Vray animasyonda titreme - sayfa: 2

Cvp

ksap

evde 2 bilgisayar var, render ettigimde o titremeler çıkıyor.vray versionları farklı. multiframe´i açınca bir tanesinde çalıştı digerinde hala aynı sorun var, düzelmiyor. Bunun açıklaması nedir? vrayin her ayarını biliyorum ama belki arkadaşda da aynı sorun vardır diye söyledim.

2006-08-14 13:44:52

Cvp

kalimba

Bu titreme olayı konusunda Graf´a katılıyorum. Hem preset low´da alınan bişeyden ancak bu beklenirdi. AA dan kaynaklanan sebeplerde var tabiki. Eğer tertemiz bir render istiyorsan zamana kıyacaksın. Özellikle vray´yin son versiyonlarında flicker olayları için bişeyler eklendi yeni versiyonlar hakkındaki yazıları okumalısın. Bu hatalardan kaçabilmek için mümkün olduğunca sık hesaplatacaksın, AA yüksek olacak, irradiance map ayarın yüksek olacak. Diğer taraftan bu preset değerlerinin 512X384 (yanlış hatırlıyor olabilirmi) çözünürlüğe göre ayarlandığını, yüksek renderlerde özellikle threshold değerlerini düzgün ayalamak gerektiğini unutmamak laızm. Senin aldığın render hem 768X576, hem ayarları düşük, hemde seyrek hesaplatılmış hemde AA düşük, vb..

"Secondary bounce" kullanmadığna göre beklemeye tahammülün olmadığı anlaşılıyor. Ama bunun tertemiz bir render almak için kaybedeceğin vaktin yanında lafı bile olmaz.

Bunlaırn hepsi bence :) KOlay gelsin.

2006-08-14 18:01:22

Cvp

seckin_yalin

Arkadaşlar teşekkürler.
Medium render alıp Qmc açınra secondary bounces a zaman bir kare için 15 dk civarındaydı benim bilgisayarımla.
3 dk ya yakın bi animasyon çekmeyi planlıyorum.
En güzel renderi almayı düşünüyodum ancak hesapladım ki 3dk=180sn=8100 kare.8100 çarpı 15 dk =121500dk=2025 saat=33.75 gün sadece render süresi.

Mantıklı olarak düşünürsek sahneleri hazırlama, deneme çekimleri, ayrıntılı senaryo hazırlama, beklenmedik hatalar(her zaman çıkar) derken bide buna tembelliği de katarsak [:)] asla çekemem ben bu animasyonu.30 eylüle kadar göndermem gerekiyo.

Bu yüzden zamanı düşürmek için görüntüden fedakarlık yaptım.Default render a geçseydim madem yemedi[:)] Tüm texture lar vray material olduğundan.Ben de en sonunda inat indirect illumination ı kapadım, ışıkları değiştirdim.1 buçuk dakkaya indi render.2 gün bu render olayına gitti.Ve sonunda render almaya başladım.Ohh ne zaman derdi kaldı ne de titreme valla[:D]
Anlaşılan vrayle temiz render almak gerekiyosa zamana fazladan fazladan kıymak gerekiyo.

2006-08-14 22:13:22

Cvp

Graf

Hmm senin hesaplamada bir karışıklık olmuş, sadece onu düzelteyim dedim:)

pal sistemde saniyede 25 kare olduğundan, 3 dakika 4500 kare eder. kare başına 15 dakika alıyorsa 4500x15=67500 dakika eder. 67500/60=1125 saat eder. 1125/24=46,8 gün eder.:))

yani senin hesaptan bile fazla, vaz geçmekle iyi etmişsin:))

2006-08-15 13:26:53

Cvp

icdeadpeople

seçkin vray anim için süre konusunda bir ders hazırladım, sitem daha test aşamasında ama senin için faydalı olacağını düşündüğüm ders mevcut, örnek renderlar hariç.
www.3dmember.com

2006-08-15 13:46:36

Cvp

seckin_yalin

Graf doğru önceden 4500 kare çıkıyodu 180 i yanlışlıkla 25 yerine 45 le çarpmışım :) hehehe

Dersler için teşekkürler Cem incelicem.

2006-08-15 15:21:04