Céidot Studios Teknoloji Demosu Bugün Yayınlanıyor - sayfa: 2

Re:Cvp

nacho_grande

[quote=13636]beklentilerimiz yükseldi sanırım.. bende hayal kırıklığına uğradım...[/quote]

arkhe sanirim beklentilerimizi en cok yukselten de Kerem Beyit´ in nefis konsept calismalari oyle degil mi?

2006-08-09 07:01:01

Cvp

Samce

Kerem Beyit ayrıldı sanırsam ?

2006-08-09 09:23:23

Cvp

CG-Designer

Nerden ayrıldı?

2006-08-09 14:33:09

Re:Re:Cvp

maxdark

[quote=13638][quote=13636]beklentilerimiz yükseldi sanırım.. bende hayal kırıklığına uğradım...[/quote]

arkhe sanirim beklentilerimizi en cok yukselten de Kerem Beyit´ in nefis konsept calismalari oyle degil mi?[/quote]
bencede öyle çıkmadık candan ümit kesilmez daha başlarda proje olucak olucak

2006-08-09 17:39:42

Cvp

Hunturk

Bu arada İmengi ekibinden yapılan eleştiriler için açıklamalı bir yazı geldi. Şahsen beni tatmin etti :d

[url]http://www.imengi.com/phpBB2/viewtopic.php?t=238[/url]

Kolay Gelsin.

2006-08-10 00:21:36

Cvp

CG-Designer

Az önce EverQuest 2 nin making of videosunu izledim
([url]http://everquest2.station.sony.com/en/main.vm#mediaMovies[/url])
oyunun yapımı, ellerinin altında her türlü imkan ve milyon dolarlık bütçeler olan 100 kişinin üstünde bir ekiple 5 yıldan daha uzun sürmüş...

2006-08-10 01:49:57

Re:Cvp

chrome_nickel

[quote=13648]Bu arada İmengi ekibinden yapılan eleştiriler için açıklamalı bir yazı geldi. Şahsen beni tatmin etti :d

[url]http://www.imengi.com/phpBB2/viewtopic.php?t=238[/url]

Kolay Gelsin.[/quote]


evet, eleştirilere olan açıklamalarda haklı oldukları çok nokta var. ama bu gene de, bu geçen zaman içerisinde çok daha güzel bir grafik kalitesine ulaşabilecekleri gerçeğini değiştirmiyor.
grafik kalitesi olarak şöyle bir açıklama yapmışlar :
video sonundaki karakterimizi gördünüz. demekki istesek yapabiliyormuşuz. oyunun türüne göre bu kalite yeterli gibisinden...
bence videonun sonundaki karakterde pek başarılı sayılabilecek bir karakter sayılmaz.

daha önemlisi, başarılı grafik yapabiliyor olmak, bunu bir bilgisayar oyununa başarılı yansıtabileceğiniz anlamına gelmez. çünkü bir bilgisayar oyunundaki grafiklerin başarısında grafik yapanların rolü %20 - %30 dur. gerisi programcıların hükmündedir ve onların elinden gelir.

başarılı kişilerden oluşan bir grafik ve vfx ekibinin güzel bir oyun yapmaya yetmeyeceği, bunun yanında daha başarılı bir programlama ekibinin gerektiği gerçeğinin henüz farkında olmadıklarını bu cümlede bence kendi dilleriyle söylemişler.

2006-08-16 08:11:33

Cvp

CG-Designer

Hocam bilgisayar oyunlarındaki grafiklerin kalitesi ancak %20 - %30 oranında 3d grafikcilerin rolü, geri kalanı da (yani %70 - %80 kadarı) programcıların rolüyse boşuna grafikerlere para ödemenin bi anlamı yok.

3d´cileri kovup yerine bolca programcı alsınlar, zaten %100 kalite de beklemiyoruz. 3d grafikçilerin getireceği %30´luk katkı da eksik olsun, %70 - %80 civarı bir görsel kalite yeter de artar bile...

Türkiye´nin en baba programcılarını toplasalar görsel kaliteyi yükseltmek adına ne yapabilirler? 180.000 poligon modelleri realtime render edebilen yepyeni bir oyun motoru mu yazacaklar? Zaten bunu başarsalar oyun yapımıyla fln uğraşmalarına gerek kalmaz. Adamlar teknoloji üretmiş olur, oyun üretip naapsın.

Ama oyundaki modellerin poligon limitini yükseltecek bir algoritma geliştirmeyi başaramıyorsan görsel kaliteyi yükseltmenin tek yolu kalıyor o da poligon limitini en optimum şekilde değerlendirecek modellemeler ve açığı kapatacak parallax map, normal map vs gibi hileler. Bu da sanırım programcının işi değil.

2006-08-16 10:28:49

Cvp

kazmamurat

pehehe.

programcılara model üretilir üretilir, programcılarsa habire yok daha düşük poly olsun, yok smoothing group ları da şöyle olsun, yok export ta artık şunu işaretle der, 1 ay geçer, eski halini ister, 1 ay geçer yeni icatlar bulur durur, artık öyle olsun der, yine fikir değiştirir, bi şeyde ileriyi düşünmeden karar kılar, 2 ay öyle devam edilir, sonra küçük bi testte nasıl bi rezillik yaptığnı anlar, yine değişsin der. bizim gariban grafikerler de adamların belki de yarı parasını alarak sabırla yapar durur, sonra proje gecikir, kabak niyeyse grafikerlere patlar. pöh. grafikerler de kafayı yer durur.

dünya şartlarında grafikerin rolü gerçekten de yüzde 30 lardan çok daha fazladır, ancak tecrübeli oyun coder ı olmayan bi ülkede işini bilemeyen veya yarım yamalak bilen, önündeki kodu kaç günde bitireceğini bile kestiremeyen coder ların olduğu oyun yapımı ortamlarında maalesef grafikerin rolü daha düşüktür, ha tabi bi de coder ın işin içinden çıkamadığı her şeyi bi şekilde grafikere kaktırma girişimleri de vardır ki, görülmeye değer şeylerdir.

bu arada imengi oyun sektörüne ciddi katkılar yapmayı hedeflemekte olsa da, ülkemizde oyun sektörünü kökten etkileyecek oyun kabus 22 olacaktır, dünyada belki de bir ilk olarak herhangi bi geliri olmayan birkaç gencin ciddi bi şekilde nasıl organize olup nasıl gayet profesyonel bi oyuna imza attıklarını çok yakında göreceksiniz arkadaşlar, onun için oyun yapımıyla uğraşan herkesin bu insanlardan görüp öğreneceği çok şey olacak. haberiniz ola.

2006-08-16 11:31:15

Cvp

CG-Designer

[url]http://www.kabus22.com/[/url]

Hocam bi normal map bile yok modellerde, kullandıkları oyun motoru desteklemiyormuş ama gerçekten ellerinde olanı o kadar iyi kullanmışlar ki helal olsun diyorum...

Kim, hangi oyunla yapacak onu bilmem ama yakın zamanda bizim oyun sektöründe bi coşma olacağı kesin.

2006-08-16 12:39:22