Avensis modelleme

Avensis modelleme bölüm-1 (blueprint)

avensis.mov(4,76mb) Lütfen sağ tıklayıp "hedefi farklı kaydet"i seçiniz

Herkese merhaba,

Bu derste dilim döndüğünce avensisin baştan sona modellemesini anlatmaya çalışacağım. Dersi dört bölüme ayırdım;

Blueprint: Aracımızın gerçeğiyle aynı oranlarda olması için kullanacağımız resimlerin düzenlendiği bölüm.
Modelleme: Çalışmamızın can alıcı bölümü, aracımızın oluşturulma evresi.
Kaplama: Arabamızı güzelce boyayıp cilalıyacağız :))
Işıklandırma ve Render: Bu iki kanki ayrılmaz ikili olduğu için aynı bölümde ele alıp çalışmamızın mümkün olduğunca gerçekci görünmesini sağlayacağız.

Bölümleri hazırladıkca bu mesaj altına ekleyerek dersimizi tamamlayacağız.

Avensisin yüksek çözünürlüklü blueprintlerini indirmek için buraya tıklayınız.

Öncelikle max´te birkaç ayar yapalım.

Başlat > Tüm programlar > discreet > 3ds max 7(6) > Change Graphics Mode veya
Başlat > Çalıştır > C:3dsmax73dsmax.exe -h
Bu işlemlerden sonra max açılırken Graphics Driver Setup penceresi açılacak buradan Direct3D´yi seçip ok´e tıklayalım.

Bu işlemler blueprintlerimizin Viewport´ta düzgün görünmesini sağlıyacak.


Material editor´ü açalım (kısayol tuşu m) Utilities(çekiç resimli ikon) bölümünden Asset Browser´ı da açlım. Asset Browser pencersinin sol kısmından referans resimlerimizin bulunduğu klasörü tıklayalım. Sağ taraftaki pencerede resimlerimiz açılacak. On isimli resmimizi material editor daki boş bir slota sürükleyip bırakalım.

Tekrar Asset Browser´ı açıp on isimli resme sağ tıklayıp Propertiesi seçiyoruz. Image Information penceresi açılacak buradan resmin boyutlarını öğrenip, Viewport front penceresinde aynı boyutlarda bir plane çiziyoruz . Plane seçiliyken material editor bölümünden on isimli resmimizin bulunduğu slotu seçip Assign Material to Selection´a tıklıyoruz. Artık kaplamamız plane´e kaplandı, kaplamanın görünmesi içim ise Show Map in Viewport düğmesine tıklıyoruz.

Tamam herşey güzelde şu plane´i nasıl çizecez diye soran olabilir (yeni başlayan arkadaşlarada biraz yardım edelim).
Create > Standard Primitives > plane seçip Viewport´a tıklayıp sağa, sol, yukarı artık ne tarafa isterseniz sürükleyip bırakalım. Sonra sağ taraftaki pencereden Modifier´ı (ikonu sağa eğrilmiş mavi bir silindir) tıklayıp boyutlarını ayarlayabiliriz.

Son olarak Material editor penceresinde bir iki ayarlama yapalım. On isimli resmimizin bulunduğu slotu seçip DirectX Manager´ı açalım burada DX Display of Standard Marerial yazısının başındaki kutuyu işaretliyelim. Bu işlemden sonra Show Map in Viewport düğmesine tıklamamız gerekiyor.

Aynı işlemleri diğer resimler içim de uygulayıp bu bölümü bitiriyoruz.

Ekleyen: ozgur

\ olmuyor
RakifRakifAvatar

indiremedik error


Rakif.Azerbaycan
2011-08-23 04:40:52
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !