Pixar ve dreamworks niye diğerlerinden farklı? - sayfa: 3

Cvp

kocc

Pixar ve Dreamworks´un sirrlari sadece iyi eleman ve programlarla alakali degil sadece çok tecrübeli 2B çizgi film yapan insanlari yönetici olarak baslarinda durmalari mesela eski bambi , pinokio , kül kedisi gibi animasyon çizenelrin eli altinda olmasi , zaten motion capture yapmis gibi o skeleton a nimasyonlar hareketlendirmeler plugin olarak kaydedilir bu önceden hazirlanmistir 2B yapanlarin temel bilgilerine göre olusmustur . Zaten Render yapmadan önce bu usta animasyoncular tarafindan kontrol´den geçer hatalar çikarilir ve istenilen kivama gelene kadar düzeltilir bu nedenle bildiginiz gibi bir film milyon dolarlara kadar çikar.

Türkiyede elbetteki iyi bir animasyon sirketi kurulabilir tabiki iyi elemanlar bizdende çikar ama biliyorsunuski öyle ucuza olmaz bu isler çok emek ve para ister hele birde bu is tamamen sabir isidir Türk insani bir kaç sene boyunca bir filme ugrasmaz hemen yapip bitirir ki hemen gelecek olan paralari bir an önce saysin. Hepsinden önce iyi bir egitim yeri yapilmasi gerekir , zaten bilmiyorum biliyormusunuz ama aslinda o bildiginiz Animasyon stüdyolari önce egitim yeri olarak baslar sonra stüdyoya degisir ve gerçek is çikarmaya baslar.

Bu anda Dreamworks Hindistanda yeni bir Stüdio açti nedenide zengin bir bollywood prodüktörü paraya ve zamana kiyarak önce egitim yeri açti hintli gençleri gelistirdi sonra hazir olunca Deamworks´a Paprikaas adindaki stüdyosunun çalismalarini tanitti bunu gören dreamworks hemen anlasmayi imzaladi : genis bilgi burada =>http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/international/news/e3i791a7e20e195349caa773c9ff80e5d01

2007-12-25 04:39:37

Cvp

OnurYeldan

Ozan, Emresan ve Necmi´in yazdiklari oldukca yerinde, sirketlerin kullandigi programlarin ne oldugu pek de onemli degil. Pixar karakter animasyonu icin Marionette, Disney ve BlueSky ise Maya kullaniyor. Dreamworks´te biz de yine sirketin kendisine ait olan EMO´yu kullaniyoruz. Blur de bildiginiz gibi sadece Max kullaniyordu, 2 sene evvel Max ile birlikte XSI kullanmaya basladilar. Sonucta sirketler eleman alirken ne program kullandigi ile fazla ilgilenmiyor karakter animatorleri icin. Blur´de calismaya basladigim zaman Max hakkinda hicbir sey bilmiyordum ama sirketteki diger insanlar hep yardimci oldu. Sirketler de anlayisli oluyorlar o konuda.

Filmlerde butun animatorlerin ayni gorunen tarzina ise film baslamadan evvel karar veriliyor. Sonucta artik bu sirketlerde calisan animatorler istenen her tarzda animasyon yapabilecek seviyedeler. Ornegin Bee Movie basladigi zaman bize Bas Supervizor tarafindan birkac seminer verildi. Orada bize ornek animasyonlar gosterdiler istenilen tarzin nasil olacagi hakkinda. Yeni basladigimiz Monsters vs. Aliens filmi icin de tekrar baska referanslar seyrettik tarzimiz nasil olacak diye. Filmler baslamadan evvel Bas Supervizor ve de Supervizorler tarafindan test animasyonlari yapiliyor ayrica yonetmenlerle beraber calisilarak. Biz de onlari referans aliyoruz daha sonrasinda.
Animasyonlarin Disney filmlerini andirmasi da dogal. Disney animatorleri, 1940-1960 arasinda yaptiklari filmlerde animasyonun nasil yapilirsa daha guzel gorundugu konusunda cogu seyi cozmusler. Bize de kare kare o filmleri inceleyip anlamaya calismak dusuyor daha cok. :)
Ben daha cok karakter animasyonu acisindan cevaplamaya calistim soruyu. Filmlerin bu kadar guzel gozukmesinde tabii ki butun departmanlarin vazgecilmez onemi var.

2008-01-25 07:52:13

Cvp

emreşan

sağolasın onur. EMO yu merak ettim bu arada. bir modül mü yoksa başka bir paketin parçası bir plugin mi?

2008-01-25 18:30:31

Cvp

OnurYeldan

EMO , bildigim kadariyla PDI´in AntZ ve Shrek zamanindan beri kullandigi animasyon programi. Kendi basina calisan bir program, plugin degil. Karakter animasyonu disinda baska hangi departmanlarin kullandigindan cok emin degilim. Rig ve Layout departmani da onu kullaniyor sanirim. Diger departmanlar yine Dreamworks´e ait baska programlar ve de Maya kullaniyor. Bizim sirketteki Ozgur, Gokhan, Zeki, Can ve Cosku kendi departmanlari konusunda cok daha bilgili tabiki de.

2008-01-26 07:06:37

Cvp

emreşan

bu saydığın isimlerle birlikte mi çalışıyorsun? ne kadar çok türk varmış öyle? sevindirici haber. Hepsine selam söyle burdan size apikoğlu sucuk ile türk kahvesi göndericem :)

2008-01-26 11:40:59

Cvp

kuzgunoglu

DÜNÜN YORUMU: [BC]
Gerçi arada bahsedenler oldu ama ben de şu kısmın altını özellikle çizmek istiyorum.
Yönetmenler, görüntü yönetmenleri ve resim seçiciler de bitmiş ürün üzerinde vurucu etkiyi hazırlayan kişiler.
Ekranda gördüğünüz her şey, kare kare, bir tablonun parçaları gibi birer sanat eseri gibi düşünülüyor. Kadraj neleri kapsayacak, konu ekranın neresinde duracak, o sahne kaç planda çekilecek, hangi açıdan olaya bakacağız, planlar arası geçişler nasıl olacak vs. vs.
hakkında yapılan seçimler ile de olayı bitiriyorlar.

Yani hem yazılım önemli, hem sanatçı (çizer anlamında), hem senaryo hem de yönetmen ve ekibi.

GÜNÜN YORUMU: [:P]
Vay be hakikaten, ne çok Türk varmış...! Çok sevindim.

GÜNÜN ESPRİSİ:[:D]
Emre, sucuk paketlerinin içine bizi de saklar mısın?

YARININ YORUMU:
Geçen CGTALK yarışması için yapmaya çalıştığım ama bitiremediğim işi kısmetse tamamlayıp yayınlayacağım. Bir -KISA- (animated short, nasıl çevirebileceğimi bilemedim). Bakalım ne diyeceksiniz.

[;)]

2008-01-26 21:03:34

Cvp

Azalin

Ya bu konuyu unutmuştum yine görünce aklıma soru geldi:)
Peki bi sahnede 3 karakterin animasyonu var.Bu 3 karakterin animasyonunu tek kişi mi yapıyor yoksa 3 ayrı animatör mü?3 ayrı 3 kişi bu sahneleri nasıl yapıyor?(Mesela toplu dövüş sahnesi var) ona kafam basmadı bi türlü.Multiplayer mı yapıyorsunuz:)

2008-01-27 01:10:15

Cvp

OnurYeldan

Sagol Emresan :)
Serkan, genelde tek animator yapiyor oyle sahneleri. 3 karakter birbirleri ile interaktif iseler tek animatorun yapmasi cok daha kolay, sonucta herseye hakim olmus oluyor. Tek kisinin kafasinda herseyi planlamasi daha rahat. Cok cok nadiren oyle sahnelerin bolundugu oluyor. Genelde filmin sonlarina dogru zamanin cok kisitli oldugu zamanlarda oluyor.

2008-01-27 22:36:54

Cvp

fatihakin

OnurYeldan verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Maya karakter animasyonunda iyi oldunu yıllarca söyleyip durdular.Pixar ve Dream Works gibi dev firmaların karakter animasyonunda maya kullanmaması açıkcası garibime gitti.Pixar´ın Marionette, Dream Works´ ün EMO yu kullanmasın sebebini neye bağlıyorsunuz? Maya´ da olmayıpda bu programlarda olan nedir?

2008-02-06 09:46:35

Cvp

emreşan

"kendi yazdığın gibisi var mı?" diye cevap verirse şaşırma...

2008-02-06 11:21:27