Céidot Studios Teknoloji Demosu Bugün Yayınlanıyor - sayfa: 3

Cvp

Samce

Kabus uzun zamandır olan bir oyun...
Kadir hocaya önceden de fragmanını atmıştım hemde büyük bir iştahla...
Düşük bütçeyle yapılan bir oyun olmasına rağmen oyun motorları,gayet güzel ve yeterli olacak kadar polygonu kabul etmesine karşın,diğer taraftaki ceidotun neden bu kadar düşük poly kullandı?
Oyun Kadir hocanın dediği gibi programcılarda bitiyor.Nede olsa karakterin düşük polyli olmasını pogramcılar belirliyor. Eğer karakterin polylerini, nasıl olacağını programcılar tasarlıyorsa burada grafikçilerin ne gibi bir değeri olabiliriki.

2006-08-16 12:58:57

Cvp

Hazaro

Grafik olmadan programcı,programcı olmadan grafikci doğru düzgün bir oyun yapabilir..İkiside birbirini tamamlıyor..bu kaçınılmaz bir gercek..burada şunu söyliyemeyiz.."programcı işin büyük çoğunluğunu yapıyorsa grafikcinin ne önemi var" bu sacma bir değiş olur kanısındayım...kod yazmak basit bir işdeğildir...şu günümüzde renderları bile kod sayesinde hızlı bir şekilde yapıyorlarsa...demekki bildikler var....Sonucta oyunu calıştıran kodlar grafikler değil...bir karakterin yürüme animasyonunu yaparım programcı bunu oyuna entegre eder.Eder ama nasıl daha rahat hareket eder onuda düşünür....haha bu işler karışık..ceidot,kabus,pusu,İstanbul vb Türk oyunları bu karmaşalarda tabiri caizse oyun için model yapan veya oyun için kod yazan kişilerle dolu bir Ülkede değil ki..evt istediklerini yaparlar bende sende yaparsın ama bunun için vakit ve bilgi gerekiyor buda Ülkemizde zor bulunan birşey...bunu düşünmek lazım....

2006-08-17 16:18:02

Cvp

niluferDurna

hayal kırıklığına uğramak, hm tamam hadi oturup hep beraber hayal kırıklığına uğrayalım, bu bir işe yarıyormu ?

bi şekilde herkes bir oyun yada film projesine girdi benim bildiğim tam 3 tane var, ortada bitmiş birşey göremiyorum, benimde hayal kırıklığım bu, hayal kırıklığına uğradık demek onlarında bir işine yaramıyor değilmi ?

yapılan iş kötü yada iyi de olsa, tebrik etmek ve daha iyi olacağını temenni etmek 1. önceliğimiz olmalıdır. hayal kırıklığı uğrayan adama sorarım ve derimki otur daha iyisini bize sen yap, iğneyi birazcık kendimize sonrada çuvaldızı başkasına batırmamız mantıklı bir yaklaşım olabilir.

tüm arkadaşları emeği geçen herkesi tebrik ederim

sevgiler

2006-08-17 18:57:40

Cvp

Hunturk

Evvela bol keseden sallamamak en iyisi kanaatimce. İnsanların beklentilerini tavan yaptırıp karşılarına böyle çıkarsanız insanların tavırlarıda bu olur. Bakınız aslında hiç beklenti buhranına maruz kalmadan adam gibi sessizce iş yapanlarda var bu ülkede. Fakat onlar zaten profesyonel ve bizden uzak oldukları için elit oldukları için lafları dahi edilmiyor. İmengi şöhretinin cezasını çekecek arkadaş iki iki daha dört :D

Sabahtan akşama kadar forumlarda gençlere laf yetiştirmek yerine kodlarına, grafiklerine, sanatkarlıklarına asılsalardı daha manidar işler çıkarabilirlerdi.

Forumlarında orda burda devamlı eleştirel yorum bekleyen insanları eleştirmek onlara neleri yapmamaları gerektiğini hatırlatacaktır. Bu, yapılan yorumların yapıcılığı nezdinde faydalı bir durumdur. Her tenkitte insani olarak hem yapıcı hem yıkıcı düşünceler bulunabilir. Profesyonel olmak herşeyden iyi yönde istifade edip posa tabir edileni göz ardı etmektir.

2006-08-17 20:01:07

Cvp

CG-Designer

Arkadaşlar istiyosanız hep beraber gidip dövelim adamları. Yani cezasını çekmesini niye bekliyoruz, gidip kendi elimizle cezalandıralım, şöyle tekme tokat dalarız, kafa fln atarız. Son olarak da "bu dayak size neleri yapmamanız gerektiğini hatırlatacaktır" der zengin kalkışı yaparız.

2006-08-17 21:20:22

Cvp

Hunturk

CG-Designer, bütüne bakabildiğin günleride görmek isteriz, sana bir takım argümanlarla gelen insanlara tavrın bu mudur?

Ricam yazılarım üzerinden birşeyler ima etmeye çalışmamandır.

Kolay Gelsin

2006-08-17 23:40:34

Cvp

CG-Designer

Bütüne baktığımda eleştirilerin gereksiz yere devam etmekte olduğunu ve giderek de sertleştiğini görüyorum. İma ettiğim de sadece bu durum, başka bişey değil.

Ayrıca imenginin forumlarda açıklamalar yapması senin için nasıl bir eleştri konusu olabiliyorsa senin eleştrin de bana mizah konusu olabilir diye düşünüyorum. Sürç-ü lisan ettimse affola ;)

2006-08-18 09:08:55

Re:Cvp

Samce

[quote=13756]Bütüne baktığımda eleştirilerin gereksiz yere devam etmekte olduğunu ve giderek de sertleştiğini görüyorum. İma ettiğim de sadece bu durum, başka bişey değil.

Ayrıca imenginin forumlarda açıklamalar yapması senin için nasıl bir eleştri konusu olabiliyorsa senin eleştrin de bana mizah konusu olabilir diye düşünüyorum. Sürç-ü lisan ettimse affola ;)[/quote]
Cg Designer, Hunturk üstteki yorumunda banada haklı gibi geldi,
Ceidot kendini o kadar medyatik yaptıki insanlar çok değişik şeyler düşündüler.Türklerde yapabiliyormuş dedirttiler ama böyle bir fragmanı izleyenler hayal kırıklığına uğradı.Ceidotunki de bir başarıdır tabiki,Türkiye gibi bu işi yeni yeni pekiştirmeye çalışan bir ülkede atari oyunu yapmak bile büyük bir başarı !!!
Ama Ceidot heveslenip millete yaymasaydı böyle bir olayı,belki fragmanı izleyenler hayal kırıklığına uğramayacaktı!!
Hunturkun dedikleride bu gibi şeyler.Agresifleşmene gerek yok Orçn kardeş

2006-08-18 14:05:04

Cvp

reques

Tamam ubisoft gibi bir iş çıkmayacağı ortada doğrusunu isterseniz neredeyse benim beklentilerimi karşılaya bilecek tek bir firma tanıyorum oda yeni oyunu üzerinde çalışıyor dolayısı ile çokda fazla birşey beklememek lazım Çok meth edilen Tomb raider ide gördük biz Umarım daha iyisini yaparlar biraz zaman tanımak lazım

2006-08-18 14:54:10

Cvp

chrome_nickel

yanlış anlaşılmışız yaw. ben grafikçiler oyunda bi işe yaramıyor demedim ki. yada bu tip işlerde bir işe yaramıyor demedim. uzun zamandır hem 3d, hem de bilgisayar grafikleri programlama konusunda araştırmalarım olduğundan, uzman gözünden bir grafikçinin ne yapabildiğini, uzman altı gözünden bi programcının ne yapabildiğini ve bir bilgisayar oyununun bütünde nasıl çalıştığını bildiğimden bir bilgisayar oyununda grafikçilerin rolü %30´dur derken, oyunun akış başarısından bahsediyordum. yani elbette oyundaki grafikler güzel olmak zorunda ve bu grafikçiye çok yük getirir. ama adam koşacak, koşarken bir iskelet mekanizması ile hareket edecek. mermi gelecek adama çarpacak. merminin yönü hızı şiddeti mesafesi falanı filanı özellikleri toplanacak çarpılacak bölünecek takla attırılıp adamın ne tarafa doğru düşeceği hesaplandıktan sonra merminin şiddetine göre iskeletin nasıl kontrolsüz savrulacağını hesaplayacak. insan faktörünü hesaplayıp düşüşü sırasında merminin şiddeti ve vereceği zarara göre karakterin kendini toparlayıp toparlayamayacağına bakacak. yere mi düşecek sendeleyip devam mı edecek ona karar verecek. ve bu daha yapması gereken işlemlerin %5´i falan belki. grafikçinin bu sahnedeki rolü duvarları çizmek, karakteri çizmek. sahneyi güzel göstermek. güzel bir kare ile güzel bir animasyon arasında fark var. oyun ortamı keyframe animasyonu olmadığına göre... oyunun görsel başarısı sonuçta programcıların elinde. demek istemiştim ben. yoksa koyu bir 3d´ci olarak :) mesleğimi niye kötüleyim yaw. dünyada devrim yaratmış ve sadece 15-20 kişilik çekirdek ekiple yapılmış oyunlar var. önemli olan, ne kadar ciddi bir bütçe ayrıldığından ziyade... bence ne kadar ciddi gözle bakılabildiği. oyun yapalım mı? hadi yapalım! nası yapılıyomuş. bi grafikçi bi de programcı lazımmış.

elbette böyle değildir. ama :) insanlar gördüğünü söyler.

2006-08-18 17:50:26