rig sorunu - sayfa: 2

Re:Cvp

nimo

[quote=4100] Yazan: DARK_Lord

video yu izledim...
rig de bi sorun var... global control nesnesini sectigin zaman ob je de yani karakter de seciliyor sanirim karakteri de control nesnesine parentledin..
Bunu yapmaman gerekiyor control nesnesi sadece kemigi etkilemeli kemik te zaten skin edilmis karaterini hareket ettirecek bu nedenle objenin control nesnesinden baglantisini yok et parent i ortadan kaldir
Bir doger sorun ise spine kemiklerini riglerken ik spline kullaniliyor genelde ve cluster ile kontrol ettiriliyor her bi cv... bundan da kaynaklanabilir. cunku ortada double transform olayi mevcut... cluster seceneklerinde onun ayari var fakat genelde sonradan degistirilen ayarlar rig de cozum vermiyor bu nedenle baslangicta o sabit ayarlarla rigleme yapilmali..
Ama ilk soyledigim olay sanirim problemin bu. yanliz ilginc olan kemik hareket ettigi zaman model icinden cikiyor eger skinli ise bunun olmamasi lazim. bilek veya ayak kontrolunu secip ayagini hareket ettirdigin zaman karakterin ayagi da onunla birlikte hareket ediyor mu??[/quote]
evet karakterin bütün eklemlerini haraket ettirebiliyorsun pelvis te dahil ama bütün kontrolerin bağlandığı kontroler hariç izlediğin gibi YANİ BU DEMEK OLUYORKİ KONUYU DİNLEMEDEN ANLAMADAN İNSANLARI YARGILAMAMALIYIZ ( skın nedir bilmiyormusun bukadar animasyonu senmi yaptın anlamında ) YİNEDE SANA TEŞEKKÜR EDERİM

2009-02-27 18:06:34

Cvp

DARK_Lord

[G19]


[G23]


Rica ederim kolay gelsin...

2009-02-28 02:15:04

Cvp

safakoner

geometri hareket ettirdigin kontrol objesinin altinda olabilir. dag control et child ise hiyararsiden cikart. anlattiklarindan bu cikarilabilir.

2009-03-11 14:34:47