muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar - sayfa: 4

Re:Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

Legolas

[quote=9135]3ds Max´de modifier stack´de istediğin seviyeye dönüp istediğin zaman değişiklik yapabilirsin. sadece yumuşatma değil istediğin kadar karmaşık modifier uygulayabilir ve alttakine dönüp istediğin değişikliği yaptıktan sonra üsttekine geri geldiğinde sonucu görebilirsin. elbette bazen alttaki dönüp değişiklik yapmak "bazı" modifierler´da istenmeyen hatalara sebep olabiliyor. ama meshsmooth gibi basit modifierler buna dahil deil... bu tip çalışma mantığı her 3d editöründe var. maya da böyle çalışıyor. ve maya da da böyle hatalar oluşuyor. :).. kaçınılmaz yani... lw kullanmadım hiç. o yüzden yorum yapamam...

[img]http://www.cgflame.com/nickelitic/dersler/meshsmooth.gif[/img][/quote]

burada zannedersem anlatmak istediğin polyler aynı kalıyo ama yumuşama oluyor demişsin benim kastettiğim bu değildi lw de tab tuşuna bastığında smoth uyguluyor orada 7000 küsür poly var yumuşatmasız tab tuşuna basıp yumuşatma attığındada 7000 küsür poly aynı kalıyor poly sayısında bir artış yok ama nesnede bir smoth oluşturuyor vede bu çok güzel bir olay ben bunu merak etmiştim =) galiba beni yanlış anladın ben bu olayı maxte yapamıyoruz dedim bizim poly model 7000 küsürse smoth attığımızda =) 14000 yada daha fazla(Kafadan salladım) olabiliyor ama lw de arkadaşımızın yaptığında olmuyor smoth den önceside sonrasıda poly sayısı aynı bu özelliği maxte olsa çok güzel olurdu

2005-09-02 16:21:23

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

Problem

Burada anladığım kadarı ile şöyle bir durum var lightwave nin modellemedeki yetenekleri göz ardı edilemez, fakat max kullanan arkadaşların düştükleri bir hata var en azından bu hataya ben bir süre öncesine kadar düşüyodum, polygon edit ile modelleme yaptıktan sonra mesh smoot verip ortam alışkanlıpından tekrar poly ye geçince yüzey sayısı kat kat artıyo , hele yeterince kenar bağlamadıysan ikinci mesh smooth yapıp yüzey sayısını kat kat arttırıp bilgisayarların canını yakıyoruz ,fakat yeterince kenar bağlayıp mesh smooth yapıp tekrar geri dönmeden çalışmayı bitirdiğimizde yüzey sayısı aynı kalıyo.

2005-09-02 17:07:35

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

Legolas

Problem ben onu anlatmak istemiyorum ben o hataya düşmedim smoth attıktan sonra bir daha poly uygularsak zaten yandık hem poly sayıs ı fazla vertexler onlarla uğraşıcan bir yandan birde makinenin kasma durumu söz konusu benim burda demek istediğim smoth attığımızda maxte poly sayısı artıyor dimi smoth kaldırdığımızda ise eski haline geliyor ama smoth verdiğimizde ise poly sayıları artıyor 2-3 olunca bu baya bir fazla oluyor vede makinenin kasılmasının 1. sebebi haline geliyor ama lw de böyle bir şey olmadığı görünüyor yüzeylerin yumuşatılması yapılmakta ama poly sayısıda aynı kalıyor bu sahnede hem rahat hareket etmeyi sağlıcak hemde ;) daha çok ayrıntı yapılabilmesini bende lw nin modellemede göz ardı edilemiyecek bir program olduğunu düşünüyorum.

2005-09-03 01:00:08

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

maxer

kenar hatlarda aliasing durumu var . bunlar hep böylemi kalıyor
yoksa düzeltilebiliyor mu ? eğer aliasing arttırılırsa render süresine oranı ne kadar oluyor ?
birde fprime GI , IU , sasquatch´ ı destekliyor mu?
teşekkürler

2005-09-03 22:46:14

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

muzzy

AA durumu Fprime da biraz farkli, yani öyle bir ayari yok , sadece bekledikce o renderi daja kaliteli yapiyor, dolayisiyla AA daha ii oluyor. GI , IU , sasquatch´ ıdaha ben de deneme firsati bulamadim...

Tesekkur ederim..

2005-09-04 13:21:49

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

MemodinEx

Daha önce de dediğim gibi çok iyi bir iş çıkartmışsın muzy. Fprime da gerçekten feci hızlı. LW´yi sırf bu meret yüzünden bırakamıyorum. XSI´a ve diğer yazılımlara benzer bir sistem kesinlikle şart. En azından son çıktı kalitesine yakın bir ön izleme sistemi, işleri çok daha rahatlatırdı. Programcığın 768 kb. olması da yine çok ilginç. Worley´ye dahi diyebiliriz sanırım.

2005-09-07 10:17:17

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

muzzy

Evet Worley i tebrik etmek lazim ama sanirim programin 768 kb olmasi yine LW in becerisi diye düşünüyorum.

2005-09-07 12:02:39

Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

MemodinEx

Diğer yazılanları yeni gördüm. Lightwave´deki tab tuşuna bastığınız andaki yumuşama, chrome_nickel´in dediği gibi subd´lere bölme şeklinde oluyor. Flat view´de veya layoutta alt bölümlemleri görebilirsiniz. Bu sistem hızlı ama orjinal bir şey değil. Daha iyisi xsi´da var. Tab tuşuna değil de + tuşuna basıyorsunuz sadece. Lw´de tab tuşuna 2 kez basınca artma değil düşme yani eski haline dönme oluyor. Switchleme gibi. İlerisi yok. xsi´da arttıkça artıyor +ya basınca. Geri dönmek için -´ye basıyorsunuz. Ayrıca lw beşgenleri ve fazlasını(ngons) desteklemiyor. Tab tuşuna bastığınızda hata mesajı geliyor. Yani local subd yapmayı unutun. Xsi´da ise böyle bir şey söz konusu değil. +´ya bas -´ye bas ihtiyacın olduğu kadar. Şu anda lw´nin tek cazibesi fprime bence. Tabi o da büyük bir cazibe :)

2005-09-07 12:11:40

Re:Cvp:muzzy > 1665 Nolu resim hakkında mesajlar

muzzy

[quote=9458] Ayrıca lw beşgenleri ve fazlasını(ngons) desteklemiyor. Tab tuşuna bastığınızda hata mesajı geliyor. Yani local subd yapmayı unutun. Xsi´da ise böyle bir şey söz konusu değil. +´ya bas -´ye bas ihtiyacın olduğu kadar. Şu anda lw´nin tek cazibesi fprime bence. Tabi o da büyük bir cazibe :)[/quote]

:) Lightwave 9 bu sorun nihayet gideriliyor... n-gons bile sorun yaratmadan olucak(mis). Birde ben orda, TAB tusunun rahatligini anlatmak istemistim, polygon sayisini degil :)....

ayrica yorumun icin de tesekkur ederim Memodin.

2005-09-07 16:19:04

çok iyi max çizimi yapamıyorum

laissetomber

arkadaşlar max modellemeyi yapıyorum yapmasınada render gerçekçilik olayları berbat bende mimarım ve bu işi çok iyi yapmam lazım bu konuda nasıl yardım alabilirim sizden.. özel ders felanmı almam lazım ?? yardımcı olursanız sevinirim

2005-09-10 10:16:48