BAFTA Oyun Ödülleri

BAFTA Oyun Ödülleri

motion

İngiliz Film ve Televizyon Sanatları Akademisi BAFTA, film, televizyon, çocuk filmi ve televizyon eserlerinin ardından oyun dünyasını da içine aldı. Çeşitli kategorilerdeki "en iyiler" listesi bu hafta İngiltere´de BAFTA tarafindan açıklanıyor.

Aslında bu ödül töreni geçen yıl yapılacaktı ancak bir kaç aksaklıktan dolayı yapılamamıştı. Ancak bugün yani 10 Mart 2009´da sahiplerini bulacak gibi gözüküyor...

ABD´de bilgisayar oyunlarının ciddi rekabete girdiği yarışmalar var ancak BAFTA saygınlık açısından daha ön planda. BAFTA ödül dağıtımını "en çok satan"lardan yola çıkarak değil işin teknigine bakarak karar veriyor.

Aslında BAFTA´da oyun kategorisinde bir ödül dalının açılması, oyunların artık görsel bir sanat kolu olarak degerlendirildigini ortaya koyuyor.

Siteyi incelediğimde aday olan oyunlar arasında ki;[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/9tWP09K5D.jpg[/img]

- Call of Duty 4: Modern Warfare
- Fable II
- Dead Space
- Fallout 3
- Grand Theft Auto IV

gibi tanıdık oyunların birden fazla alanda birincilik için yarıştığını gördüm...

Ödül kategorileri ve adaylarını; http://www.bafta.org/awards/video-games/nominations,664,BA.html adresinden inceleyebilirsiniz.

2009-03-10 13:47:41

Cvp

Block Mind

Fallout ve Dead Space´e manevi destek sunuyorum. Özellikle kafayı çizip Dead Space´e impossible zorluk derecesinde tekrar başlamam da bunda etkili. Şiddetle tavsiye ederim. Senaryo ve sıkı gerilim mükemmel keyifli.

2009-03-10 14:28:00

Cvp

Block Mind

Bu arada mirror´s edge´in hiç bir klasmanda olmaması çok garip.

2009-03-10 14:31:25

Cvp

Block Mind

Çağatay doğru diyorsun, herkes hayal kırıklığına uğradı ama ben Bethesda´nın oblivion tarzından daha farklı bir tarzda iyi bir oyun yaptığını görmedim. Çeşitli araba yarışı denemeleri var berbat ötesi. 3rd person´ın zaten altından kalkamıyorlar. Adamlar neyi biliyorsa onu yaptılar gibi bişey oldu. Farklı bir tarzda veya izometrik harita gibi bişeyler deneselerdi sonuç bundan da keyifsiz olabilirdi.

2009-03-10 14:46:10

Cvp

Block Mind

Biraz çakma olduğu bir gerçek, hatta geçen fark ettim Bethesda gitmiş fallout tactics´teki "brotherhood"lara ait eski model power armoru "enclave" armoru olarak kullanmış bu oyunda. Rezillikten öte bişey değil.


Tactics´teki Brotherhood power armoruna 2 örnek:
[img]http://img135.imageshack.us/img135/8076/37084943722front.jpg[/img]


[img]http://img135.imageshack.us/img135/74/fallouttactics.jpg[/img]

Fallout 3´teki enclave armoru:
[img]http://img371.imageshack.us/img371/3900/7973415726944895l.jpg[/img]

2009-03-10 16:16:37

Cvp

Block Mind

Benziyor fakat oyun washingtonda geçtiğinden dolayı var o yıkılmış kule. Adı obelisk, gerçekte de var. Hatta aşağıdaki linkteki fotolarda yer alan havuz da var oyunda, oraları gezersen farkedeceksin.

[url]http://images.google.com/images?hl=en&q=obelisk%20washington&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi[/url]

2009-03-10 16:55:19

Cvp

MindSteaK

iyi de okuleler brbirine nekadar benziyor ki, oyunda geçen bir arabayı da başka bir oyunda geçen bir arabaya benzetmek gibi olmamış mı biraz

2009-03-10 18:32:47

Re:Cvp

motion

[quote=6925] Yazan: Block Mind
Bu arada mirror´s edge´in hiç bir klasmanda olmaması çok garip.[/quote]

Cem, Mirror´s Edge bildiğin gibi riskli atlayışlar ve tırmanma sahneleri ile oldukça ilgi çekmişti, güzel bir oyun, yeni piyasaya çıkmış da sayılmaz (Ağustos 2008´di sanırım - tam olarak hatırlamıyorum) ancak belirttiğin gibi listede olmaması için bir sebep yok, üstelik BAFTA teknik değerlendirmeyi ön planda tuttuğu için bu ve benzeri oyunları listeye alabilirdi.

Mirror´s Edge aslında daha önce de EA ile çalışıp ortaya iyi işler çıkaran DICE´a ait bir proje. DICE bu oyunda ilginç olarak kendi üretimi olan "Frostbite Engine" yerine "Unreal Engine 3" oyun motorunu kullandı, bir de NVIDIA´nın fizik motoru PhysX´den de yararlanıldığını biliyorum.

BAFTA´nın oyun seçme kriterlerinde hangi etkenler ön plana çıkarılıyor açıkcası pek bilgim yok, edindiğim tek bilgi oyunların satış rakamlarına bakılmadan kategorize edildiği. Bu konu hakkında detaylı bir bilgi edinirsem paylaşırım.

2009-03-10 19:44:19

Cvp

Block Mind

Bilgiler için teşekkürler Ersen hocam. Mirror´s Edge´den gerçekten çok keyif aldım ben. Her oyunu iki kere bitirmem. Belki de uzun süredir oyun dünyasından kopmuş olmamdan dolayıdır bilemiyorum ama bitirdikten sonra açılan en zor derecede de bir daha bitirmiştim yönlendirmeleri ve crosshair´ı kapatıp (gerçekten ayrı bir heyecan sunuyor bu sefer oyun, özellikle de kontrollere alışmanızdan dolayı).

Mirror´s edge motion capture konusunda çok başarılı adımların atılmış olduğu bir oyun bence. Oyun eğer 3rd person olsaydı belki motion capture konusunda ilk kez raslanan bir şey olmazdı gördüklerimiz fakat başka bir şaheser olan Riddick: Escape from Butcher Bay´deki gibi gerçekten vücut hareketleriyle orantılı bir first person davranışı söz konusu oyunda. Kaldı ki bu oyunda baya hareketli bir vücut söz konusu Riddick´ten bir adım ötesi olarak... Mirror´s Edge ile ilgili artistik açıdan bir nokta ise oyunun hayran olduğum illustrasyonlarıydı.

Rutine bağlayan, çok içeriği olmayan bir oyundu fakat sağlam bir denemeydi diye düşünüyorum. Zaten oyunun beni tutan kısmı özgünlüğüydü.

Aşağıdaki linkten oyunun yapımı ile ilgili bir cgtalk makalesine ulaşılabilir.

[url]http://features.cgsociety.org/story.php?story_id=4943[/url]

Bu arada Aegia Physix sistemi sanırım, doğru yazdıysam. Oyunda nvidia tabanlı bu sistemin baya etkisinin olduğu söyleniyor. Eğer özelliği ati kartınızda açık unutursanız camlar kırıldığı an oyununuz donuklamaya başlıyor gerekli yonga setinin bulunamadığından cpu ya yükün binmesinden dolayı.

Onun dışında bu sistemin oyundaki cloth mantıklı bayrak vb. etkileşimli objelerde fark hissettirdiği söyleniyordu ama ne yazık ki ati kart ile bunları göremedim ben.

Kolay gelsin ve tekrar teşekkürler.

2009-03-10 22:47:54

Cvp

Block Mind

1-2 yıl önce izlediğim bir video´ydu, buldum sonunda:

[url]http://www.youtube.com/watch?v=-amd36SRbJw[/url]

Bu da mirror´s edge´deki öğeleri andırıyor.

2009-03-11 00:55:50