3ds max için yardım bekliyorum.

3ds max için yardım bekliyorum.

mig

hbc3d,maya26,Ertuğ siz otomobil modelleme konusunda birhayli deneyimlisiniz bana basit yöntemler ve otomobil modelleme tekniklerinden bahsederseniz çok sevinirim. (Arkadaşlar herkez bana yardım edebilir ben yeni olduğum için hbc3d,maya26ve ertuğu takip ediyorum gücenmeyin sakın.) Barış hocam bana tavsiye ettiğin kitabı satın aldım (Emrah ÇELİK) kitap yeni başlayanlar için çok ideal bence çok iyi hazırlanmış. Barış hocam desteğin için çok teşekkür ederim.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/bIBs2plKi.jpg[/img]

2005-07-19 12:02:06

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

Nasuh

Kanka bu modeli sen yaptıysan gayey güzel haberin ola hiç fena deği .yani yeni başlayan biri için bence süper diye bilirim .
burda söylenecek bişi yok olayı kavarmışsın .diğer yaptığın çalışmaları gönder onlarda yardımcı olmaya çalışalım derim .bunda yarıma ihtiyacın yok gibi ; )

2005-07-11 16:29:09

Re:Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

[quote=9219]Kanka bu modeli sen yaptıysan gayey güzel haberin ola hiç fena deği .yani yeni başlayan biri için bence süper diye bilirim .
burda söylenecek bişi yok olayı kavarmışsın .diğer yaptığın çalışmaları gönder onlarda yardımcı olmaya çalışalım derim .bunda yarıma ihtiyacın yok gibi ; )[/quote]


dostum sen yorumcu olmalıymışın beni heveslendirdin iyice. ancak bana kalırsa tekerlek yanakları eksik orada biraz bombe olmalıydı ama beceremedim bunu tube ile yaptım dikey bombe verdim ancak yatay yani tekerlek yanaklarına bombe veremedim. öğrenirsem anlatmışın sayarım.

2005-07-11 16:38:43

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

Ertuğ

emrah haklı modelleme teknkleri çeştli şimdi sadece şunu kullan diğerlerini salla demek olmaz, gerçi özeldende yazdm bi kaç şey umarm faydası olur, modelleme demek yalnz araba demek değil sadece buraya odaklanıp araba derslerini kurcalarsan yanlş yaparsn,işin içinden çıkamaz küsersn,hevesn kırılır. 3ds max senin için bir amaç olmamalı araç olmalı sadece, diğer bilgisayar programlarıda aynı şeklde tabki, onlar sadece senin aklındakini hayal dünyandakleri somut hale geçirmek için sana yardımcı şeyler. bu sitede çok değerli çizerler hocalar var onlarada özelden mail atıp izlemen gereken yol konusunda fikir alablrsn, çünkü konun burda wipte kaynayp gidebilir.

araba modelleme işini bir müddet rafa kaldr,programı sfrdan öğrenmeye başla çevrendekleri modelle, bana göre en iyi yol bu.arabayı falan nasıl olsa yaparsn zaten, ama baştan programn sana sunduğu çizim olanaklarını tanı, nekadar bilgin olursa program hakknda o kadar az stresli çalşırsn neyi yapıp neyi yapamayacağını bilirsin.yaptğn çalşmalardanda burdan güzel eleştriler ve öneriler alırsn zaten, kolay gelsn[G5]

2005-07-11 16:53:05

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

Teşekkürler. yönlendirdiğiniz doğrultuda çalışmalarımı yürüteceğim, sizin gibi dostlar edindiğim için memnunum, yardım ve desteklerinizin karşılığını veremem sağolun.

2005-07-11 17:03:01

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

maxdark

hımm matrixden bi alıntıyla bende dahil olucam konuya.
biz sana sadece kapıyı gösterebiliriz. ordan geçicek olan sensin.
:) aslında yapılan yardımlara verilebilcek en iyi karşılık yapıcağın galerilik çalışmalar olucaktır.

2005-07-12 00:15:16

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

hbc3d

Tum arkadaslar cok guzel aciklamislar. Ertug da cok guzel ozetlemis.

Daha once, 2d platformlarda arac tasarimlari yaptigini biliyorum. Bu yuzden baslangicta arac modelleme ile ugrasmak seni cesaretlendirecektir. Yani su acidan dusun. anatomi bilgin kisitliyken, programa da hakim degilsen, bi character modellemeye girismek, hevesini tuketecek bi surece adim atmak demektir. Bu sekilde dusun.

Sana sunu soyleyeyim, arac modelleme ilk asamada kendi modelleme anlayisini belirlemen icin iyi bi yol. Ancak once programi kavramaya bak...

Eger vakit yaratabilirsem bu konu ile ilgili bi tutorial hazirlayacagim...

2005-07-14 17:13:35

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

selamlar,

herkese katılıyorum,

tabiki istedigini modellemek hırs ve heves acısından cok önemli ama inanki araba modellemek biraz ugras istiyor.
ama sana su tekerlegin yanındaki bombebile ilgili basit bir yol anlatayım.

aslında sen hangi yöntemle modelledin bilmiyorum ama....

loft teknigini kullanabilirsin..

(bilmedigini düşünerek yazıyorum)

acıklamaya calışayım..

bir omurga etrafında kesit döndürmek diyebilirim.

once line ile lastigin kesitini ciz.

sub obje yaparak ortaya cıkan verteks noktalarına hepsine yada irine sag klik yap cıkan menüden bezier kontrollerini istedigini sec. (corner- bezier- bezier corner vs.)

ne işe yaradıklarını bir line üzerinde denemen en iyisi.
sonucta cıkan bezier kollarıyla lastik kesitine bombe verdiginde loft uyguladıgında modelindede aynı bombe lastigi saracaktır.

loft için kesiti cizdikten sonra ,bunu neyin üzerinde döndürecegimiz sorusuna karsılık bir omur ga gibi dusunursek bir 2D cember cizmen yeterli capını sen ayarla.

cemberi sec / standart primitives / compound objects/loft secin.
cemberiniz (omurga) secili ise get shape tıklayın ve kesitinize tıklatın.
(sekilde kesiti dikdorgen olarak,cember capini rastgele , hazırladım)
umarım işe yarar.[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/LaI75J56Z.jpg[/img]

2005-07-14 18:34:59

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mig

murat hocam çok teşekkür ederim işe yaradı ancak bu diğer açıklamalardan sonra rotamı değiştim denilen doğru, aslına bakarsanız bunu farkettimde yani öğrenme aşamasında hep aklımda otomobil olduğu için kendimi objektif olarak konulara yoğunlaştıramıyordum sizlere gerçekten teşekkür ediyorum.

2005-07-15 07:54:26

Cvp:3ds max için yardım bekliyorum.

mokambo

selam,
loft ile cok sey cizilir.
amac omurga uzerinde kesitleri dizmektir.
yani bir cok farklı kesit kullanabilirsin.

sitede bu konuyla ilgili dersler var bir bakmanı öneririm...

2005-07-15 13:41:39