3dsmax ile kafa modelleme

Edge Loop metodu ile eskizden başlayıp kafa modelleme

3ds max ile kafa modelleme

Burada taslak bir çizimden başlayarak nasıl karakter oluşturduğumu göstereceğim. Arkaplana resmin yerleştirilmesi ve yüzey oluşturma gibi temel konuları kullanıcının bildiğini varsayarak anlatacağım. Burada kullandığım teknik "edge loop" modelleme tekniğidir.

 

Email ile kullandığım referans resimleri soran arkadaşlar var. bu sebeple aşağıya gerekli üç resmi ekliyorum. Sadece bu resimlerden faydalanarak çizim yapılmıştır. Büyük hallerini açmak için resimlere tıklayın

 

 

1. Bir plane ile işe başlıyoruz. Planeyi Edit Poly haline çevirdikten sonra (Sub-Object > Edge ) üzerindeki bir kenarı seçip shift tuşu ile sürüklediğimizde yeni yüzeyler oluşuyor.

Plane’in edge’ini seçip shift tuşuna basarak yeni bir edge oluşturuyorsunuz.

 



önden ve yandan görünüm pencerelerinden faydalanarak, kenarları hizalıyoruz.

 

 

Elinizdeki referanslara sürekli göz atın.

 

2. önden görünüm penceresinden kenarları uzatarak çizime göre şekillendiriyoruz.

 

Edge’leri shift tuşu ile extrude ederken perspektiften kontrol etmeyi unutmayın.



3. Resimde gördüğünüz gibi boyun bölgesindeki vertex’leri birbirine yaklaştırıp weld yapın.

4. Screenshot ’larda gördüğünüz gibi modellemeye devam ediyorsunuz.



Ekleyen: eydi

resimler büyümüyor.
bsrn

resimler büyümüyor.


2011-08-15 18:29:24
  • Offline
Teşekkürler

Ders için çok teşekkür ederim ellerinize sağlık.


2012-01-10 20:24:20
  • Offline
  • Erkek
hocam yapıyorum yapıyorum hep
PixiesAli Ekber ÖzgenAvatar

hocam yapıyorum yapıyorum hep asyalı gibi duruyor :) yokmudur buna bi çare hiç güzel durmuyor nedir sırrı


Where is my mind FB:http://www.facebook.com/rakbenadam01
2012-12-09 19:03:51
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!