"vray&mental" GI yapilmis sahnede matte/shadow calisilmaz mi? - sayfa: 2

Cvp

archit

ewt cem beni aydinlatmadin hala?!
iyi gunler...

2008-06-21 10:51:04

Cvp

archit

yani durduk yerde niye dalga geceyim ki? luzumsuz yere bu gerginligin anlami ne?
soruda bir tuhaflik varsa soylersin olur!
(bilal`e)cvp verildi ama sonuc olumsuz! taa en bastan beridir daha siz soylemeden, soylenen herseyi zaten yapmistim (once bi tarattim netten ve de tr3d forumundan elbette ki!) oradan makul bir sonuca ulasamadigim icin size soruyorum zaten ve inan ki cem arkadas kimseyle dalga gecmek icin buraya gelip forumu mesgul edecek zamana ne yazikki sahip degilim! yalnizca yukarida yazdiklarin cok yakisiksiz kacmis onu soyleyeyim...
not:forum sorumlusu arkadaslara. mumkunse yukaridaki son tatsiz yazilari, benimkiyle birlikte kaldirin. kimseyi luzumsuz yazilarla mesgul etmeyelim...

2008-06-23 13:36:43

Cvp

archit

simdi en bastan bir daha sorayim. yukarida cem arkadasin yaptigi yontemle gidip, background a da vraysky yerine kendi atadigimiz bir resmi atayip render alabiliyormuyuz alamiyormuyuz?
not: color mapping uyguladigimizda "affect background" dedigimizde resim karanlik cikiyor, yok kaldirdigimizda bu sefer vraymtlwrapper verdigimiz obje grimsi cikiyor...

2008-06-23 13:43:46

Cvp

icdeadpeople

yazımı sildim, ancak "cevap vermedin halaa"," bunu şunun için kullanıyoruz öyle değil mi" gibi karşındaki insanı bu konularda birşey bilmiyormuş gibi (belkide kelimeler yanlış seçildiği için) yazmandan dolayı bende senin bundan sonraki yazılarını gayet basit ve detaylı sormanı öneririm,
örnek olarak, sahneni tarif et, ayarlarını göster, eğer mümkünse ekran görüntüsü koy,amacını belirt.Ve "hala cevap yazmadın nooldu? "gibi cümleler yerine yardım ederseniz sevinirimi denersen daha çabuk sonuca ulaşabilirsin.

amacını belirtmezsen sorduğun soruya cevap verdiğimiz halde sorununa çözüm getirdiğimiz halde , peki şurası şöyleyse ne olacak gibi sorularla tekrar tekrar uğraşmayız,

şimdi bu sorduğun soruyu render´a basarak görebilirsin,
vray skyda olsa bitmapte olsa ne koyarsan koy bu VrayMtlwrapper atanmış objende istediğin özelliklerin korunur.

vraymtlwrapper materialini, şu amaçlarla kullanabilirsin;
-object setting kısmından yapılacak ayarları material editörde yapabilirsin farkı ise material bazlı olmasıdır yani vray objects settings kısmında yaptığın ayar tüm objeye uygulanır, diğelimki bir objen var fakat 5 materialin var ve sadece 2 ile 3 materiallerinde o özellikler olsun istiyorsan wrapper kullanmalısın,
- ayarlarını yaparsan ,atadığın obje sadece gölgeleri alır, böylelikle arkaplanda bulunan resme(resim video vs) max te çizdiğimiz bir objenin sanki o arkaplanın içindeymiş hissi verilir, mesela bir araba çizdiniz arkaplana bir otopark görüntüsü attınız , arabanın altına bir plane çizip bu materiali atadığınızda plane gözükmez ama plane düşen arabanın gölgesi şeffaf olarak gözükür böylece resimde denk gelen yer gölgeyi alıyormuş hissi uyandırır.
eğer sonuca, bir video editor programında gidecek iseniz, png olarak yada alpha kanallı tiff gibi alpha kanalını destekleyen bir formatta kayıt edip (örnekte ki gibi alpha işaretli olduğu için arkaplanı ayrırarak kayıt edebiliriz)ve gerisini video edit (video düzenleme) programında halledebiliriz,
şayet tek kare ve animasyon fark etmez tüm sonuca max te gidecek iseniz, alpha kanalını işaretlemenize gerek yoktur, böylece render ´a bastığınızda arka planın üzerine oturmuş şekilde çıktınızı alabilirisiniz ve kayıt işlemi sırasında alpha seçmenize gerek yoktur.
vray sky yerine başka bir resim atar iseniz değişen tek şey ortam olur, yani camera ve ışık ayarlarınızı arkaplanın verdiği ışığa göre değişiklik yapacaksınız ama bu vraymtlwrapper ile alakalı bir durum değildir.

2008-06-23 15:00:57