3ds max için yardım bekliyorum. - sayfa: 2

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

murat kardeş ayrıntılı öğretine bayıldım çok sağol gerçekten fazlasıyla işimi gördün

2005-07-15 13:58:05

Re:Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

[quote=9368]murat kardeş ayrıntılı öğretine bayıldım çok sağol gerçekten fazlasıyla işimi gördün[/quote]

yazmışsın bunu gercekmi yazdın yoksa kinayimi acıkcası pek anlamadım ama neyse.

tam olarak ne ogrenmek istiyorsun.
max de o kadar cok modelleme yontemi var ki hangisini ogrenmek istedigini bilmeden nasıl yardımcı olabilirim.

2005-07-16 11:45:05

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

murat yanlış anlayacağını hiç tahmin etmedim, ben bole bir insan değilim, ancak genede senden özür dilerim daha açık olabilirdim. ben otomobil tasarımıyla uğraşıyorum ve amacım max ile bunu 3d ye çevirmek, çalıştığım için akşamları max ile uğraşıyorum şu anki pozisyonum, yeni başlayanlar için emrah çelik in yeni kitabını bitirdim ancak tekrar edicem açıkçası daha bu konumdayım. sitedeki diğer arkadaşlar otomobil diye diretme sen programa objektif bak ve yapabileceklerini gör önce diyolar bende bu doğrultuda çalışma sistemimi değiştirdim. tabi aynı zamanda sitedeki herkezden bişeyler öğrenmeye çalışıyorum amacım da bu ilginden dolayı çok teşekkür ederim murat. umarım açıklayabilmişimdir.

2005-07-16 12:12:03

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

selam mig,

sana aklıma gelen bir kac silindir modelleme mantıgını gostermek istedim.

sadece bir silindir ama benim bildigim, bu yontemlerle elde edilebilir.
hangi yonten o sana kalmış.hangisi kolayına gelirse..[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/19iVFl3AU.jpg[/img]
A: nurbs modelleme
B: spline ile surface yaparak
C:Standart silindir aracı ile
D:standart chamfercyl aracı ile
E: loft teknigi ile
F:çembere extrude (kalınlık) vererek.

bu yontemler arasında modelleyecegin seklin durumuna gore isine geleni secersin.

belki bunlardan fazla yontemlerde vardır ama ben bu kadarını hatırladım.
kolay glsin.

2005-07-16 12:15:05

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

hocam bu işlerde poligon sayısı renderi uzatırmı

2005-07-16 12:17:56

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

kesinlikle uzatır.
maxde ana bir kural bilirim.asla gorunmeyen yerleri bosuna modelleme cunku bosuna render zamanından kaybedersin.
ama animasyon yapacaksan zamana katlanmak lazım cunku animasyonda her yer gorunebilir.( özellikle hareketli camera uygulamalarında)

2005-07-16 12:21:26

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

şimdi sitede takip ediyorum çoğu kişi modelleme yapıyor mesela otomobil bilindik bir model çalışılıyor bunun için ekrana o modelin yan ön arka tasarım çizimleri eklenipte kopya usulümü yapılıyor yoksa bunun farklı bir yolu mu var.

2005-07-16 12:25:35

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/T2y3m6989.jpg[/img]

aklıma bir yontem daha geldi.

sekildeki gibi bir line cizip onu modify panelinden lathe degistiricisi ile kendi ekseni etrafında dondurerekte olur.

anlayacagın cok yontem var.sadece bir silindir için bile.

2005-07-16 12:30:46

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

o 3 gorunus sadece referans almak için.
yani arka planda ki cizgilerin uzerinden takip ederek cizmek için.
sitede bu sekilde hazırlanmış cizimler var.

2005-07-16 12:33:17

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

hocam ben birazdan çıkmalıyım. ancak senden bunun için edit poly ile referans alarak nasıl otomobil vs gibi modellemeler yapılacağıyla ilgili resimli bir ders alsam seni fazlamı sıkmış olurum ya. yani valla bunun için sana anca allah razı olsun diyebilirim. tabi eğer mümkünse seni zorlamayayım. istersen m.ishakguner@hotmail.com ada atabilirsin çok ama çok teşekkür ederim.

2005-07-16 12:40:03