gözlük modelleme

Basit araçları kullanarak yeni başlayan arkadaşlara yeni çalışmaları için fikir vermesi açısından gözlük modellemeye çalışacaz.





Arkadaşlar herkese merhaba. Bu güzel sitede azda olsa benimde bir payım olsun diyerek sizlere basit bir şekilde  yeni başlayanlarıda düşünerek ayrıntılı olarak Lightwave 8 ile gözlük nasıl modellemeyi  dilim döndüğünce anlatmaya çalışacam.


1) Şimdi lightwave yi açıyoruz ve resimdeki gibi point seçeneği ile noktalar ekleyin.... Make open kurve yi seçip noktaları birleştirin



2) Noktaları birleştirdikten sonra ikinci işlem geçyoruz.. (modify) bölümünden Drag seçeneiğini seçerek noktaları seçerek resimdeki şeklin aynısını yapmaya çalışın

3) Multiply bölümünden Mirror aracını serçerek oluşturduğumuz şeklin bir kopyasını resimdeki ayarları kullanarak çıkartın.

4)Önce alttaki poligonu seçin ve resimdeki gibi  birazcık aşağıya kaydırın..... Şimdi ikinci bir katmana geçin ve birinci katmanı arka plan yapın, "Crate" bölümünden "Disc" seçeneğini seçin  ve şekilde ki gibi bir disc oluşturun... Şimdi aktif katmanda oluşturduğumuz disc ve pasif olan layerde ise ilk oluşturduğumuz şeklimiz var. "Multiply / Rail Extrude" ile resimdeki aynı ayarları kullanarak resim 5 deki şekli elde edin....

5) Boş bir katmana geçin ve oluşturduğunuz gözlüğü arka plan olarak seçin "Crate / Box"  seçerek bir kutu oluşturun.... resimdeki gibi hiç bir ayara dokunmadan "Subdivide " uygulayın... tab tuşuna basarak  kutuyu yumuşatın ve noktaları modify bölümünden drag aracını kullanarak arka plandaki şeklin dışına çıkmayacak şeklide hareket ettirerek uygun hale getirin.... Tekrar tab tuşuna basın ve tekrar subdivide seçeneğini seçin bu sefer facted yerine metaform seçeneğini seçin ve hiç bir ayar kullanmadan 4 kere aynı aracı kullanarak oluşturduğunuz kutaya subdivide uygulayın...

6) Şimdi mirror aracını kullanarak  resimdeki ayarları kullanarak subdivide uyguladığımız kutunun bir kopyasını çıkartın...

7) "Construct/ Boolean" seçerek resimdeki ayarların aynısını uygulayın.... Ctrl+c ye basın ve oluşturduğunuz gözlük camını kopyalayın, Ctrl+z ile işlemi geri alın (çünkü kutuya hala ihtiyacımız var bir kez daha kullanmamız için eski haline tekrar geri getirmemiz gerekiyor)  Boş bir katmana kopyaladığınız gözlük caımını yapıştırın...

8) Bu sefer kutunun olduğu layeri pasif gözlüğün bulunduğu layeri aktif yapın ve yine  "Construct/ Boolean" ile  resimdeki ayarın aynısını şekle uygulayın...Bu uygulama ile gözlük çervesini oluşturmuş olduk... Bu arada  kaplama yapabilmeniz için çerveye ve gözlük camına ayrı isimler vermeyi unutmayın...

9) oluşturduğunuz çervenin  kulak kısmına gelecek olan iki yüzeyi seçin ve "Bevel" uygulayın move aracını kullanarak biraz uzatın..  "Knife" aracını kullanarak  renderlı haline benzer bir şekil oluşturabilirsiniz...

Umarım faydalı bir çalışma olmuştur....  bu çalışmayı  iş yerindeki eski püskü  bilgisayarımdan hazırladığım için fazla ayrıntıya giremedim  nasıl kaplanacağını anlatamayacam üzgünüm.. referans kaplamalar kullanarak benzer bir görüntü elde edebilirsiniz...

herkese çok teşekkürler.... tekrar birlikte olmak dileği ile....  böyle başarılı arkadaşları bir arada tutmayı başardıkları için tr3d ye teşekkürler................

Ekleyen: umut_sancisi

vay be
2kral2kral pamukAvatar

vay be


2012-05-10 21:10:39
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !