Maya´nın eksikleri, gedikleri... - sayfa: 3

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

brassi

ben programları karşılaştırdığımı düşünmüyorum. max poly, maya nurbs hadiselerinin bir şehir efsanesi olduğunu düşünüyorum sadece.
maya ile herşeyi yapabilirsiniz dedim. maya max´i katlar demedim. işin ustasında bittiğini hepimiz biliyoruz.

altında yazmadığı sürece tabiiki işin hangi software ile yapıldığını bilmiyorum.

bugün dünyada mayanın bir standart olma yolunda olmadığını söyleyebilirmisiniz. yine bu platformda büyük stüdyoların kendi yazılımları olduğu halde maya bilenleri işe aldıkları yazılmamış mı. bu işi bilen adamın kullanmasını bildiği paketle harika işler çıkaracağı gerçeğini değiştirmemekle beraber, yine yine tekrarlıyorum: yeni öğrenecek arkadaşlar eğer imkanınız varsa işe maya ile başlamanızı tavsiye ederim.

ozan arkadaşımız kendi kendine PROBLEM edinmiş. biraz kaba bulmuş. yöneticilerin içerikleri bence biraz daha doğru okumaları lazım. ama yinede kendisinden özür dilerim

2005-08-28 12:50:26

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Problem

özür dilemeyi gerektirecek bir şey söz konusu değil arkadaşım düşündüğünü söylüyosun düşüncenden dolayı özür dileme.:) yönetici olmak tartışmalarda ya da fikir paylaşımlarında bir öncelik tanımaz, ben sadece üslup olarak yaklaşımını eleştirdim , bir sorun yok yani , dediğine katılıyorum, şu açıdan produksiyon şirketlerinin öncelikli tercihi Maya , bununla ilgili bir olay yaşadım ve hatta bunu extreme ile de paylaşmıştım, bu yüzden Maya üzerinde hakimiyet kurmayı hedef edindim, sonuçta düşünce olarak benim fikrime hak vermişsin yukarıda yazdığım gibi her program her şeyi yapar , fakat aslolan beceri ve tecrübedir.

2005-08-29 16:43:38

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

drekon

"Hangi Program Daha iyidir " tartışması yapacaksanız Maya bölümünü meşgul etmeyin. "Genel Grafik Forumu" nu kullanınız.

Soruyu tekrar okumanızı öneririm. Arkadaşımız hangi program daha iyi diye sormamış:

"Maya büyük sahneleri render etmekte ve kalabalık sahneleri göstermekte başarılı mıdır ?"

´diye soruyor. soru başlığını yanlış seçtiği için karışıklık oldu sanırım.

2005-09-01 05:28:38

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

gurkan

size bir maya eksiğide benden..
biped olayı işlemleri için maya 7.0 için eklenti olmuş..
çok etkili ve güzel fakat halen skin olayına beklediğimiz..
kas sistemi gelmemiş :(
manuel veya plugin ile yapacağız..
bu çok büyük bir eksik bence...

2005-09-01 10:28:50

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

kedma

sub-d modelemede seçim araçları oldukca kullanışsız. sub-d levele ile polgon level arasında geçişler ve alt nesne düzeyinde seçim(yüzeyler üst üste biniyor iç içe geçiyor dolayısı ile hangi nokta hangi plana ait ayırt etmekte güçlük çekiyorsunuz) karmaşık. yoksa çok çok iyi bir araç.

2005-09-09 19:11:23

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

kedma

bir eksik daha; sub-d modelemede creas(hardedge) aracını kullandıysanız, mentalray da ciddi şekilde pürüzsüzleştirme sorunları ve istenmeyen bozulamalar ortaya çıkıyor. sub-d olarak değil de poly nesnesi olarak(convert etmek zorunda kalıyorsun) render etmek durumunda kalıyorsunuz. çok ilginç[:s][:/]. sub-d modelem ile mental ray uymusuz mu yada tam uyumluluk söz konusu değil mi?(ne kadar ayııp[x:)], kimse duymasın) çok kötü sinir bozucu gıcık edici bişey.

2005-09-21 21:36:19

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Problem

Özellikle gurkan ve kedmanın belirlediği son iki problem ufak tefek problemler değil , profosyonel kullanıcılar büyük çaplı produksiyonlarda bu tür engelleri ne tür işlemlerle aşıyolar, mutlaka bu sorunların çözümleri vardır.

2005-09-22 01:06:11

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

LordVoldemort

walla bence
şunu söleyim her program eşit demiyorum bakın tabii ki photoshop bi fireworks ten üstündür
tabii ki maya ve max lw ve xsi den üstün
ama maya ve max arasında rekabet var
adobe ile macromedia arasında olduğu gibi aslında photoshop ile flash ı birleştirseler ne kadar güzel olur :D:D:D
şimdi autodesk alias ı satın aldı ama fiyatlar ne olacak bence aynı şirket olduğu için hangisinin fiyatı daha fazla ise ona hücum olacak zaten çoğunluk crack kullanıyor alanlar daha paha lı alacak bakalım autodesk fiyatları napacak

2005-10-07 21:00:21

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

BuCKaRoO

"tabii ki maya ve max lw ve xsi den üstün
ama maya ve max arasında rekabet var "

arkadaslar dogru duzgun bilmediginiz konularda biraz yavas fikir beyan etseniz

[:OO][:OO]

[G8][G8][G8]
[G17][G17][G17]

[G19][G19][G19][G19][G19]

2005-10-08 01:12:29

Re:Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

kedma

[quote=1032]Özellikle gurkan ve kedmanın belirlediği son iki problem ufak tefek problemler değil , profosyonel kullanıcılar büyük çaplı produksiyonlarda bu tür engelleri ne tür işlemlerle aşıyolar, mutlaka bu sorunların çözümleri vardır.[/quote]

mental_ray ile sub-d modeleme arasındaki uyumsuzluğu; sub-d modeli birebir(optimize etmeksizin) (pürüzsüzleştirme ve hard-edege işlemlerine zarar vermemesi için) poly modele çevirerek aşmak mümkün.
diğer sorunu seçim araçlarında ki karışıklığı ben gözlerimi dört açarak aşmaya çalışıyorum[:)4], kendi beynine ve görsel zekana güvenecen, pek de profesyonelce değil elbet.

[img]http://img216.imageshack.us/img216/8482/maya1jb.jpg[/img]

2005-10-08 15:16:25