rig sorunu
rig sorunu
mrb riglenmiş bir karakter var elimde sorun şu riglenmiş karakterleri sağa sola yada yukarı aşşağı haraket ettirmek için kullanılan kontrolü haraket ettirdiğimde iskelet modelin içinden çıkıyor mesela kontrolü sola sürüklediğimde iskelet modelin içinden çıkıyor yani modelin yerini değiştiremiyorum bunları nasıl birbirine bağlıya bilirim kolaygelsin ...
Cvp
model ile iskeleti select yap sonra yukarda soldaki kutuyu animation yap ve hemen yukarda sagda Skin altinda Bind skin => smooth bind tikladiginda istedigine kavusacaksin...
basarilar.
Cvp
nimo senin bir cok animasyonunu gordum karakter animasyonu da dahil sen daha skin ne demek bilmiyorsan o animasyonlari nasil yaptin merak ettim simdi...
Re:Cvp
[quote=4091] Yazan: DARK_Lord
nimo senin bir cok animasyonunu gordum karakter animasyonu da dahil sen daha skin ne demek bilmiyorsan o animasyonlari nasil yaptin merak ettim simdi...[/quote]
elbette biliorum skın ne demek ama maya ile daha önce hiç yapmadığım için sorma gereği duydum rahatsız mı oldunuz?
Re:Cvp
[quote=4089] Yazan: kocc
model ile iskeleti select yap sonra yukarda soldaki kutuyu animation yap ve hemen yukarda sagda Skin altinda Bind skin => smooth bind tikladiginda istedigine kavusacaksin...
basarilar.[/quote] teşekkürederim KOLAYLIKLAR DİLERİM ...
Cvp
maya ya geçmeden önce hangi programı kullanıyodunuz?
Re:Cvp
[quote=4095] Yazan: REchargeable
maya ya geçmeden önce hangi programı kullanıyodunuz?[/quote]
maya ya geçmeden önce uzun yıllar yaklaşık 5 yıl kadar hoby olarak max kullandım modelleme yapıyordum daha sonra rigging çalışmalarıda yapmaya çalıştım cg acedemy nin ders dvd lerini izleyerek yaklaşık bir yıldır da maya kullanıyorum yanlız mayada yaptığım tek şey hoşuma giden karakterleri key lemek onundışında fazla bir bilgi birikimim yok yanlız benim sorumda şu var karakter riglenmiş ve skın zaten uygulanmış... animasyona hazır kol bacak kafa kontrolleri çalışıyor zaten skın uygulanmamış olsaydı bunlar çalışmazdı diye biliyorum sorun sadece eklemlerin bağlandığı kontrolde sorun var parent denedim ama olmadı teşekkürler ...
Cvp
tekrar skin i iptal edip bastan skin islemi yapabilirsin... bu sorununu kokten cozer...
EDIT> rig in kontrol nesnesinde sorun var demissin sanirim skinden cok rigde sorun var...
onu yapabilmen icin rigleme bilgisine ihtiyacin var istersen bastan riglemeyi yap hem kendini daha da gelistirirsin hem de sorunlar ortadan kalkar....
Isin kotu yani maya da prof rig yapmak gercekten cok zahmetli ve zor oluyor...
Re:Cvp
[quote=4097] Yazan: DARK_Lord
tekrar skin i iptal edip bastan skin islemi yapabilirsin... bu sorununu kokten cozer...
EDIT> rig in kontrol nesnesinde sorun var demissin sanirim skinden cok rigde sorun var...
onu yapabilmen icin rigleme bilgisine ihtiyacin var istersen bastan riglemeyi yap hem kendini daha da gelistirirsin hem de sorunlar ortadan kalkar....
Isin kotu yani maya da prof rig yapmak gercekten cok zahmetli ve zor oluyor...[/quote]
sorunu böyle göstermek istedim http://www.vimeo.com/3372395
Cvp
video yu izledim...
rig de bi sorun var... global control nesnesini sectigin zaman ob je de yani karakter de seciliyor sanirim karakteri de control nesnesine parentledin..
Bunu yapmaman gerekiyor control nesnesi sadece kemigi etkilemeli kemik te zaten skin edilmis karaterini hareket ettirecek bu nedenle objenin control nesnesinden baglantisini yok et parent i ortadan kaldir
Bir doger sorun ise spine kemiklerini riglerken ik spline kullaniliyor genelde ve cluster ile kontrol ettiriliyor her bi cv... bundan da kaynaklanabilir. cunku ortada double transform olayi mevcut... cluster seceneklerinde onun ayari var fakat genelde sonradan degistirilen ayarlar rig de cozum vermiyor bu nedenle baslangicta o sabit ayarlarla rigleme yapilmali..
Ama ilk soyledigim olay sanirim problemin bu. yanliz ilginc olan kemik hareket ettigi zaman model icinden cikiyor eger skinli ise bunun olmamasi lazim. bilek veya ayak kontrolunu secip ayagini hareket ettirdigin zaman karakterin ayagi da onunla birlikte hareket ediyor mu??