"vray&mental" GI yapilmis sahnede matte/shadow calisilmaz mi?

"vray&mental" GI yapilmis sahnede matte/shadow calisilmaz mi?

archit

default render da genelde max icinde fotomontaj icin kullandigimiz matte/shadow materyali neden vray&mentalray de GI acikken kapkara cikiyor? eski forum basliklarini arastirdim tatmin edici bir sonuca ulasamadim... bu konuda bilgilerini guncellemis arkadaslarin bir fikri var mi?
(not:matte/shadow vray icerisinde muadili VrayMtlWrapper da ayni sonucu veriyor!)
ilginenlere tesekkurler simdiden...

2008-06-10 15:43:18

Cvp

archit

standardin disinda nasil bir kontrol oneriyorsun? mesela neyi kontrol etmek gerek?

2008-06-14 08:48:22

Cvp

archit

ya iyide ben olaganin disinda birsey yapmadim ki?! default renderda matte/shadow la gayet guzel aldigim render i mental de de aliyordum taa ki gi ayarlarini alincaya dek!
ayni seyi VrayMtlWrapper la vray de de denedigimde gi acikken ayni kapkara tablo onume cikti...
yani sen siradan bir sahneyi acip vray sun/sky/phsical cam ile tum ayarlari yapip VrayMtlWrapper la istedigin sonucu aliyormusun? eger aliyorsan bana "extra`dan" yaptigin seyi(leri) soylemeslisin :)

2008-06-14 13:24:41

Cvp

ksap

Ben 2 gündür mattelerle uğraşıyorum öyle bir sorunla karşılaşmadım. Sadece matte/sadow verince vray gölgeler gözükmüyor, VrayMtlWrapper´la yapınca normal çalışıyor. [:s]

Hatta yaptığım denemeye bakabilirsin:
http://www.tr3d.com/index.php?f=2&oku=34674&id=forum
Oda ve masa tamamen VrayMtlWrapper´la kaplı [B)][B)]

2008-06-14 16:58:05

Cvp

kalimba

Matte/Shadow Material, Vray ve Mentay ray tarafından desteklenmiyor. Karanlık çıkması bu yüzden. Desteklenmeyen şeyler genelde ilgili mesaj kutucuklarında belirtilirler.

İyi çalışmalar

Ek olarak "VrayMtlWrapper kullandığım ve Vray kullandığım halde karanlık çıkıyor" demişsin. Çıkıyor, çünkü Base Materyal´e sallamasyon olarak bir materyal ataman gerekiyor. Örneğin VrayMtl (rengi filan önemli değil.).

2008-06-14 22:15:34

Cvp

icdeadpeople

Yukarıdaki önerilenlerden sonrada bir sonuç vermiyor ise ;
kalimbanın dediği gibi bir "vraymaterial" atadıktan sonra"alpha contribution" değerini -1 yapman sorununu çözecektir.
ayrıca render ettiğinde "alpha" istediğin gibi olduğu halde normal görünümde görünmemesi gereken bir yer olursa onuda aynı yerde bulunan gi amount değerini düşürerek halledebilirsin.

2008-06-14 22:57:49

Cvp

archit

ilgilenen herkese tesekkurler! ancak yukarida bahsedilen herseyi yaptim zaten sonuc alamadim... zamanim oldugunda herseyi tekrar gozden gecirip sizlere sonucunu aciklayabilirim umarim...
iyi gunler.

2008-06-16 14:27:54

Cvp

archit

sorun "VRayPhysicalCamera" kullanmamda! dis mekanda vraysun+sky+VRayPhysicalCamera kullaniyorum...
cozum icin fikri olan var mi? [;)]

2008-06-17 14:32:51

Cvp

icdeadpeople

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/w4TN9ic3r.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1N0yrK206.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/pW5vI501O.gif[/img]
Sana çözüm olarak önerilenlerin çoğu ( ben şahsen denemeden yazmam) denenerek yazılmıştır.
önerim şudur, yeni bir sahnede yukarıdaki adımları uygulayıp render al ve olup olmadığını dene.vray´ın bozuk değilse yada gözden kaçırdığın bişey yoksa olması gerekir.

2008-06-18 09:55:11

Cvp

archit

peki background a baska malzeme atadiysak ne olacak? [x:)]
netice itibari ile biz matteshadow u bir resmi max icine alip onun uzerine 3b birseyler eklemek icin kullaniriz (oyle degilmiydi yoksa?)

2008-06-18 13:33:45