maya da ikincil hareket - sayfa: 2

Re:Cvp

kilitci

[quote=4006] Yazan: seckin_yalin

Tesekkurler arkadaslar.
Ben de bocek karakterimin antenlerini rigledim, artik onlari tek tek canlandirarak ugrasicam. Otomatik bir sey nasil olacak bulamadim. Bunlari biraz daha arastirmam gerekiyor.
Bu konuda tam yardimci olabilecek kaynak ya da tutorial bulursaniz buraya da eklemeyi unutmayiniz.
Tesekkurler.[/quote]
böceğin antenlerini soft body ile yapabilirsin.
tabi ben soft body ile değil başka bir yöntemle yapmak istiyorum dersen bişey diyemem(rig gibi)
ama istersen soft body ile yapmayı tarif edebilirim.

2009-02-09 15:53:22

Cvp

Rigardo

Vallahi Ersen bey çok haklısınız. Toon render olayını düzenli araştırıyorum. Ama sonuç pek iyi değil :D. Yani bir çok örnek gözüme çarptı maya ile yapılmış ve hepsi çok kaliteliydi. Örneğin; Seçkin arkadaşın linkte verdiği çalışma harika. Bunu yapan birileri var ve bende kayafa taktım bende yapmak istiyorum ( Nedenlerim var :D)

Gerçi sizinde dediğiniz gibi bir kaç program belki daha ileride olabilir ama ben Maya da başarabileceğimi umuyorum ve bu yönde azar azar devam ediyorum. Tabi en büyük sıkıntı kaynak eksikliği.

Sizinde dediğiniz gibi programlar fotoğraf gerçekçiliğinde render almaya odaklanmış durumda. Tabi arada benim gibiler de çıkıyor. :D

Bu konuda konu dile getirilmesi bile çok mutlu ediyor beni. Kaldı ki; ufak bir yardım bile olsa hayır diyemem. Script konusunda bir bilgi alabilirseniz, paylaşırsanız çok memnun olurum. Gerçi düşünmeniz bile yetti. Teşekkür ederim, kolay gelsin.

2009-02-10 01:11:59

Re:Re:Cvp

seckin_yalin

[quote=4016] Yazan: kilitci

[quote=4006] Yazan: seckin_yalin

Tesekkurler arkadaslar.
Ben de bocek karakterimin antenlerini rigledim, artik onlari tek tek canlandirarak ugrasicam. Otomatik bir sey nasil olacak bulamadim. Bunlari biraz daha arastirmam gerekiyor.
Bu konuda tam yardimci olabilecek kaynak ya da tutorial bulursaniz buraya da eklemeyi unutmayiniz.
Tesekkurler.[/quote]
böceğin antenlerini soft body ile yapabilirsin.
tabi ben soft body ile değil başka bir yöntemle yapmak istiyorum dersen bişey diyemem(rig gibi)
ama istersen soft body ile yapmayı tarif edebilirim.[/quote]


Meraba kilitci, tabi tarif edersen memnuniyet duyarim. Hakkinda tutorial varsa ona da bakarim. Puf noktalar nelerdir, nasil yapilir, nasil kullanilir tarif edersen cok iyi olur, tesekkur ederim.

2009-02-11 01:22:28

Re:Cvp

motion

[quote=4018] Yazan: Rigardo
Vallahi Ersen bey çok haklısınız. Toon render olayını düzenli araştırıyorum. Ama sonuç pek iyi değil :D[/quote]

Rica ederim...
Toon render olayında uzman bir çok animatör kendi tekniğini geliştirmiştir. Cartoon amaçlı geliştirilen bu özel yöntemler Internet´de çok fazla yer almaz çünkü bu konu 3D yazılımlar üzerinde çok fazla talep edilen bir konu değildir. Dolayısıyla Internet´de çok az bir bilgi olması son derece doğaldır.

Not : Toon olayı açılan topic´le ilgili değil o açıdan bu konuyu başka bir başlık altında tartışmamız daha yerinde olur. İleride bu konu ile ilgili bir başlık açılırsa tartışmaya devam ederiz.

2009-02-11 01:31:23

Cvp

Rigardo

Ersen Bey, size bir mail gönderdim. :D

2009-02-11 08:33:27

Re:Re:Re:Cvp

kilitci

[quote=4006] Yazan: seckin_yalin



Meraba kilitci, tabi tarif edersen memnuniyet duyarim. Hakkinda tutorial varsa ona da bakarim. Puf noktalar nelerdir, nasil yapilir, nasil kullanilir tarif edersen cok iyi olur, tesekkur ederim.[/quote]

şimdi önce anteni seç dynamics bölümüne gel soft/rigid bodies ten create soft body option box a tıkla buradaki ayarları şu şekilde yap;
creation options:duplicate,make soft body
duplicate input graph :seçili olmasın
diğer ikisi seçili olsun
weight i 1 yap
create e tıkla sonra yine soft/rigid bodies ten paint soft body weights tool a tıkla (option box a) ayarları resetle
paint attributes kısmındaki values değerini 0.6 falan yap en uçtaki noktalara uygula sonra 0.7 yap bi altındaki noktala uygula daha sonra 0.8 bi alta 0.9 bi alta yani daha çok sallanmasını istediğin yeri düşük tutacaksın bunu deneme yanılmayla tam doğru değerleri yakalayabilirsin.
denemek için time slider değerini 10000 falan yap yani uzun olsun biraz. solvers tan interactive playback i seç şimdi kafayı oynattığında anten yaylanacaktır dediğim gibi doğru ayarları bulana kadar değerlerle oyna.
umarım anlatabilmişimdir takıldığın bi yer olursa yine sorarsın.

2009-02-11 17:44:36

Cvp

dabilen

bi çözümde ben sunayım sanırım sordugunda bu

böçeğinin antenine jointleri gerektiği gibi yerleştir
sonra bu jointlere ik spline bağla ik spline ın curve cv lerine
soft body vereceksin sonra bu cv lerin weight değerlerini ayarlaman lazım component editorden 1-0 arası
butun bunları yaptıktan sonra jointleri rig ine uygun şelikde
constrain ettiğinde yani kafayı hareket ettirdiğinde jointlerinde hareket edeceği şekilde
istediğin sonuca ulaşacaksın
herhangi bi animasyon yaptıgında antenlerde ona uygun bi salınım yapacaklardır...........
çok detaylı yazamadım .....burdanda çözebilirsin umarım

2009-03-04 10:08:04