Reel taklidi !! - sayfa: 2

Cvp

Hunturk

Hayır o noktacıklar maxwell den değil, render süresine dayanamayan 3d ciden kaynaklanıyor. Sample değeri çok yüksek tutulunca normal olarak o noktacıklar ortadan kalkar.

2006-06-18 11:44:03

Cvp

Samce

eğer öyleyse gerçektende hata etmişler adamlar
Madem bu kadar uğraşmışın bas adam gibi render ı olsun bitsin

2006-06-18 12:03:12

Cvp

chrome_nickel

aynı sahne mentalle brazille vrayle hatta abartmıyorum default ile de elde edilebilir. yani maxwell extra bir başarı getirebilir mi rendering dünyasına... düşünmeye gerek yok bence.. eğer günümüzde birisi rendering konusunda yeni bir yöntem geliştirirse, o renderer´in yazılım mimarı bence hepimizin wallpaper yapmasına değecek kadar mübarek bir adamdır... cennetliktir. süper dahi´dir. çünkü günümüz rendering teknolojilerinin zaten bütün detayları 1980´lere kadar çözülmüş. sadece bilgisayar teknolojisi uygulanabilir hale gelsin diye beklenmiş. bu bekleme sürecinde daha yüzlerce ( hatta binlerce ) uzman ve bilim adamı tarafından geliştirilmiş. ve gelebileceği maximum düzeye gelmiş. şu saatten sonra bilinen 3d dünyası mantığına yeni bir yaklaşımolmadığı sürece ( vertex üçgen poligon temelli 3d yaklaşımından bahsediyorum ) yeni bir rendering teknolojisi mümkün değil.

var olan rendererlar da ancak temeli atılmış teknolojileri, belirli işlemleri daha hızlı yapabilecek şekilde yeniden formülize edebilir. bu da matematiksel birşey. yani matematiğin sınırları yok elbette. ama ortada bir durum var. bir sahnedeki her pixel tek tek işlenecek, her vertex´e illa ışın gidecek, her poligonun içi boyanacak, eğer texture kaplı ise, texture poligonun iz düşümüne göre deforme edilecek, kırpılacak filtre edilecek, varsa diğer rendering efektleri uygulanacak... bütün bunlar olurken gigabyte´larca veri transferi olucak.... yani maxwell yapınca pek de farklı bir yöntem geliştirmeyecek. çok olsa, ayarları daha farklı mantıklar üzerine kurarak belirli bir sektörün ihtiyaçlarını daha hızlı karşılayacak bir renderer yapabilir. elbette bu iyi birşey. ama asla düşünüldüğü sektör dışına çıkmayacak. bu açıdan düşünüldüğünde neden brazille mimari renderlar yapılmadığını yada neden vray ile film yapılmadığı yada mental´in neden film sektöründe populer olduğu açıkça ortadadır.

2006-06-18 16:31:51

Cvp

Hunturk

chrome_nickel, dediklerinin büyük bir kısmına katılmıyorum. Tüm teknolojiler önceden bulunmuş olsalardı bugün ışık sistemlerinde light tracer, radiosity gibi ayrı ayrı kavramlar olmazdı. Maxwell render yazılımı da zaten kendi sitesinde "ışık simülatörü" olarak geçiyor. Demekki geliştirilmesi yada icad edilmesi gereken birçok bilinmeyen mevzu var ortada.

He sen şimdi "ben ne dedim kardeşim matematik sonsuzdur demedimmi?" diyebilirsin. Evet sonsuzdur belki ama gözle görülmesi hesaplanılması gereken daha birçok mevzu var. Yani bir render yazılımının fotogerçekçi çıktıyı diğerlerinden daha erken vermesi, yazılımın o zamana kadar bilinmeyen birkaç teknik detaya ışık tuttuğunu gösterir. Zamanla "teknik" ilerler ilerler vs.

2006-06-19 09:42:38

Cvp

Samce

Aslında fikirler aynı ama görüşler farklı hunturk
Sen kadir hocanın eklenti dediği şeyi yeni bir buluş teknik olarak görüyorsun,başka biri çıkar buna geliştirme der!!
Açıkçası ben konuştuklarında kadir hocanın yazdıklarından bir fark bulamadım

2006-06-19 10:49:50

Cvp

Hunturk

benim yazdıklarımın, kadir hocanın yazdıklarından farkı şu, ben tüm teknik gelişmelere ilerleme yada buluş diyorum, kadir hoca matematiksel olarak bunlar zaten olası şeyler, bilgisayar geliştikçe teorideki mevzular gün ışığına çıkıyor diyor.

Bence tekniğini bildiğimiz teorik seviyelere yaklaştıkça hiç bilmediğimiz bazı kavramlarıda bu sayede öğrenmiş oluyoruz. Yani olasılık dahilinde olmayan farklı şeyleri.

Örneğin, teorik olarak ışık hızına erişen maddeler zamanda seyahat ediyor diyoruz. Fakat henüz maddeleri ışık hızıyla seyahat ettirecek tekniklere sahip değiliz. Yani bilinmeyen daha binlerce gizli konu var. O seviyeye gelene kadar türlü türlü element kombinasyonları, maddeler, cihazlar geliştireceğiz vs. vs. gibi. Tüm bu gelişmelere icad, gelişme diyemezmiyiz?

2006-06-19 11:06:58

Cvp

Nasuh

sitesinde ilk gördüğümde bende bi test yapmıştım
burda ilginç olan ,renderde kürenin soltarafındaki caustic gerçek fotoğrafta öle bişi yok :)


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/wiVpW674A.jpg[/img]


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/0PUd7y231.jpg[/img]

2006-06-20 02:29:45

Cvp

Origins

BU maxwell, çok mu pratik bir program?bu render vray de 5dk , maxwel de ise 20+ saate alınmıştır herhalde ama

bu sahneyi sadece ışık değerlerini gerçekte olduğu değer ile girdikten ve malzemeleri de cincsine göre ayarladıktan sonra, pat basıyorum "çıkıyor" şeklinde mi alıyor? (olmasın tabi pat diye )
Efor/rendersüresi kıyaslaması yapmaya çalışıyorum da...

2006-06-25 20:03:23

Cvp

Samce

nasuh abi benim koyduğum resimlerde o caustic yokki

2006-06-25 20:15:11

Cvp

Nasuh

nasıl yok yaw aynı sı işte =) ps de düzelmişlerdir ilk resme dikkatli bakarsan var .

en kısa render dula işlemci ile 18 saat sürüyor( iç mekan), mekananın ağırlığına ve çözünürlüğe göre değişiyor ve hal noktalar var, bana göre değil açıkcası .belki 10 sene sonraki biligisayarlar da makul sürelerde alabiliriz [:)1]

2006-06-26 01:34:53