maya7_portre

maya7_portre

kedma

[img]http://img356.imageshack.us/img356/1757/yuz4bm.jpg[/img]

maya7 de poly modeleme nasıl olur diye girdiğim ufak bir deneme. max le maya bu konuda aşağı yukarı nerdeyse aynı. ikisi içinde birini diğerine tercih ettirebilecek bir seçenek bulamadım(bir son kullanıcı olarak bunları söylüyorum(program pazarlamacısı falan değilim), lütfen gereksiz yere sen ne biliyon da karşılaştırıyon gibi saçma polemikelre girmeyin, bildiğim ve kendi kulandığım kadarından bahsediyorum ilgisizlere duyurulur, ). sub_d ayarları max de poly aracıyla entegre olduğu için polyden subdiye geçişler daha kolay ve pratik oluyodu max de bir onun avantajı vardı( ben kendi kulanım pratiğimden bahsediyorum üretici yada uzman görüşü değildir, umarım burdan bir kıl çıkaran gene olmaz ). mayada sub-d modeleme ayrı bir araç olarak kendi içinde de ayrıca ayarları var bir de onunla uğraşmak laızm geliyor ve ayrıntısını bilmiyorum. işleri biraz karıştırıyolar gibi gibi geldi bana ama. sonuçta modelerken poly araçlarını kullanıyorsun ama sonuç sub_d model oluyorayrımına varmak işin için içine girmek lazım. bir son kulanıcı olarak bu çaba gereklimi ayrı bir tartışma . hard edge olayı maya7 de var diyolar ama onuda daha kulanmak(ben bulamadım) nasip olmadı. o varsa işler birazdaha kolaylaşacaktır.

2005-09-01 22:54:51

Cvp:maya7_portre

kalimba

max´de editablepolygon´dayken subdivision NURMS veya mehhsmooth ekleyip o haliyle çalışmak çok iyi oluyor. Ben böyle çalışıyorum. Bu hali mayadaki sub_d ´ye karşılık gelirmi? Mayaya hakim olmadığımdan bilemiyorum.

Silo programı´da subdivision çalışan bir sistem, seçim araçları, alt objelere ait araçlar ve esnek kullanımı sayesinde kolayca adapte olunabilen bir program. Onuda uzun süre kullanmadım. Modo programıda aynı şekilde. Polygonlara yüzeyler ekleyerek yumuşak haliyle çalışmaya olanak veriyor. Maxde subdivision modundayken kontrol noktaları ana yüzeyleri oluşturan vertexler üzerinde değiller. Modo ve siloda vetexler üzerinde. Bunun kullannımı oldukça kolaylaştırdığını düşünmekteyim. Ayrıca silo programı sadece modelleme için geliştirildiğinden PC´yede fazla yük bindirmiyor. Buda yüksek polgonlarda rahat çalışmak anlamına geliyor.

Ayrıca max7´de bu moddayken aradaki yüzeyleri göstermiyor (isterseniz açabiliyorsunuz). Buda gereksiz yere aradaki yüzeyler için kafa karışıklığı yaratmıyor.

Yukarıdakileri gözönüne alarak; hangi programın araçları daha rahat kullanılıyor ise ve hangisi PC´yi daha az kasıyorsa onu kullanmakta fayda var. Ama ahmet olur ama mehmet olur bana sorarsanız sırf modelleme için çokda önemli değil.

Yukarıda gelen tepkileri tahmin eder gibi yazmışsın. Benim yazdıklarım senin yazına karşılık değildir belirteyim. Konuyu açmışken kendi fikirlerimide burada belirtmek istedim.

İyi çalışmalar dilerim.

2005-08-17 15:53:56

Cvp:maya7_portre

kedma

[img]http://img300.imageshack.us/img300/646/yuz1dk.jpg[/img]

isoline display seçeneğini mayada bulamadığım için maxe alıp wire görüntü ladım. modele mayada devam ediyom.

2005-08-18 17:56:55

Cvp:maya7_portre

drekon

bu hali ile iyi görünüyor.

burun kısmına alttan bakma imkanı var mı ?

2005-08-18 19:00:39

Cvp:maya7_portre

kedma

[img]http://img369.imageshack.us/img369/110/yuz2kc.jpg[/img]

tamamlanmış oldu.

2005-08-22 17:24:58

Cvp:maya7_portre

kedma

[img]http://img99.imageshack.us/img99/6367/yuz11ny.jpg[/img]

eleştiri üzerine topolojiyi yeniden düzenledim, burdan teşekürler.

2005-08-22 15:30:48

Cvp:maya7_portre

kedma

evet 7 yazının 5 bana ait [:D].
neyse biz işimize bakalım [img]http://img392.imageshack.us/img392/2074/yuz6ii.jpg[/img]

2005-08-27 05:35:51

Cvp:maya7_portre

Pulsar

Topoloji düzelinde daha iyi olmuş. Bu arada nu yukarıdaki subdiv edilmeden önceki hali tuhaf durmuş ama biraz kaplamaya girimişsin anlaşılan. Subdiv halini de bi ara atarsın artık, kaplamalar öyle nasıl durur acaba üzerinde merak ettim. Gerçi kaplamalar üzerindeki uğraşın henüz bitmemiş herhalde.

2005-08-27 06:36:45

Re:Cvp:maya7_portre

kedma

[quote=11129]Topoloji düzelinde daha iyi olmuş. Bu arada nu yukarıdaki subdiv edilmeden önceki hali tuhaf durmuş ama biraz kaplamaya girimişsin anlaşılan. Subdiv halini de bi ara atarsın artık, kaplamalar öyle nasıl durur acaba üzerinde merak ettim. Gerçi kaplamalar üzerindeki uğraşın henüz bitmemiş herhalde.[/quote]

[img]http://img374.imageshack.us/img374/958/yuz6dz.jpg[/img]

aslında yapılacak çok iş var da ben sıkıldım. bir gözün kaplamasını bitirebilirsem ne ala. bu arda yeni bir çalışmaya geçtim artık bu çalışma amacını (benim açımdan) aşağı yukarı tamamlamıştır üzerinde daha fazla uğraşmam sanırım gereksiz olacak. [8)]buraya kadar...

2005-08-27 16:18:53

Cvp:maya7_portre

Ertuğ

´s´ özürlü bi dudak yapsnda olmuş:) eline sağlık. ağz kenarı çizgilerinide gir bence hafiften

2005-08-27 16:28:14