiliriz. Biz bu işi yapmak için Front penceresine(Klavyeden F harfi) geçip Mouse ile resimde ki gibi tarayıp seçili hale getiriyoruz.

1- Masamızın üst bölümünü oluşturacak yüzeyi yapmak için tekrar Extrude/Settings tuşuna basıyoruz.

2- Bir önceki Extrude işleminden farklı olarak burda Local Normal seçeneğini işaretleyip yüzeylerimizin diğer iki seçenekten(Group, By Polygon) farklı olarak düzgün bir şekilde oluşturuyoruz.Aradaki farkları deneyerek görebilirsiniz.

3- Extrusion Height : 2.0 değeri bizim için yeterli.

Resimde göründüğü gibi Masa üst kısmının boyunu oluşturmak için öndeki tek Poly yüzeyi seçiyoruz.

1- Bu adım da masamızın yarım boyu kadar için yeni Extrude yüzey oluşturacağız. Bunun için yine Extrude/Settings tuşuna basıyoruz.

2- Extrusion Height : 30.0 değeri bizim için yeterli.

 

 

Masa üst kısmının eni için de sağda ki 2 Poly yüzeyi Klavyeden CTRL tuşuna basılı tutarak seçiyoruz.

1- Seçtiğimiz yüzeylere masamızın enini oluşturmak için Extrude/Settings tuşuna basıyoruz.

2- Extrusion Height : 40.0 değeri bizim için yeterli.

 

Bu zamana kadar yaptığımız iş Masamızın sadece dörtte birini yapmak oldu :).Peki Masamızın geri kalan kısmınıda modelleyecekmiyiz.? Tabi ki hayır.:) Yapmamız gereken şey masa parçamızı klonlayıp, klonlanmış parçaları birleştirmek.(Koyun Dolly' de rahmetle anıyorum burdan.:) )

 

 

Masa parçamızı klonlamadan önce, kaynak işimizin hatasız olması için numaralarla gösterilen yüzeyleri Klavyeden CTRL tuşuna basılı tutup seçiyoruz ve yine Klavyedel Del tuşuna ile siliyoruz..Kaynak işlemi Polygon yüzeyler ile değil o yüzeylere ait Vertex'ler üzerinden yapılmalıdır.Yüzeyleri silme nedenimiz bu.

Klonlamak için Masa parçamızın üzerine sağ tıklayıp açılan menüden Clone yazısına tıklıyoruz.

Yada Klavyeden Shift tuşunu basılı tutup Move aracıyla  biraz sağa yada sola çekip bırakarakta Clone komutunun işlevini yaptırmış oluruz.

Açılan Clone Options penceresinde Copy seçeneğini işaretleyip Ok tuşuna basıyoruz.

 

Klonlamanın hemen ardından parçalarımız üst üste olduğu için çalışma ekranımızda 1 parça görünür.Yine Move aracımızla Klon parçayı X ekseninde sağa doğru çekersek ortaya çıkarmış oluruz.

Tabi burada bir durumla karşı karşıyyız. 2 parçamızında ayağı solda.Klonladığımız ikinci parçanın ayağı sağ tarafta olması gerek. Bunu sağlamak için bir aracımız mevcut. Mirror

Açılan Mirror penceresinde bu adım için herhangi bir ayar yapmamıza gerek.Ok tuşuna basıyoruz.

Görüldüğü gibi artık 2. parçamızın yönü doğru tarafa bakıyor.

 

 

 

 

Parçalarımızı birleştirmek için birleşme noktalarını üst üste getiriyoruz.

1- Klonladığımız parçayı Move aracıyla ok yönünde diğer parçayla üst üste getiriyoruz.Kaynak işlemini yapabilmemiz için bu önemli.

2- 2 numaralı daire ile arada ki açıklığı görüyoruz.

1- Şimdi Yüzeyleri birleştirmek için bu 2 parçayı tek  parça haline getirmemiz gerek.Bunun için Attach List tuşuna basıyoruz.

2-Açılan Attach List penceresinden ilk parçamız olan Box01'i seçiyoruz.Attach tuşuna basıp işlemi tamamlıyoruz..Sahnemiz kalabalık olmadığı için objelerimize isim vermedim.Ancak kalabalık sahnelerde her parçaya isim vermek işimizi kolaylaştıracaktır.

 

1- Şimdi birleştirdiğimiz parçaları kaynak yapacağız.Bunun için Vertex'i seçiyoruz.

Top penceresine geçiyoruz(Klavyeden T harfi) ve birleştireceğimiz Vertex'leri Mouse ile tarayıp seçiyoruz.

1- Evet artık seçtiğimiz Vertex'leri birleştirelim.Bunun için Weld Settings tuşuna basıyoruz.

2- Açılan Weld Vertices Penceresinden Weld Threshold : 1,0 değeri bizim için yeterli.

Birleştireceğimiz yüzeyleri tam olarak üst üste getirememiş olabiliriz.Weld Threshold işimizi garantiye almak için iyi bir araç.Aslında 0,1 değeride yeterli olabilir.Bu kaynak yapacağımız Vertex'lerin arasında ki açıklığa bağlı.

 

Masamızın yarısını tamamladık.Şimdi diğer yarısı için sonraki adıma geçelim.

Masamızın diğer yarısını oluşturmak içinde aynı yolu takip edeceğiz.Masamıza sağ tıklıyoruz ve açılan menüden Clone seçeniğini tıklıyoruz..

1- Klonladığımız parçamızın yönünü yine Mirror aracı ile değiştiriyoruz.Bu sefer Masa parçamızı Y ekseninde çeviriyoruz.

 

Bu adımda da birleştireceğimiz yüzeyleri üst üste getiriyoruz.

 

Masa parçamızı klonladıktan sonra 2 ayrı Poly objemiz oldu.Daha önceki adımdanda hatırlayacağımız gibi bize 1 obje gerekli.Bunun için Attach komutunu kullanıyoruz.

1- Yüzeyleri birleştirmek için Vertex moduna geçiyoruz.

2- Top Penceresine(Klavyeden T harfi) geçip birleştireceğimiz Vertex'leri Mouse ile seçiyoruuz..

3- Seçtiğimiz Vertex'leri kaynak yapmak için Weld Settings tuşuna basıp açılan Weld Vertices penceresinden Weld Threshold'in değerini 1,0 yapıp Ok tuşuna basıyoruz.

 

Yeni Başlayanlar için Masa Modelleme -2- Kısa Yol

(Bevel, Extrude, Mirror) Kullanımı

 

Length : 70.0 Width : 50.0 Height : 2.0 Ölçülerinde Length Segs: 3 Width Segs: 3 Height Segs: 1 Yüzeyli Box oluşturuyoruz.

 

1- Kutumuz seçiliyken Modify başlığını seçiyoruz.

2- Box yazısının üstüne sağ tıklıyoruz.

3- Açılan Menüden Kutumuzu Editable Poly objesine çeviriyoruz.

1- Modify panelindeyiz ve artık Box'ımız Poly objesi.

2- Editable Poly altından Vertex yüzey seçeneğine tıklıyoruz.

 

Top Penceresine(Klavyeden T harfi) geçip klavyeden CTRL tuşuna basılı tutuyoruz ve daire içinde gösterilen Vertex'leri seçiyoruz.Bu işlemler masamızın ayak yerlerini oluşturmak için.

Seçtiğimiz Vertex'leri Scale aracı ile Y ekseninde yukarı doğru çekip resimdeki sarı oklarla gösterilen mesafeye ayarlıyoruz.

 

Önce ki adım da yaptığımız işlemi bu sefer Diğer Vertex'lere uyguluyoruz.Ancak bu sefer Scale aracı ile X ekseninde Sağa doğru çekip arada ki mesafeyi ayarlıyoruz.

 

Vertex Modundan Polygon Moduna geçiyoruz.

Vertex messafe ayarlarını yaptıktan sonra Masamızın bacaklarını oluşturmak için resimde gösterilen Polygon yüzeyleri klavyeden CTRL tuşuna basılı tutup seçiyoruz.

1- Hala Polygon modundayız.

2- Masamızın bacakları biraz içerde bulunduğu için şimdi bu etkiyi vereceğiz.Bu konuda bize yardımcı olacak olan aracımız Bevel. Bevel Extrude komutunun işini yapmakla beraber artısı iç yüzeyler oluşturmak için ek özelliğinin bulunuyor olmasıdır.Bu etkiyi daha net görmek için Perspective(Klavyeden P harfi) penceresine geçerek inceleyebilirsiniz..

2 numaralı daire ile gösterilen yerden Settings tuşuna basıyoruz.

3- Açılan Bevel Polygons penceresinden Height değerini 0,0 yapıyoruz.

 

1- Polygon Modundan hala çıkmadık :)

2- Şimdi Masamızın bacaklarını oluşturmak için artık ezberlediğimiz Extrude komutunu kullanıyoruz.

3- Extrusion Height değerini 30 yapıyoruz.

 

Masamız kendi ayakları üzerinde durabilecek yaşa geldiğine göre artık onu çevirelim. Bunun için Mirror komutunu kullanacağız bildiğiniz üzere :)

YZ seçeneğini işaretleyip OK tuşuna basıyoruz.

Ekleyen: FatihÖzen

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !