Organiğe giriş denemeleri (Çıplaklık İçerir!) - sayfa: 3

Cvp

Deadbeat

Evet :) teşekkürler.

Malesef... imzamdaki gibi oyunlara gömülüyorum. Şunuda yapayım bunuda yapayım diye diye.. boşa çok zamanımı harcadım. Bırakmak için hesabımı yok fiyatına satıp kurtuluyorum. 2 hafta olmadan sıfır bir hesap ile, başka bir karakter kasmaya çalışıyorum. Karakterin hazır olmasıda en az 1 ay sürüyor.
Bu sefer bırakacam umarım :P. Biraz abarttım bu işi.. Neyse.. kınadığın için teşekkürler :D. Bende kendimi rezil etmek için imzama yazdım. Belki utanırımda yeniden düzene girebilirim.

tekrar Teşekkürler, kolay gelsin.

[hr]

Şöyle bir deneme daha. Yarışma için hazırladığım bir model olmasına rağmen, sahnemde bu şekilde kullanılmayacak.

İlk resim perspective den değilmiş. (garip görünmüşte not düşeyim. Resmi daha sonra değiştiririm)


[img]http://img205.imageshack.us/img205/5576/kcts8.jpg[/img]



[img]http://img209.imageshack.us/img209/2678/l2em6.jpg[/img]

2008-01-18 02:46:19

Cvp

Deadbeat

Bir süredir uv ile ilgilendiğimden, modellemeye devam edemedim.

Şimdi sadece zbrushda başlayıp bitecek (kaplama olmayacak) sahnemin yapımına başladım.
Sahnede 1 yaşlı adam ile (ilk başta pısırık bi adam düşünüyordum. Sonradan yaşlı olmasına karar verdim) bir tane bayan striptizci olacak.
Adamda son anını yaşarmışcasına bir surat ifadesi olacak :P.

hikayeden sonra. wip e gelelim.
Öncelikle Surat ve kalça yüzünden model baya problemli görünüyor. Modeli büyük ölçüde bozan noktalar buralar (biraz şekilsiz görünmüşte. Eklemek istedim.)
Şuan ellerle uğraşıyorum, zaten bu resimdende belli oluyordur. Başparmak ve işaret parmağı arasındaki bölümde bir hata yapmışım V şeklinde olması gerekirken C gibi bir şey olmuş .

[img]http://img86.imageshack.us/img86/6733/61452122ed3.jpg[/img]

2008-01-28 18:20:12

Cvp

drekon

modelleme aşamasında kısaca bahsedebilirseniz sevinirim. benim gördüğüm birçok tutorialde temel mesh yapısını başka bir 3D yazılımında hazırlayıp sonra detayları zbrush ile veriyorlar.

parmakları yapmanın zbrush ile pratik bir yolu var mı ?

2008-01-28 20:22:41

Cvp

Deadbeat

(Yazılar tamamen benim düşüncem. Bu konudada pek bilgim olmadığını düşünürsek, yanlış bilgi verme ihtimalim yüksek demektir)

Derslerde, harici bir programda base mesh hazırlamasının nedeni modelin topolojisini yeniden örmemek için veya zsphere kullanımının bazı kısımlarda işi zorlaştırması.
Örneğin Ellerde. (Ellerde zsphere ile uğraşmak pek zor olmasada)

Basit bir örnek.
[img]http://img142.imageshack.us/img142/1495/elzx2.jpg[/img]

Ama yinede, extrude kullanarak veya poligon modellemenin getirdiği kolaylıklardan dolayı harici bir program kullanılıyordur diye düşünüyorum. Sonuçta kullandığı 3d bir yazılım ile, zsphere ile hazırlanan arasında 10-15 dakika oynar. Buda büyük bir kayıp değil.
Zsphere ilk başlarda itici gelsede, sonradan pek bi zorluğu olmadığı anlaşılıyor.

İlk mesajlarda, gelişmek için denediğim modellerde SPHERE atarak başlıyordum. Zbrush ile modellemeye alışmak için işimi biraz zora sokup, zsphere ile (altdaki resim gibi) veya kullandığım programda bir ön hazırlık yapmıyordum.
[img]http://img409.imageshack.us/img409/9098/baseheaddz5.jpg[/img]

Zshpere ile başlanılmış örnek bir model.
[img]http://img520.imageshack.us/img520/3466/girlte9.jpg[/img]

Belkide ilk başta, 2 inci bir program kullanılarak başlanılmasının nedeni. Zbrush a başladıklarında zsphere nin itici gelmesidir :).

Yapmak istediğim sahneye göre, modele zsphere ile başlayamadım. Zspherede edge sıralarına hakimiyet sağlayamıyoruz. Sahnem kalabalık olacağından bir problemle karşılaşırım korkusuyla (kullandığım pc pek iyi sayılmazda, bunun yarattığı tereddüt ile. Mesh i max da hazırladım. Poligondan biraz tasarruf sağlayabilmek için). max da basit bir model hazırladım (Yukarda görünen modelde (şuanki halinde), 250.000 e yakın poligon var.)

Hazırladığım mesh
[img]http://img116.imageshack.us/img116/4288/baseyu5.jpg[/img]

Yapımdan 2 ss.
[img]http://img201.imageshack.us/img201/3936/zgrab01je2.jpg[/img]

[img]http://img201.imageshack.us/img201/2336/zgrab02cg3.jpg[/img]

(Henüz model olarak ortada pek bir şey olmadığından bu kadar bahsedebildim. Sahneyi becerebilirsem daha detaylı bir şey hazırlarım :) )

teşekkürler.

2008-01-28 21:56:12

Cvp

kazmamurat

detaylandırmadan ziyade, anatomik oranlara ve yapıya daha fazla dikkat etmeni tavsiye ederim, genel oranlar ve proporsiyon biraz sorunlu zira. çalışmaya devam. kolay gelsin.

2008-01-29 11:25:08

Cvp

Deadbeat

teşekkürler kazmamurat.
Yukardaki resim zaten modelin ilk halinden. Ana hatların oturması için, fırçayı hızlı ve gelişi güzel kullandım (Tabi bu haklı olmanı değiştirmez. Daha fazla dikkat edeyim :) ).
Yinede orantı sorunum olmayacak demiyorum (iddiali değilim :P). İlk defa tüm bir model yapıyorum ve düzgün bir şeyler çıkartmam zor gibi görünüyor [G7] .
tekrar teşekkürler, kolay gelsin.

[hr]

Modelle biraz daha uğraştım. İlerki aşamada yapacaklarım;
Henüz bacaklara başlamadığımdan. Şuan biraz komik durmuş. Kasları yaptığımda,vucutdan ayrı bir parçaymış gibi durmayacaklar.
Ayaklar biraz uzun olmuş. 36 numara yapılacak :P
Koldaki kas grupları düzeltilecek.
Ellerde ufak gibi geliyor ama emin olamıyorum :/
Görünen kaburga kemiklerini, karakterin şişmanlığına karar verdiğimde düzeltecem.
Kürek kemiklerinin bulunduğu kısım düzeltilecek.
Göğüsler daha genç (sexy) duracak.
Bu işlemlerden sonra modele smooth ekleyip,tüm kasları yumuşatacam (kaslar karındaki gibi fazla belirgin olmayacak.)


[img]http://img168.imageshack.us/img168/2995/z3ow6.jpg[/img]


[img]http://img337.imageshack.us/img337/1593/z4fh3.jpg[/img]


[hr]

Biraz daha uğraşabildim vucut hemen hemen bitti. Kafadan sonra veya giyindirirken hoşuma gitmeyen kısımlar için ufak düzenlemeler yapabilirim.

İnsan resmi referans olarak kullanılmadı. Orantıda problem olup olmadığını kontrol etmek için kullandım.

Modelde kırışıklıklar varmış gibi görünüyor (bacak tarafında daha fazla belli oluyor). Şimdi resmi eklerken farkettim. Resim göndermek için modeli yan yana koyarken yaptığım bir hata sanırım. Çünki modelde böyle bir problem yok. Değiştirmeye gerek duymadım.

[img]http://img261.imageshack.us/img261/598/z5blur2katiiy0.jpg[/img]

2008-01-30 00:00:18

Cvp

Deadbeat

Bu referans resmi, bir dersin içerisinden ve bu ders çoğu 3d sitesinde yayınlanmış durumda (yinede.. çözünürlüğü düşürürken blur vermiştim biraz. Rahatsız edecek görüntü olmaması için. Yinede rahatsız etmiş..)

2008-01-31 21:49:45

Re:Cvp

kazmamurat

[quote=29081] Yazan: Deadbeat

Bu referans resmi, bir dersin içerisinden ve bu ders çoğu 3d sitesinde yayınlanmış durumda (yinede.. çözünürlüğü düşürürken blur vermiştim biraz. Rahatsız edecek görüntü olmaması için. Yinede rahatsız etmiş..)[/quote]

bakanın aklına başka şeyler gelmesi senin suçun değil arkadaşım. sen devam et, iyi gidiyor. referansını görmek de iyi olmuş, ancak dikkatimi çeken şeyler referansa göre tam oturmamış hatlar, sonrasında özellikle diz yapısındaki bozukluk ve modelin orta bölümünün referansın sanırım biraz içinde kalması sebebiyle simetri çakınca modelin tuhaf bir şekilde genişlemesi. onun yanında modelini kaba hatlarıyla bitirdikten sonra bol miktarda değişik açıdan çekilmiş ve farklı vücut yapıları içeren resimlere bakarak gözüne en düzgün gelen şekilde düzeltmeler yapmaya çalışman.

tekrar kolay gelsin.

edit: pardon, referans resmi modelleme aşamasında kullanmamış olduğunu gözardı ederek yazdım biraz, bence referans kullan yani.

2008-02-01 10:58:09

Cvp

drekon

[G26]

Sorunu olan yönetime mesaj atsın.

Bu seviyede çıplaklık sanatsal olarak ele alındığı için sitemizde sorun olarak görülmemektedir.

2008-02-01 12:06:16

Cvp

Deadbeat

teşekkürler kazmamurat. Umarım kafada bu şekilde iyi gider :).
Olmasını istediğim vucut şekline göre, referans bulamadığımdan, farklı resimler kullanarak modeli hazırladım. Oran - orantı problemini kontrol etmek içinde resmi kullandım (ortada büyük bir problem olup olmadığını, başkalarınında görmesi için buraya ekledim.).
teşekkürler, kolay gelsin.

[hr]

Ufak bir tatilin ardından devam edeyim :).

Tahmin ettiğim gibi, gözlerde problem yaşadım. Gözlerle uğraşırken kafanın diğer kısımlarınıda katletmeyi başardım. Yarın düzeltecem.


Berbat farkındayım [S23]
[img]http://img139.imageshack.us/img139/9455/berbatqz1.jpg[/img]

2008-02-01 18:51:58