Render...

Render motorlarının kullanılma şekillerindeki gördüğüm bazı hatalar üzerinde kendimce 3-5 kelamda bulunacağım...

                                                  


Render

Merhaba arkadaşlar;

Türk forumlarında dolaşırken halen bilinçsizce Render almaya çalışan arkadaşların mevcut olduğunu gördüm. Bende bilgim nazarında Render motorları konusunda kısa bilgiler verip ne yapılması gerektiğini açıklamaya çalışacağım.
öncelikle Render denilen olay yaptığımız 3 boyutlu objelere ışık, kaplama gibi oluşumların birbiriyle etkileşerek bize 2d çıktı vermesi diyebiliriz kısacası…

 


Mental Ray

 

 


 

Yeni başlayan birçok arkadaşın düştüğü en büyük hata, daha 3d programlarının(3ds max, Maya, Lightwave, Xsi vb.) çalışma mantığını, araçlarını öğrenmeden dışarıdan gördükleri Render ’ları yapmak istemeleri ve bilinçsizce bunlar üzerinde çalışmalarıdır. Evet belki 3d dalında tek bir konuyu bilmemiz onun üzerinde uzmanlaşmamız güzel bir noktadır. Fakat Türkiye de birçok iş alanı ve şirketlerde (İstisnalar hariç) bu konuların(Modelleme, Kaplama, özel efekt, animasyon vb.) hepsini bilmek zorunda bırakılıyoruz.Bunlar kendi içersinde birçok alana ayrılmışlardır.Ve öğrenmesi bir o kadar zorlayıcıdır.3d yeni başlamış bir çok arkadaşın hata yapmasının sebebi budur. Modelleme, kaplama, Işık bilgisi öğrenmeden özel Render motorları ile iş yapmaya kalkmaktadırlar. Bilinen birçok Render motoru(Mental ray, Vray, Maxwell, Final, Brazil vb.) mevcut olması sizlerin bu konuları atlamanızı gerektirmez. Sebebi eğer bir modeli yanlış modellerseniz Render da kötü gözükebilir. Kaplama bilgisini bilmediğiniz takdirde bir camı istediğiniz gibi yapamazsınız. En önemlisi olan ışık bilgisine sahip olmazsanız, İstediğiniz gibi bir ışıklandırma yapamazsınız.

Render ’a en büyük etken ışıktır. çünkü objeyi görünür yapan ışıktır.Işık kaynaklarının nasıl koyduğunuzdan hangi değerleri verdiğinize kadar birçok etken mevcuttur. Bilinen render motorlarındaki bir çok ayar birbirine benzemektedir. Sadece birbirleri arasında avantaj veya dezavantaj oluşturan eklendiler eksiklikler vardır. Bu ayarlar sahnedeki ışığın açı ve ayarlarına göre birçok etkide bulunur. En ufak açı ve ayar değişiklikleri Render ’inızın uzamasına veya kısalmasına sebep olabilir. Eğer sadece render işi ile ilgilenen bir kişi iseniz kesinlikle Render ayarlarından çok ışıklandırma tekniklerini bilmelisiniz. Bir render motoru ile çalışmaya başlamadan önce kullandığınız 3d programının defualt render ’ı ile ışıklandırmayı öğrenmeniz çok önemlidir..Neden Bu şekilde yapmalıyız.??



Vray Render

 
 

 Sebebi ise kullandınız Render motoru belki size daha kolay imkanlarla sahnenizi istediğiniz gibi Render etmenizi sağlıyor..Ama bu kaç çalışmada şekilde gelişecek.Zorlu bir çalışma karınıza çıktığı vakit geri dönerek ışık tekniklerini öğrenmekle vakit kaybedebilirsiniz..Bu yüzden en baştan öğrenmeniz sizin için çok daha yararlı olacaktır..Tabi bunun bir çok sebebi de vardır..Bazı motorların kendi ışık kaynakları(Vray light gibi…), shader ’ları(Mental ray,final vb..) vardır…örneğin Mental ray Render motorunun kendi ayarları çok az gibi gözükür.Mental ray genel şartlarda kendi shader ları ile gerçek performansını ortaya çıkarır..Vray Render motoru ise kendi ışık ve shader ’nı kullanarak aynı şekilde performans artmasının yanında, render ayarları fazla olmasından kaynaklanan karışıklıklarda mevcuttur..

Maxwell Render


 

 


 Her Render motorunun kendine has kullanım şekilleri ve dalları vardır. Bu yüzden Hiçbir şekilde hiçbiri birbiri üzerinde üstünlük sağlamaz. Şu veya bu iyidir gibi bir kavram ne yazık ki yoktur. Kullanım amacı ve kolaylık bakımından motorları seçmenizde yarar vardır. Kimi animasyonlarda yararlıdır, kimisi mimari çalışmalarda bu durum her zaman değişebilir. Şunu unutmamalısınız Bütün Render motorları ile çalışmalarınızda aynı etkileri alabilirsiniz. Tek sorunu  ayarlamalarda ve Render hızı konusunda size çile çektirecektirler…

Final Render

 



 
 

Bazı aksiliklerden dolayı çıkacak  yanlış yazım,eksik bilgi gibi durumlardan Dolayı şimdiden özür diliyorum..Yazım umarım işinize yaramıştır.Bir dahaki yazıda buluşmak üzere…

HAZAR DEĞİRMENCİ

 



Not:Resimlerin üzerlerine Tıklıyarak Büyük Hallerini Görebilirsiniz...
Nihat İpekci ye ayrıca Teşekkür Etmek istiyorum..


Brazil Render



 


 

 

Ekleyen: Hazaro

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!