maya7_portre - sayfa: 2

Cvp:maya7_portre

kalimba

Burun kısmını bu modelde düzeltip, daha sonraki modellere daha tecrübeli olacak başlayabilirsin. Burunun alt kısmı bana göre komple sorunlu. Dudak sınırlarını daha keskin yapmalısın. Üst dudağın yanları çok arkada kalmışlar. Dudağın gitimine doğru dudak sınırlarını belirleyen looplar içeriye doğru dönmeliler. Yanlarda bir yere tutturmak iyi bir çözüm değil bence.

Simetrik olarak düşünecek olursak. Burunun üst kemiğini oluşturmak için 3 tane çizgi fazla. Çizgilerden birini kaşların altından gelen çizgiye bağla. Burun kenarından inen çizgi göz pınarlarına bağlı olsun.

Burun yanlarında karışık bir dıurum olmuş. Sanırım bir noktada bir çok edge birleşiyor. Orasınıda yay bence.


Göz kaplaması en kolay olan bölümlerden. kaşlar, kirpikler ve saç (birraz zor)´de olursa çok iyi olur bence.

2005-08-28 02:08:59

Cvp:maya7_portre

kedma

eleştirileriniz doğrultusunda burun ve dudaklarda düzeltmelerde bulundum.
[img]http://img354.imageshack.us/img354/1343/yuz6ib.jpg[/img]

2005-09-01 15:08:50

Cvp:maya7_portre

dunkelheit

Hocam sanki gözler arasındaki uzaklık fazla gibi.. Anatomiden pek anlamam gerçi ama.. İlk bakışta o gözüme çarptı.. [G5]

2005-09-01 18:47:38

Cvp:maya7_portre

kedma

dorudur belki biraz fazla kaçırmış olabilirim. genel anatomik kural gereği; iki göz arası mesaf, bir göz mesafesi kadardır. bu kural çerçevesinde, modelin oranları genel geçer ölçütlere oldukca yakın sayılır, ancak; yüze belirgin bir ifade vermek adına bu türden genel oranlardan vazgeçmek de fayda var diye düşünüyorum( zaten referans kullanmıyorum). abartmak anlamında değil de vurguyu artırmak adına. sonuçta yakalamak istediğim etki ve temelde amaçladığım şey, ideal çizgiler taşıyan bir yüz formu çıkarmak.

2005-09-01 19:20:53

Cvp:maya7_portre

kalimba

Göz aralıkları gerçekten fazla. Gözler arasında yaklaşık olarak bir göz mesafesi olduğu doğru. Ona dikkat ettiysen; gözün dış kısmıyla kafanın dış kısmı arasında gözün %75´i kadar alan olması gerekir. Gözün iç kısımlarındaki arayla, burnun alt kısmının yaklaşık olması vb durumlar.

Ben burunda bir değişiklik göremedim.

Başlangıç için referans kullanmadan modeli çıkarmaya çalışmak bence hatalı. Dış hatlarlamı, yoksa perspektiflemi uğraşacaksın. En azından referans kullandığın zaman büyük oranda orantı probleminden kurtulmuş oluyorsun.

2005-09-01 22:54:51