Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz? - sayfa: 6

Cvp

tyrot

sevgili ozmugi,CGengin

ilginiz için teşekkürler..

daha önce dediğim gibi Lightwave 9 a odaklandım onu bekliyorum. Bana sorarsanız Lightwave özellikle hız konusunda (eğer sapıtıp 100 ışıklı radiosity (aslında FPRIME onları da gösterir)) oldukça başarılı.
Bir çok mimari çizim işinde diğer rakiplerimiz tek kare resim gösterirken biz tüm bina etrafında dolaştırıyorduk ve yaklaşık 5 dakika rendering veriyorduk..Şimdi ise rakiplerimiz bir kare render gösterirken biz 10 dakika render veriyoruz. Nedenini derslerde göreceksiniz.

Ve şunu unutmayınız ülkemizde Lightwave´i kullananların az olması bence küçük şirketler için büyük bir avantaj. Herkesten daha farklı bir bakış açısına ve iç dinamiğe sahip oluyorsunuz. Kimse size Max´te şöyle oldu bu kadar sürüyor, render şöyle o böyle şu masraflı bu renderer olmazsa şöyle oluyor falan diyemiyor. Herkes projeksiyon makinesinde powerpoint sunumları yaparken biz 10 dakika 5+1 ses destekli DVD quality mimari film sunumu yapıyoruz. Lightwave´siz ne yapardım bilmiyorum.

Benim kişisel tercihimdir, herkesin bindiği gemiye binmem. Amerika´da da ben başladığımda ortalık toz dumandı, Alias Wavefrontlar, Softimagelar cirit atıyordu.

Ben kendime en birbirini tutan,destek olan ve kendi programına aşık kitleyi seçtim. Nereye gidersem gideyim bir Lightwave´ciyle konuştuğumda, Finlandiya´da, Rusya´da, Kosova´da olsun farketmez o inanılmaz şevki görüyorum, Lightwave kullanıcılarının bir çoğunun saatlerce Lightwave´e olan aşkını dinleyebilirsiniz. Ben diğer programlarda çok az böyle bir bağlılık gördüm. O yüzden zaten Lightwave programını merak edenler onun hakkındaki bilgiyi er geç bulurlar. Benim eski bir kullanıcı olarak görevim o arkadaşlara ilk başlangıç için gerekli kapıyı açmak o kadar...

Hepinize selamlar...

2005-11-08 19:32:43

Cvp

CGengin

Sevgili tyrot
yazdıklarına katılıyorum
benim sana bir sorum olacak
derdimi şöyle anlatayım. bir çalışma vardı bina giydirme cepheli ve bahçesi çok genişti (park gibi) 3ds ağaçları kullandım arabalarb derken dosya 109 mb oldu. render süren tek kare için
1024*768 Antialiasing hight olarak tam 18 saatte yaptı. bu bayram ben bir çalışma yaptım ama herşeyi kendim modelledim ama ağaç ta yoktu dosya boyutu 600 kb dı 2,5 dakika sürdü. yüzey sayısına ve yansımalara göre render süresinin değiştiğini biliyorum aca benim bilmediğim başkabirşey mi var ? birde iç mekan çalışmalarını LW modelliyorum veya ARCHİCAD de (modellemek diyemeceğim) dizayn ediyorum ve 3ds LW yw alıyorum. tabi dışarıdan alırken yüzeyler parçalanıyor bunun için yapabileceğimiz birşey varmı. Her gereken şeyide modelleyemem ki buna zamanım yok ve geçliğime yazık. LW kütüphaneleri gerçekten az. diğer proğramların baya iyi özellikle gdl objeler. sen bu problemi nasıl çözüyorsun merak ettim. birde benim hareketli renderim en fazla 6 saniye. bu altı saniyeyide 48 saat gibi bir sürede yaptı makina. (buarada makina 2.8, 2GB ram) sen birde 5 dakika demissin sende nasıl bir makina var. Servermi yoksa. Bu arada network renderi hiç kullanmadım 5 ağımda 5 makina var bunları nasıl kullanabilirim. yardımcı olursan çok sevinirim. Birde modo kullandın mı

2005-11-09 15:19:59

Cvp

tyrot

sevgili CGengin

Şimdi sana hemen ben nasıl çalışıyorum onu anlatayım madde madde, cevaplar umarım seni tatmin eder.

1- Asla asla ve ASLA 3dsi Lightwave de kullanma. YENİDEN MODELLE. NEDEN?
a- Bir kere triangle polygonlar daha sonraki değişiklik yapman gerektiğinde seni yerden yere vurur, sinirden kafanı pc ye vurursun.
b- Gereksiz polygon sayısına ulaşırsın.Diyelim ki bir masa var 3ds import ettin ve onun aynısını iki dakika da Lightwave´de yap. Sadece o masada %50 daha az polygon kullandın demek ve NATIVE Lwo´ya çevirdin objeni demek. Arabayı nereden modelleyeceğim deme. Bir araba modellersen on arabayı o modellediğinin yarısı süresinde modellersin. KENDİ doğal LWO Kütüphaneni oluştur. Ben her boş kaldığımda kendime kütüphaneme modeller yapıyorum.
c-Yeniden yazıyorum, Lütfen HAZIR 3DS dosyaları kullanma. Hazır kütüphaneler kullanma. Ben o kadar zaman bu işin içindeyim BiR KEZ bile yaptığım bir renderingde hazır bir model kullanmadım. Kendi model kütüphanemden istediğim modeli modifiye edip o sahneye uygun hale getirdim.
Hazır model kullanmazsan
aa- Polygon flow´un kendi yaptığın objeye göre yapabilirsin.
bb- Eğer istersen subpatchle model yapar Level Of Detail hesaplarında iki farklı obje kullanabilirsin.
cc- Modellemede 15 dk kayıp sana Render de çok daha güzel optimal bir objeye sahip olduğun için saatler kazandırır.

2- Ağaçlara dikkat et. ÇOK dikkat et. Asıl hesaplamayı onlar alıyor, hele bir de polygonal 3ds ağaç yaparsan. Ben hem polgonal hem de clipmapped polygonal ağaç kullanıyorum. Mesela RPCler bana KOMİK geliyor, Hiç kullanmadım, herkesin tanıtımda aynı ağaç, aynı kadın, aynı kıyafet. Sen farklı ol..Çünkü Lightwave kullanıyorsun:) Uzak yerlerdeki ağaçlar için HyperVoxel kullanabilirsin,özellikle çalılık yaparken. (lightwave tutoriallarına bak) En önemlisi YAKın plandaki ağaçları polygonal yap. Bu bir kere uzaktaki alakasız bir kare ya gözüken ya da gözükmeyen ağaçlar için kendini ve pc ni harcamaya değmez.

3- Muhakkak kendine şu soruyu sor. BEN NE GÖSTERİYORUM? Müşteri NEYE BAKIYOR? PREVİZ işini RENDER tuşuna basmadan önce düşün. Ona göre Modellerinin render sıralarını ayarla. Scene´i ona göre design et.

4- FPRIME al:)

5- FPRIME al:)

6- Radiosity konusunda herkesin gittiği yola gitme. TÜrkiye´de radiosity rendering isteyen ve bunu bizim klasik fake radiosity tekniğinden ayıracak babayiğit müşteriye ben daha rastlamadım. Eğer kullanman gerekiyorsa BACKGROUND radiosity kullan ve HDRI ışıklandırmayı seç. Gökyüzü için muhakkak texture mapping kullan sakın SkyTracer kullanma. Skytracer kullanacaksan onu muhakkak "bake" et. Radiosity rendering gibi render yapacaksan Surface Baker´ı kullan. Bunu kullanmayıp Radiosity renderingi açmak zehir içmekten beterdir.

7- Su gibi transparent yüzeylere dikkat et, Refraction hesaplaması yapacağına REFLECTION hesaplama yaptırmaya çalış, inan kimse ışık suyun içine girdi şöyle kırıldı diye ölçüm yapmıyor.

Eğer müşterin "Ulan bunun REFRACTION´ı tutmuyor" derse dizlerinin üstüne çök af dile:) Kıyamet kopacak demektir. Gözüyle bakıp Refractionın doğru olmadığını söyleyen bir müşteri İNAN SENİN MÜŞTERİN değildir, dünyanın sonu gelmiştir ya da bir rüyadır.
Transparent yüzeylerde olayı abartma. Işıklarını iyi kontrol et. Gölgeleri nasıl bir görüntü istediğini bulduktan sonra dert et. Ambient ışıktan bile bazen Radiosityde yararlanabilirsin.

8- Ben asla Modo kullanmayacağım (bu uzun bir konudur).

sevgiler...

2005-11-10 00:50:56

Cvp

hagar

modo en son sürümüyle bomba yaratacak ve çok güzel bir modelleme aracı şimdilik yakında rendering bve animatin toollarıda girince piyasayı sarsacandan eminim zaten su anda çoğu lw kullanıcı modo kullanmaya başladı bile.

2005-11-10 03:00:45

Cvp

CGengin

Sevgili tyrot
size bir link yolluyorum. Yaptığım çalışma hakkında biraz bilgi sahibi olursunuz.
tyrot anlattığın konuyu çok iyi anladım. müşteriler için yazdıkların akatılıyorum. Max cilerin etraıfında biraz yanlız kalmış gibi hissediyorum ve ben samsunda olduğumdan birazda yarış var en iyi render konusunda. Yaptığım çalışmalar panolarda asılıyor ve çok gerçekçi olması için elimden gelenide yapıyorum. Çalışmalar çok güzel oluyor ama gençliğimde de soluyor.
diğer render motorlarıyla yapılan çalışmaların çok ötesinde benim aldığım renderler.
SkyTracer kullandım itiraf ediyorum. ama inanılmaz bi ufuk izlenimi veriyor, buda çok hoşuma gidiyor. bazı çalışmalarda görüyorum background ya modelde yada photoshopla yapılıyor. sanki bina uçuyor. ama kimsede benden başka bu bina bulutların üstünemi yapılıyor diye sormuyor.

http://forum.arkitera.com/showthread.php?t=3977

http://forum.arkitera.com/showthread.php?t=3499

buda benim ilk çalışmam iş hayatımda
http://forum.arkitera.com/showthread.php?t=3390

2005-11-10 09:01:03

Cvp

tyrot

sevgili hagar

Spinquad forumlarına gidip bakarsan söylediklerinin cevabını görürsün. Ben Modo kötü demedim. Benim gibi düşünen binlerce Lightwave kullanıcısı var. Biz eski Lightwave kullanıcıları olarak Modo´nun Lightwave üzerine yaptığı (kurulma ve marketing aşamasındaki ) baskılara (hemen hemen her forumda yapılan açık kıyımlara) karşı ortak bir tavır sergiledik.

Zaten Modo Lightwavecilerin karanlıkta olduğu 8. versiyon öncesinde koparacağı bir ikisini kopardı. Ama sana tek tek isim listesi vereyim onlarda sadece Modo değil, Softimage XSI ve C4D kullanıyorlar. Bana kalırsa Lightwave 9 dan sonra kopanlarda yeniden yuvaya dönecek. Çünkü nedense Modo kullanıyoruz diyenlerin çoğu hala gelip Lightwave forumlarını yokluyorlar(lightwave hastalığı modo ile dindirilmez)

Ama dediğimi tekrar yineliyorum. Modo iyi bir programdır. Ama klasik bir Lightwave kullanıcısı geçmişteki inanılmaz kötü niyet nedeniyle ben asla kullanmayacağım. Bu uzun konunun konuşma yeri burası değildir.

Sevgili CGengin

Seni cidden çok iyi anlıyorum .Bir kere Samsun´dan bu işe böyle sarılman çok iyi. O yaşadığın duyguların bir çoğunu ben de yaşadım ama bu beni sadece Lightwave´i daha iyi öğrenmeye teşvik etti ve bir çok projede rakipler kendi yaptıklarını göstermediler bile.

Skytracer kullan :) Ben de kullanıyorum. Ama Skytracer bölümünde bir de "BAKE" option vardır. Bir kez evet sadece bir kez Skytracer´ı bake edince bir daha gökyüzü için her bir kare için ayrı ayrı render süresi harcamana gerek kalmaz.

http://art-design.smsu.edu/yarberry/Courses/Reference/StudentTutorials/Johnson/SkyBaker_Tutorial/Baker%20Options.htm

Burada çok kısa bir bilgi var. Skybaker tuşuna basınca (1024 yada 2048 iyidir) biraz uzun sürüyor Skytracer hesaplaması ama sadece bir kez yapıyor. Sonrasında o renderlanmış dokuyu(texture) alıp mekana kaplıyorsun. İstersen bir küre yap (içine doğru yönlerdir (flip) polygonları ve o küreyi kapla) ya da texture environment bölümünü kullan. Sonuçlara inanamayacaksın.

Bunun dışında eğer elinde Vue varsa ondan da SKY konusunda yararlanabilirsin.

sevgiler

(lütfen modo tartışması yapmayalım ok:))

2005-11-10 10:16:21

Cvp

acdesign

tyrot, döktürmüşsün eline sağlık,
vertdiğin karşılaştırmalı örneklerle
birçok insanın kafasındaki soru işaretlerin aydınlatmış oldun
çok sağol...

2006-01-30 16:10:31

Cvp

musasa

Lightwave yi nerden indirebilirim...Kendini Özletme Dostum.Sana Çok ihtiyacımız var.

2006-03-17 14:38:54

Cvp

tyrot

sevgili musa

Sanırım Lightwave 9 ile bir demo versiyonu çıkacak yada öyle söyleniyor. Lightwave 9 ile beraber derslere başlayacağız..Merak etmeyin buralardayız:)

2006-03-18 04:18:33

Cvp

CGengin

sevgili tyrot.....
seni buralarda görmek çok güzel...
bir ara sesin soluğun çıkmadı, zaten kaç kişiyizki yokluğun hemen farkediliyor.....
Özletme kendini....

2006-03-18 12:15:45