Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

tyrot

sevgili Lightwavers

Aslına bakarsanız, inanın içim burkuldu. TR3D de lightwave çok az hit almış durumda. Bunun sebebi Türkiye´nin bir MAX kalesi olması herhalde. MAX iyidir ama Lightwave özellikle modelleme de eşsizdir. Ben 8 yıldır kullanıyorum Lightwave´i ve character animasyonu dışında güçsüz hiçbir tarafı yoktur. Ama çıkan yeni pluginlerle character animation bölümünde de bir atılım bekleniyor. Benim sorum basit.." ne öğrenmek istiyorsunuz?"
3dBuzz gibi Lightwave video dersleri hazırlamayı düşünüyorum. Eğer özellikle ilginizi çeken birşeyler varsa buraya yazın onlara da değineyim. "Yok bize genel takıl" diyorsanız o da tamam...sorun değil.

Umarım buralarda lightwaver kalmıştır..

2006-08-23 12:00:09

destek

drekon

derslerin sayısı fazla olacaksa ; sitede bu işler için tasarladığımız bir editör köşesi var. sizin için o kısıma giriş açayım.

eğer 1 yada 2 ders olacaksa drekon3d@yahoo.com adresinde yollayabilirsiniz.


Ben lightwave kullanıcısı değilim ama derslerde mümkün olduğunca "ilk aşamlardan" başlarsan daha faydalı olur diye düşünüyorum.

benim max için hazırladığım sayfalar sana fikir verebilir:
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>yenigelen[/url]

[hr]

Aslında max´e olan ilgi de azalıyor. en büyük sebebi ise Özellikle sinema sektörünün artık Maya ve Softimage ağırlıklı çalışması.

[hr]

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim. max kullanıcı sayısının artmasında benim de suçum var. [G2]

2005-02-21 17:29:21

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

tyrot

Ok... En azından basic bir iki video ders hazırlamakla işe başlayalım, hiç değilse tepkilere bakarız.Ona göre bir yön veririz.

3d software dünyasındaki son eğilimler başlı başına bir fenomen konu...İstersen bir thread başlat orada tartışalım.

Şu an için XSI büyük atakta ama hem MAX hem de MAYA hemen cevap verdiler bu atağa. MotionBuilder büyük ihtimalle Maya´ya entegre edilecek (benim için 40 gün yas tutma sebebi) ve Max ile character studio birleşmesine bir cevap olacak.
XSI Half-Life a şükretsin. Yalnız unutmamak lazım Half-Life ın yapıldığı source engine henüz ne bir Doom3 engine´i ne da Unreal Engine´i kadar yaygın değil. Düzinelerce oyun firması Unreal engine i dolayısıyla Max tabanlı sistemi kullanıyor. Zaten 3dsMax´in son versiyonundaki Normal Map özelliği daha yayınlanmadan unreal 3 engine´ninde kullanılmıştı.
Olaya şöyle bakmak lazım. Film dünyası büyük bütçeli yapımlarda şüphesiz MAYA´yı tercih ediyor. Zaten MAYA´nın (alias poweranimator günlerinden beri) etki alanı film dünyası. Ama bu demek değildir ki MAX güç kaybediyor. The Day after tomorrow dan, X2 ye kadar, Matrix´e kadar bir sürü filmde MAX başroldeydi. Amerika´da Titanic filminin efektlerinin yapıldığı yerde staj yaptım kısa bir süre...işlerin nasıl yürüdüğünü anlatırım sonra :)
Lightwave tüm EMMY awardlarını yani amerikan televizyon ödüllerini topluyor. Neden çünkü lightwave´in kullanıcıları bundan on yıl önce hercules ve xena´yı yapıyorlardı şimdi SG1´ı Battlestar Galactica´yı yapıyorlar. Lightwave logo, architectural animation ve televizyon kitlesine ve Oyun firmalarının temel modelleme programı olmak noktasını kendisine hedef koyuyor.
Bu konu çok çok uzun....:) Ve lightwavein en büyük avantajı tek başına animatorler için bir rüya program olması...ve küçük ekipler için harika network rendering imkanı vermesidir.

yeri gelince uzun uzun konuşuruz..


şimdilik kolay gelsin..
yakında ilk dersi upload ederim..umarım:)

2005-02-21 18:49:45

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

drekon

ama video ders yapacaksan boyutları çok büyük olmasın.

xvid yada divx codeclerini iyi kullanınca güzel işler çıkıyor.

2005-02-21 23:38:36

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

tyrot

sevgili drekon :)

merak etme zaten kendi sitelerimde host edeceğim size yük olmayacaklar.. .XVID benim de favorim...

sevgiler...

2005-02-22 01:08:51

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

CoDiE

öncelikle merhaba
senin gibi tutkulu bir 3d kullanıcısının siteye dahil olmasını lightwave kullanıcıları acısından çok iyi bir katılım olduğunu düşünüyorum.

gelelim sorduğun soruya.
ben 3dsmax kullanıcısıyım ama kendimi geliştirmekten hiçbirzaman kaçmadım.
okulda okurken boş vaktim var diye 3d olayına başladım. elime ilk geçen 3dsmax cd´si idi.(bu arada lightwave ilede gözgöze geldim ama elim öbürüne gitti.) Max kitabı alarak okudum ve öğrendim -ki ozamanlar tr3d´de yoktu-. denedim yanıldım falan filan.
sonra kitapçının önünden geçerken maya kitabı buldum ve onunla ilgilendim bir süre ama profosyonel olarak max kullanmaya başlayınca başka bir programa zaman ayıramadım(Maya Kitabı hala gözümün önünde arada elim gidiyo ama ... neyse)

Max´i teorik olarak yüzde 60 öğrendim ama pratikte hala eksiklerim var...
Maya´da ee 3-5 bişey biliyoruz..
lightwave sorusuna gelince genel animasyon bilgisini,genel ışık bilgisi yada genel modelleme bilgisini ... biliyorum ama
lightwavede neyin nerede olduğunu bilmiyorum.

konuyu çok dağıttım kısaca toparlarsam HERŞEYİ!!! öğrenmek isteyebilirim senden(yoksa çokmu şey istiyorum).

Ama illa soracak olursan benim ilgi alanım animasyon ve öğreneceklerimi hep animasyon üzerine (müzik, 3d/2d compositing vs) yani ben senden buradaki işin lightwave´ düşen kısmını isterim ama biliyorumki ilk önce programın yüzünü açıp neyin ne olduğunu bilmem gerek :-)

ben şuanda hobi olarak yapıyorum benim mesleğim jeofizik ve öncelikle yaşamam gerek onun için öncelikle daha çok ihtiyacı olan arkadaşlar varsa onların istekleri daha önemli olur.

off çok uzattım. neyse yapacakarın şimdiden çok faydalı olacakmış gibime geliyor.

sana ve bütün lightwaverlara kolaygelsin diyorum...

2005-02-22 01:25:19

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

Problem

Oncelikle selamlar , benim bir konu dikkatimi çekti ve sizi burada bulmuşken sormak istiyorum , Lightwave aslında benim 3d programlar içinde ilk göz ağrım , şimdi her ne kadar 3dsmax kullanıcısı olsamda diğer programları sürekli inceleyip birşeyler öğrenmeye çalışıyorum .
Lightwave programına sempatim Alien filminin (İlk serilerin 1,2,3,4) lightwave ile yapıldığını duyduğumda başladı . O dönemde 3 d programlarla ilgili hiç bir bilgim yoktu bu yüzden anlayamadım ve hayal kırıklığı yaşadım, son bir yıldır max ile uğraşıyorum fakat lightwave içimde ukde kaldı diyebilirim , halen çevremde Lightwave programına aşırı bağlı insanlar var bilgi paylaştığımız.
Konuyu getirmek istediğim nokta şu ki,
Madem bu programların tamamı kendine göre çok iyi özellikler taşıyo , neden yıllarca max de ya da başka bir programda ustalaşmış biri , bir başka program popüler olmaya başladı diye her şeye sıfırdan başlamış gibi yıllarını verdiği programı bir kenara atıp yeni bir programa yöneliyo , elbetteki çok azımız kullandığımız programları % de 100 oranında biliyoruz , bence yeni kullanıcıları , bu kadar aceleci ve çabuk tüketici olmamaları konusunda uyarmak da gerekir . yani yarım yamalak 3 program bilmek yerine 1 programı iyi bilmek daha iyi değilmi?
Sorum şu ki yazdıklarınızdan buna cevap verebileceğinizi umuyorum . Bu programlar arasında gerçekten bu kadar çok fark var mı? Lightwave yetersiz reklamın kurbanı mı? yoksa gerçekten programın alternatiflerine göre açıkları varmı? Mesela bu yılın ödülünü cinema 4d aldı fakat bu programın da durumu Lightwave den farksız , Geçenlerde Amerikada 3d konusunda üniversite eğitimi alan biri ile konuştum , dediğine göre tamamen eğitim XSI ve Maya ya dayanıyormuş , Bu programlar Lightwave, max ya da Cinema4d nin yapamadığı neyi yapabiliyolar?
Biraz soru uzun oldu ama sonuçta bu bir forum:)
(Bu arada Lightwave yi öğrenmek istiyorum bunun için tam 2 ay boyunca basılı kaynak aradım ve sadece bir tane Türkçe kaynak kitap buldum , o da beni çok tatmin etmedi , İnternet üzerinde özellikle tutorialleri ya da lightwave ile ilgili sizin tavsiye edebileceğiniz kaynak siteler var mı? bu konuda yardım istememin sebebi yetersiz ingilizcem yüzünden basit anlatımlı fakat etkili siteleri bulmak zor oluyo:)

2005-02-22 01:39:17

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

tyrot

sevgili nmo
merak etme HERŞEYi anlatmaya imkan yok :) ama bir çok şeyin anlatılacağından emin olabilirsin. Ben ilk lightwave´e Dan Ablan´ın kitaplarıyla başladım ve dünya kadar para döktüm video derslere, siggrapha gittim ve beni kabul eden her stüdyoya girip biraz etrafı gözledim. Bu işin en güzel yanı öğrenmenin hiç bitmemesi. Umarım en kısa zamanda ilk Lightwave videosunu yayınlayabilirim. İlk video da 3dbuzz stili User Interface´i tanıtacağım. Bir çoğunuz MAX user olduğunuz için özellikle elimden geldiğince karşılaştırmalı anlatmaya gayret edeceğim. Yararlı olacak sanırım:)

Sevgili Ozzzz
çok çok çok ama çok önemli konulara parmak bastın. O kadar uzun ki yazması nereden başlayacağımı inan bilemiyorum. 3d Endüstrileri aslında bir görünen bir de görünmeyen hatlarla bölünmüş durumda ve yüzde 90 kullanıcılar reklamların dolduruşuna gidiyor. Ve software companyler özellikle yeni yetmelerin zaafiyetlerini çok iyi biliyor ve oralara saldırıyor.

Şimdi millet oturup the day after tomorrow´u seyrediyor. O filmdeki tüm efektler 3dsmaxle yapıldı. Reklam da diyor ki bak the day after tomorrow 3dsmaxle yapıldı hadi git 3dsmax al. Tamam sen gidip alıyorsun (yurtdışında cidden alıyorsun..)ama bir bakıyorsun ki o efektler sen de çıkmıyor. Tabii orada ufak bir atlama yapılıyor. O efektleri MAX te yapan şahsiyet o kadar tecrübeliki hava vs efektleri yapma konusunda senelerdir adamın işi sadece hava efektlerini canlandırmak. çalıştığı firma ise 3dsmax kullanıyor. E ne var 3dsmax te ...particle flow ...tamam işte o şahsiyet tüm bilgisini orada CANLANDIRIYOR.

Mesela Lightwave le yapılan Babylon 5 dizisi vardır. Onun efektlerini yapan firmada çalışan ROn THORTHON zaten bu işi Lightwave çıkmadan da yapıyordu. Abimin Lightwave´e başlama yaşı 40´ın üzerinde ama o işi senelerdir yapıyor. Onun kullandığı software ona sadece YARDIMCI oluyor, bu bir kimsenin BEN O SOFTWARE´i alınca bu efekti yapacağım demesiyle olmuyor.
Eğer karakter animasyonu yapacaksan hemen gidip bir anatomy kitabı alıp çizmeye başlaman lazım, yada 2d animasyon kitaplarıyla işe başlaman lazım. O yüzden amerika´da da kanada´da oyun yada efekt firmalarına bak eğer bir karakter animasyoncusu arıyorlarsa yüzde 99 traditional art background isterler...BU nedemek? Oyle ben karakter yapıyorum hadi bana iş ver mantığı ile işler yürümüyor demek.

Ve en önemlisi amerika´da maalesef inanılmaz bir fabrikasyon mantığı var. Mesela Doom3 ´ün modelleri Lightwavedir. Ama modelleri yapan şahıs Texturinge çok nadir müdahale eder. Texturing ayrıdır, Rendering ayrıdır, Lightingci ayrıdır. Ben Blizzard´a başvurmuştum daha çok yeni iken. Bana sordular hangi konuda staj yapmak istiyorsun. Haa _??? oldum. Yani ben herşeyden anlarım orada yemiyor. Bu iyi mi kötü mü o tamamen relative bakış açısıyla cevaplanabilir.

Eğer bir tek SEN varsan işi yapacak, kullandğın software ÇOK ama ÇOK önemli. Çünkü işi sen yapıyorsun. Bu ne demek?
sen modelleyeceksin,sen ışıklandıracaksın, sen texture kaplayacaksın ve sen rendere vereceksin... İşte olay burada gizli.. Lightwave sana tüm bunların hepsini verebiliyor. Çok ama çok hızlı modellersin, aynı modellin yüzlercesini save edebilirsin, yüzlerce endomorphla yüz şekilleri tutabilirsin aynı dosyanın içinde ve çok çabuk animate eder ve rendering hızına inanamazsın. Bazı rakamlar okudum burada 6 saat radiosity rendering falan...Göreceksin Fprime denen birşey var REALTIME area light Radiosity feedback alıyorsun. DÜşün bir kere 4 tane ışık at ve Radiositylerini aç bir kaç saniye içinde sahne için gerekli basic renderingi görebiliyorsun.

Ama eğer bir animated çizgi film yapacaksan milyonlarca dolar bütçen varsa ve kafayı başkalarına külahlarını ters giydirmekle bozmuşsan (yani oturup sıfırdan Shader yazacak, fluid dynamics plugin yazdıracak kadar uçmuşsan) MAYA süper. Çünkü Maya´nın asıl hedefi büyük firmalar. Sistem architecture´ı o kadar kuvvetli ki WETA´nın lord of the rings te yaptığı gibi yüzlerce animator aynı sahneler üzerinde çalışabiliyor ve oturup MASSIVE denen bir dahiyane plugin yazılabiliyor.

Önemli olan proje ve senin konumun. Ben kafayı taktım süper bir 3d animasyon short movie yapacağım dersen inan hiçbiri farketmez. Matrix´ in baş animatorlerinden Jeff LEw bu işe Animation Master la başlamıştır. Türkiye´de bilen çok azdır ama inanılmaz bir karakter animasyon programıdır Animation Master.
Aynı biçimde 3ds maxle bir kısa film yaparsın ve oscara aday gösterilebilirsin (cathedral). Önemli olan hedefi saptamak.

Daldan dala konanlar inan bu işle laf olsun diye ilgilenenlerdir. 3d işi bir yaşam şeklidir, hayatı sürekli absorbe edip onu elinden geldiğince hayal gücünle birleştirip ekrana yansıtmaktır. Oturup gözlerin kan çanağına dönünceye Polygon flowlarını düşünmezsen o characterin yüzünü modelleyemezsin mesela, yada oturup sinema ışığının nasıl yapıldığını bilemezsen değil lightwave, LightestWave programı da gelse bir şey yapamazsın hemen kolay yola gider başka programlar denersin. Aslında insandaki psikolojik reaksiyon bu. Zoru görür görmez hemen kaçmak bahane bulmak.

Amerika aynı Ford´un Fabrikası gibi çalışıyor demiştim. Maya bilmeyen birinin bir büyük efekt şirketinde çalışması zor. Ama sanma ki o abim orada çok mutlu olacak. Hayatının tamamını UV mapping yaparak geçirdiğini düşün, ya da Match moving yapıyorsun. Şimdi bunun neresi sanat neresi yaratıcılık. Sen sadece hayatını ADAMIN birinin SANATINI yaratması için satıyorsun. Tabii sana ARTIST diyorlar sen üzülmeyesin diye ama ben sanat tarihinde FABRIKA´da çalışan bir sanatçı hiç okumadım.

Toparlarsak, önce nasıl bir 3d hayatı istiyorsun ona karar vermek lazım, sonra o 3d hayat için önünde zaten bir iki program kalıyor onlarla işe başlarsın. Diyelim ki Bilgisayar oyunu yapacaksın tutup da ben Lightwave ´de yapacağım herşeyi diyemezsin, eğer dersen oturup Lightwave Skeleton´ını destekleyen Oyun Motoru yazman lazım. E zaten lightwave´in kendi IK motorunun kendine hayrı yok ...O yüzden ya MAX e ya da MAYA gideceksin. Evet belki half-life tan sonra XSI da diyebilirsin. AMa ne olursa olsun bir oyun şirketinde çalışacağım diyorsan Kaçışın yok Mükemmel bir 3ds Max user olman lazım.
Ha yook ben TV ye logo yapacağım, bilimkurgu filmi, medical ve architectural animasyon yapacağım diyorsan Lightwave gerçekten harika bir program...Uzun oldu ama...olsun bakalım.

sevgiler

2005-02-22 06:53:52

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

Problem

Öncelikle bu güzel yorum için teşekkürler , Söylediklerin doğrultusunda anladığım şu ki , aslında piyasadaki her programı az çok bilmek fakat bunların birinde üst düzeyde kullanıcı olmak gerek , hatta bunun yanında bu üst düzey kullandığımız programın belirli bir özelliğinde çok gelişkin yetilerimiz olması gerekiyo. Lightwave konusunda teknik olarak bildiğim bazı konuları kaynaklara dayanarak "Lightwave hakkında " adlı forum başlığında yazdım ve elimden geldiğince yine aynı başlıkta programı " teknik düzeyde " tanıtıcı bilgiler yazmaya çalışıcam " bu sayede siz daha aktif bir şekilde direkt teknik konularda insanlara yardımcı olabilirsiniz, Yeni başlayıp sadece Lightwave nin ne olduğunu öğrenmek isteyenler ise programın teknik performansını, kullandığı pluginler vb "Lightwave hakkında " başlığından okuyabilirler ufak bir katkı olsun diye mazur görüceğinizi umarak böyle bir başlık açtım. Bunun dışında sitedeki forum aktivasyonlarından da görüldüğü gibi maalesef Türkiyede Lightwave programı pek tanınmıyo, umarım XSI ve Maya nın şu andaki piyasa aktivitesi diner ve insanlar Reklam ve başka etkiler altında kalmadan , deneyerek ve bilerek kendilerine en uygun programı seçmeye başlarlar.

2005-02-22 18:51:46

Re:Lightwave´de ne öğrenmek istiyorsunuz?

tyrot

arkadaşlar KUSURA BAKMAYIN...
Çok acil bir taşınma işi çıktı ve bu yüzden dersleri upload edemedim yakında ciddi süprizlerle büyük bir upload gelecek...

2005-03-26 04:17:33