Maya´nın eksikleri, gedikleri... - sayfa: 2

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

ibaksoy

Hep 3d programlarindan bahsediliyor hangisi iyi diye ama gorunen o ki butun 3d programlar ( Max, XSI, Maya, Lightwave vb... olsun) temelde ayni matematiksel prensiplere gore yapilmis. Hepsinin birbirine gore avantajlari ve dezavantajlari var. Hepimizinde bildigi gibi bu programlar sanatciya genis imkanlar sunan kalem ve kagidin gelismis bir bicimi. Sanatci icin hangi programi kullandigindan ziyade ortaya koydugu eser onemli. (sonuc olayi, Ozan bundan bahsetmisti zaten, alici kitle bir animasyonun yada bir modelin nasil yapildigina bakmaz, bilemezde zaten). 3D gunumuzde bireysel kullanicilara kadar inebildiyse bunu Harvard, MIT, UCLA, Stanford... gibi super beyinlere borcluyuz. 90´larda bu programlarin ne kadar pahali oldugunu ve ancak buyuk studyolarin kullandigini biliyoruz ( Terminator, Jurassic Park, Titanic...)

VHS´mi Betamax´mi olayi vardi videolarda 80´lerde ve VHS´in kazanma sebebi VHS formatinda yapilan filmlerin sayisi betamaxdan daha fazla olmasi VHS´i galip getirdi. Bence Maya studyolarin ve egitim kurumlarinin en cok tercih ettigi program. Bu yuzden Maya #1 olma yolunda gibi. ( Dreamworks, Pixar, ILM gibi sirketler kendi softwareleri olmasina ragmen Maya bilenleri tercih ediyorlar ise alirken)

Bakalim gelecek neler gostericek? O kadar hizliki firmalar arasi rekabet, bize ancak kullandigimiz programda en iyi sanat eserlerini cikarmak duser:-)

2005-08-20 02:29:38

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

wreath

cevaplar için teşekkürler bir sorum daha olucak aslında bu ara çok sorum olucak 3d ye uzun bir süre ara verdim 1 yıl kadar şu ara tekrar başladım birkaç yıl max kullanmıştım bu ara maya yı öğrenmeye çalışıyorum bugun son mesajı attıktan sonra iyice kurcaladım ve işe en çok kullandığım şeylerden başladım mesela mayadaki görsel efekt. tasarım olayı çok daha kaliteli gibi göründü örneğin çeşitli alev duman patlama vs. dosyaları çok kaliteli görünüyordu gerçi bunların çoğu bende sorun çıkardı sorum burda işte mayanın kendi içindeki bazı patlama alev duman dosyalarını açıp render yapmak istedim fakat render sırasında programım kitlendi bu tip sorunları engellemek için nasıl bir konfigirasyon gerekmekte acaba? maya içindeki tüm dosyaları (patlama bulut deniz sahneleri ) vs. açabilen biri var ise ki vardı bana pcsinin özelliklerini söyleyebilrimi benim pc biraz eski sanırım bundan dır diye ümit ediyorum P3 8OO 394 MBSDRAM 64MB VGA şimdiden teşekkürler

2005-08-20 03:41:35

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Problem

Bilgin arkadaşım +1 Güzel İzah:) aynı fikirdeyim.

2005-08-22 12:36:20

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

brassi

max kullanıyorsan hiç kasma max´le devam et. ama yeni öğrenecek her kim varsa cevap net:kesinlikle maya.

bu gün photoshop neyse nasıl bir standartsa maya´da öyledir.
yukarıda arkadaşlar max´te poly sağlam maya´da nurbs gibi şeyler yazmışlar. bunlar tamamıyla hikayedir. max kullanan bir adama maya tabiiki çok karışık gelecektir.

maya ile yapamayacağınız hiç birşey yoktur. komple bir pakettir.

maya
visual effects animation için çok yönlü alternatifler sunar.
çoğu amatör kafadan fluid effectslere dalar. sonuç mükemmeldir. hakkaten sektör profesyoneliymiş gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. ama programlara hakim olamamanın neticesindeki optimizasyon problemleriyle renderlarınız uzarda uzar. yukarıdaki arkadaşın alev efektinde yaşadığı sorunlar softwarerender modunda renderlanan cloud vbg(++fluideffects) yüzündendir. bunun için makine konfigirasyonu yoktur. bu modda yapılan animasyonlar(playevery frame olmasına dikkat edin) hep uzun sürer. tekrar söylüyorum sonuçlar harikadır( özellikle gölgelendirmeler) ama çok pahalıdır. akıllı adam spirate animasyonuna yönelir. roket gibi rendarlar alır.

2005-08-23 14:05:48

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Problem

Yukarıdaki modelleme teknikleri ile ilgili değerlendirmeyi her iki programı kullanan biri olarak yaptım, yazdıklarımı hikaye olarak görmen senin benim görüşüme katılmadığını gösterdiği gibi kabaca bir değerlendirme olmuş, Mayanın yeteneklerini azımsamıyorum fakat kişisel kullanım tecrübeme göre maya ve max arasında bazı modelleme tekniklerinde esneklik farkı var ve bu üstünlük iki program arasında değişim gösteriyo.
maya ve max de yapılmış işleri altlarında yazmadığı sürece ayırt etme şansımız var mı ki? bence yok, o zaman hangi program daha üstün sorusu tamamen geçersiz bir sorudur.

2005-08-23 15:04:37

Re:Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Legolas

[quote=957]max kullanıyorsan hiç kasma max´le devam et. ama yeni öğrenecek her kim varsa cevap net:kesinlikle maya.

bu gün photoshop neyse nasıl bir standartsa maya´da öyledir.
yukarıda arkadaşlar max´te poly sağlam maya´da nurbs gibi şeyler yazmışlar. bunlar tamamıyla hikayedir. max kullanan bir adama maya tabiiki çok karışık gelecektir.

maya ile yapamayacağınız hiç birşey yoktur. komple bir pakettir.

maya
visual effects animation için çok yönlü alternatifler sunar.
çoğu amatör kafadan fluid effectslere dalar. sonuç mükemmeldir. hakkaten sektör profesyoneliymiş gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. ama programlara hakim olamamanın neticesindeki optimizasyon problemleriyle renderlarınız uzarda uzar. yukarıdaki arkadaşın alev efektinde yaşadığı sorunlar softwarerender modunda renderlanan cloud vbg(++fluideffects) yüzündendir. bunun için makine konfigirasyonu yoktur. bu modda yapılan animasyonlar(playevery frame olmasına dikkat edin) hep uzun sürer. tekrar söylüyorum sonuçlar harikadır( özellikle gölgelendirmeler) ama çok pahalıdır. akıllı adam spirate animasyonuna yönelir. roket gibi rendarlar alır.[/quote]


bunun max maya ile alakası bile yok modellemeyi yapan arkadaş her 2 sindede yapar programı bilen kişi zorlukçekmez bu maya olsun max olsun bu konuda hiç düşünmeyin bunlar yapılıcak şeyler ayni bunları düşünerek konuşun ozan arkadaşıma katılıyorum dedikleri hakkındada +1 +1 +1 hikaye olayıda diye bişi yok.

2005-08-23 15:17:11

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Hazaro

HeheYine max maya tartışması..Her ne ise...Şunu demek istedim Boşverin Program Öğrenmeyi 3d yi öğrenmeye bakın siz...Gerisi kolay zaten...

2005-08-23 15:29:35

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

calavera

wreath : sistem özelliklerin max için biraz yetersiz geldi bana açıkçası, max ile aram çok iyi değil ancak eskiden bu tip sorunlar benimde başımagelirdi, herseferinde baştan başlayıp poligonları azaltarak ilerlemeye çalıştım, bu biraz farkettirdi başta ama genede yeterli olmadı çoğu zaman... Max i çok az kullandım ancak sistem kaynaklarını futursuzca harcadığını biliyorum, özellikle böyle düşük bir sistemde.

Bunun haricinde burdaki tartışma bana çok gereksiz geldi, ufacık bir soru hemen program tartışmasına dönmüş :D Hazaro´ya katılıyorum, bunu piyano çalmak gibi düşünün kimi org kullanır kimi gerçek piyano yada kimide syntisizer... ama notaları bilmeyenler sadece üzerindeki ritim tuşlarıyla bişiler yaptıklarını sanırlar :D :D

2005-08-23 16:12:30

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

Problem

evet :) önemli olan sonuçtur, dediğim gibi işin ustaları bizim burun kıvırdığımız programlarla neler yapıyolar? sonuçta bu sadece bir tercih meselesidir, reklamasyon ve pazarlama işidir, duydunuzmu bilmem ama mesela "Iwo" diye bir program var yanlış hatırlamıyosam , japonlar kullanıyo ağırlıkla , mükemmel işler yapıyolar, şu an 3d programlar içinde fiyat olarak 3dsmax ve maya ya göre çok çok ucuz olan cinema4d ve Softimage sektörde rakipleri ile kafa kafaya yarışıyo, belkide bizler birer pazarlama sektörü kurbanıyız ve müşterisi olduğumuz ürünü pazarlıyoruz, hadi bu işten çok para kazanan Ed Harris gibi adamlar takım transferi gibi program transferi yapıyolar, bize ne oluyo ki biz sonuçlara bakalım , hala neredeyiz, hangi program daha iyi ? eğer kullanamıyosan iyi sonuçlar alamıyosan hepsi kötüdür, hangisine hakimsen o en iyisidir, sonuçlar programlar arasında kolay kolay farklılık göstermez:) Bu biraz şuna benziyo , hani ünlü bir müzisyen bir gitar firması ile 4-5 yıllık anlaşma yaparya bizim gitarı çal reklamımız olsun diye , o müzisyen de o gitarla eşsiz besteler yapar ve binlerce yeni müzisyen keramet gitardaymış gibi o gitara yatırım yapar, , bir bakarsın 4 sene sonra o müzisyen firma değiştirmiş:) onun gibi bişey, Sırf programın tanıtımı yapılsın diye dev prodüksiyonlarda iş yapmak için 3d firmaları yarış içinde , bu bir pazardır ve bu pazar payını bizler belirliyoruz, madem çok fazla hassasız bu konuda polytrans programı ile modeli bir o programda bir bu programda gezdirir dururuz hepsinden birazcık kullanmış oluruz:) dediğim gibi öncelikle doğru sonuca ve kaliteli işe ulaşmak önemli yoksa her program kötüdür, Biraz bu konuda takım taraftarı gibi değilde mantıklı düşünürsek biz bu olayların neresindeyiz daha iyi görebiliriz.
KERAMET PROGRAMDA DEĞİL KULLANICIDA

2005-08-23 16:14:02

Cvp:Maya´nın eksikleri, gedikleri...

extreme

bende maxden mayaya gecen biri olarak sunu soyleyebilirimki her programın kendine gore eksikleri ve diger programlarında bunları kapatıcak artıları vardır.Hiç bir zaman tek paket program herseyi yapmaya yeterli deildir.Filmleri ele aldıgında bir filimde neredeyse piyasadaki tanınmıs tum programlardan yararlanılır.Mayanın yetmedigi yerde softimage onunda yetmedigi yerde max.Ozan hocama katılıyorum keramet gercekten de kullanıcıda.becerisi olan her insan her programda hayal gucundekini ortaya koyabilir.O yuzden artık bırakalım su yazılım karsılastırmasınıda=)kardes kardes forumdas olalım=)

2005-08-23 23:35:13