Vray animasyonda titreme

Vray animasyonda titreme

seckin_yalin

Meraba arkadaşlar vrayle animasyon render almaya çalıştım ancak animasyonda titremeler oluyo.

Bunun çözüm yolunu bilen var mı?

2006-08-15 15:21:04

Cvp

ksap

vrayde degistirdigin değerleri yazıp bide titremeyi biraz daha açıklarsan biseyler söyleyebilirim.

2006-08-10 23:35:07

Cvp

seckin_yalin

Tabi.
Titreme dediğim, gölgelerde her karede değişim oluyo.Örneğin bir dolabın arkasına düşen gölge diğer karede daha az düşüyo.Animasyona çevrilince de çok belli oluyo titreme dediğim.Presets i low dan medium a çevirince yarı yarıya azaldığını farkettim.O zamanda süre çok uzuyo.Küçük boyutlu render görüntüsünü upload edince buraya koyucam.

Antialiasing: catmul-rom
İndirect illumination açık.
Preset: low
Primary bounces: irradience map.
Secondary bounces: none.
Hdri kullandım.
2 vray light var.
Başka bişeyi değiştirmedim.

2006-08-11 00:42:15

Cvp

ksap

2 nedenden olabilir;
1.si Vray:irradiance map bolumunden ->mode-> single frame´i multiframe incrementel´e getireceksin. sadece bunu yaparak düzelmesi gerekiyor. benimde basima geldi multi yapınca düzeldi.

2.si Vray Floating server hatasından dolayı olabiliyor. kaçak sürüm olursa o hata oluyormus. eyer öyleyse yapacak fazla bisey yok. kaçak degilse ve hala oluyorsa ileri sürümleri yükle veya vray´ın sayfasına mesaj at.[;)]

umarım düzelir, sana basarılar.

2006-08-11 01:19:21

Cvp

seckin_yalin

Teşekkürler deniycem.
Şimdi yeni upload oldu.
[url]http://rapidshare.de/files/28946518/titrek.zip.html[/url]

2006-08-11 01:39:24

Cvp

ksap

Titreme olayı benim dediğim seye benziyor.
Bu arada titremeler olmasa animasyon çok harika olmuş, tebrik ederim.
Bide QMC ile dene biraz ağır olabilir ama irradience mapdeki gibi problemler olmaz. QMC disinda multi-frame işe yaramassa camera fazla hareket etmedigi icin tek bir karedeki illumination hesaplamalarını bir yere kaydedip ordan kullanabilirsin. hemde daha hızlı olur.

2006-08-11 02:21:52

Cvp

seckin_yalin

Teşekkürler multiframe deyince sorun büyük oranda çözüldü.Qmc denemeye bile kalkmadım çok kasıyo.:D

2006-08-12 21:13:44

Cvp

Graf

Titreme olayı gayet normal, bunu vrayin sitesine yazacak kadar abartmayın. hele de crack versiyon kullanırken:)

Bu titreme olayı irradiance map kullanırken belirlediğiniz sample sayısının azlığından kaynaklanıyor. Gölgeler oluşturulurken vray belirlediğiniz sample sayısına göre noktacıklar (samples) kullanır. Bu noktacıkların sayısı ne kadar az olursa, iki kare arası oluşturulan noktacık farkı o kadar belirgin olur. bu da sizin titreme dediğiniz kötü görüntüye neden oluyor.

Bunun çözümü sample sayısını artırmaktır. yani low dan mediuma ya da high animationa geçmektir. Evet bu durumda render süresi artıyor doğal olarak. ama başka yolu yok. Bu yüzden adamlar 400-500 makinalık render farmlar kullanıyorlar.

multiframe incremental aslında yapay bir çözümdür. Ama iş görür. Buradaki mantık, hesaplanan ilk karenin irradiance map ını diğer karelerde de kullanmaya çalışmak, sadece aradaki farkları hesaplamak ve daha yoğun noktacık sayısı içeren maplerle daha hızlı render almaktır. Ancak sahnede hareket eden bir obje varsa multiframe incremental şişmektedir. çünkü hareket eden nesne, her karede yeni gölge haritaları oluşturmakta, eskisiyle üst üste bindiğinde hareketli nesnenin arkasında gölge izi gibi saçma sapan şeyler oluşturmaktadır.

üzülerek söylüyorum ki animasyonun direk vray de renderlanırken hem hızlı, hem de temiz görünmesi pek mümkün değil. Temiz görünecekse render yavaşlamak zorunda. Bu her lezzetli yemeğin sağlığa zararlı olmasına benziyor biraz:)

Ancak daha ileri teknikli başka fake yollar var. Bunlar bir sürü composite atraksiyonlarıyla hallediliyor. Resimleri pass ler halinde renderlamak, sonra bunları composite programlarında birleştirmek gibi. Ancak bunlar profesyonel bilgi ve birikim gerektiren hayli karmaşık uygulamalar.

2006-08-13 17:57:14

Cvp

ksap

Animasyonu izlemeden yazmışsın heralde çünkü oradaki titremeler senin bahsettigin titremelerden degil[;)] irradiance titremeleride var ama asıl sorun multiframe olayından dolayı gerçekleşen yanıp sönme olayı. tek frame render yapınca gözükmüyor ama animasyon yapınca ortaya çıkıyor.

2006-08-13 19:30:17

Cvp

Graf

Animasyonu izledikten sonra yazdım. Bunun belirlenen samples sayısının azlığından kaynaklandığını tekrar söylüyorum. Yanıp sönme dediğin şey de bu zaten. Bir karede attığı gölgeyi öbür karede başka yere atıyor. Bu da karaler arası farka neden oluyor ve titreme olarak görünüyor. Samples sayısı arttıkça kullanılan gölge parçacıklarının sayısı da arttığı için kareler arası farklar azalıyor ve daha titremesiz bir görüntü ortaya çıkıyor. Tabi bu da render süresini uzatıyor.

Multiframe, sadece hareketli nesnesi olmayan animasyonlarda göreceli bir çözüm yaratıyor. Bu yöntemde sadece ilk karedeki irradiance map hesaplanıyor, sonraki karelerde aradaki farklar hesaplanıyor. Bu da göreceli bir hızlanma yaratıyor.

2006-08-14 10:35:08