maya da ikincil hareket

maya da ikincil hareket

seckin_yalin

Merhaba arkadaslar, bir sorum var

Maya da bi karakter rigledim ancak, internette bi cok yerde making of larda falan rastladigim bi olayi kendim de uygulamak istiyorum, istedigim sey tam olarak soyle,

Ornegin karakterin kafasini oynattigimiz zaman onunla butunlesik olan saclar da otomatik olarak bir hareket aliyor ve sallaniyor. Tum olay ekranda canli olarak oluyo yani,
ya da ayni sekilde bir bocegin anteni veya kanatlari karakter sallaninca kendiliginden hareket ediyo.
Gordugum kadariyla bu parcalara kemik eklenmis, bunlara artik bilmiyorum set driven key mi koymuslar, script mi yazmislar anlayamadim.
Bu konuda bilgisi olan paylasirsa cok memnun olurum.

Bahsettigim orneklemek gerekirse asagidaki linke tiklayip bakabilirsiniz.(uc yerde var: karaterin saci-motosikletin parcalari-otobusun icindeki insanlar)

http://www.le-building.com/makingof_staphylas.html
(herkes izlemistir bunu zaten)
Aynisini burning safari kisa animasyonunda da gormustum.

Tesekkurler.

2009-01-17 01:52:03

Cvp

nimo

bende merak ettim şimdi

2009-01-17 11:34:54

Cvp

Rigardo

Karakterlerin vucut hareket sırasında vucut parçalarının oynaması ((göbekli:D) erkeklerde göbek, bayanlarda göğüs vs.)) jiggle deformer dan yapılıyor diye hatırlıyorum. Linkte verdiğiniz karakterin tarzı toon olduğu için saçları bana kalırsa jiggle deformer olabilme ihtimali var. yani bence bir araştırın derin. Ayrıca bu karakterdeki gibi toon efekti içinde benim çok fazla araştırmam oldu. Mental ray contour render ve toon shader kullanılarak yapılıyor diye duydum Ama tam bir kaynak bulamadım şahsen. Bilen biri varsa lütfen benide haberdar etsin :D?

Burning safari nin making of ların da arkaplan tasarımı ve hareketleri konusunda çok güzel şeyler var. birde 3d ye bulaşmam 4 ay önce burning safari nin making of larını tesadüfen izlemem yüzünden oldu :D

2009-01-17 12:37:30

Re:Cvp

seckin_yalin

[quote=3926] Yazan: Rigardo

Karakterlerin vucut hareket sırasında vucut parçalarının oynaması ((göbekli:D) erkeklerde göbek, bayanlarda göğüs vs.)) jiggle deformer dan yapılıyor diye hatırlıyorum. Linkte verdiğiniz karakterin tarzı toon olduğu için saçları bana kalırsa jiggle deformer olabilme ihtimali var. yani bence bir araştırın derin. Ayrıca bu karakterdeki gibi toon efekti içinde benim çok fazla araştırmam oldu. Mental ray contour render ve toon shader kullanılarak yapılıyor diye duydum Ama tam bir kaynak bulamadım şahsen. Bilen biri varsa lütfen benide haberdar etsin :D?

Burning safari nin making of ların da arkaplan tasarımı ve hareketleri konusunda çok güzel şeyler var. birde 3d ye bulaşmam 4 ay önce burning safari nin making of larını tesadüfen izlemem yüzünden oldu :D[/quote]

Tesekkurler,
Jiggle i biliyorum ancak o degil. Burda baska birsey kullanmislar, uzerine sonradan jiggle da eklenmis olabilir. XSI da da gordum ayni seyi. Secondary motion ya da benzeri bir ismi vardi. Bicok yerde rastladim.
Toon konusunda pek bilgim yok.

2009-01-17 15:21:28

Cvp

CG assassin

bu rigler genelde espression veya setkey komutlarıyla yapılmaktadır, saçlara gelince otomatik bir hareket yok o daha önceden morph olarak yaratılmış daha sonra set key ile parametrelere bağlanmıştır kemik o pozisyona gelince set key devreye girior ve ona hareket verior hepsi bu kadar...

2009-01-17 17:37:31

Cvp

Uzak

şöyle ki: ikincil animasyonlar, genelde key animasyonlarara bağlı olarak oluşan "salınım" hareketlerini içeriyor. bu türden "birincil hareketlere" bağlı oluşan "ikincil hareketlerin" dinamik olarak doğru biçimde uygulanması hem zahmetli hem de zaman alır(tekrara dayalı rutin hareketlerdir) bu yüzden bunlar için özel "rig" oluşturarak bu tür "ikincil salınım hareketlerini" birincil hareketlere bağlayarak otomatikleştirmiş olursunuz . hareket dinamiği hem daha gerçekci görünür hem daha estetik ekonomik olur. bu bir çoğumuzun bildiği genel bilgiler,
bunun için mayada kullanılan bazı araçlar ve teknikler var;
"soft body" aracı
"maya hair" (bu baya popüler.)
ve mayanın diğer deformer araçları(maya "deformer" araçlarını modellemeden ziyade animasyon amaçlı kullanır, maxin aksine max daha sonraki sürümlerinde deformerlerine sanırım animasyon seçeneği ekledi) araçları ile rigler hazırlamak mümkün.
bu konuda rig derlserinde ekler vardır. en iysi onları gösden geçirmek.
gnomonun deformerlar için hazırlanmış bir seti var oda çok iyi. www.gnomonworkshop.com

kolay gelsin

2009-02-03 14:26:38

Cvp

Rigardo

Herkese kolay gelsin öncelikle. Maya forumu canlanmışken bende soru sorayım dedim.
Kafama takılan bir olay var????? İkincil hareket ile ilgili olduğu için başka bir başlık açmadım :D

Karakterin kemerine bir ip bağlı olacak ve ipin ucuna da bir kın ile bıçak bağlı olacak (Yani kının içinde bıçak). Buraya kadar ncloth ile yapabiliyorum. Fakat animasyon sırasında karakter bıçağı çekip kullnamak istediğim zaman nasıl yapacağım?

Animasyon kısmına henüz başlamadım ama nCloth ile bu olay kullanışsız gibi geliyor. karakter bıçağı tuttuğu zaman bıçağın el e "parent" olması yani elin yörüngesine girmesini nasıl yapacağım bilemiyorum? Ayrıca geri koymak kısmını düşününce devrelerim iflas ediyor.

Biede nCloth ile yapınca sahne çok ağırlaşıyor ve herhalde animasyon sırasında ncloth u kapatıp çalışmak lazım bu durumda bıçak kına girerken veya kından çıkarken sorun olacak.

nCloth ile yaparken
-Önce ipi nCloth yapıyorum.
-ipi kemere transform ile tutturuyorum.
-kını cloth yapıyorum ve rigidty sini arttırıyorum.
-bıçağıda cloth yapıyorum ve rigidty sini arttırıyorum.
-bıçağı kına sabitliyorum.

Bu yöntem kullanışlımı bu yöntemi kullanmış kimse var mı acaba? Normalde kullanılması en pratik stabil ve kaliteli yöntem nedir?

Rigid body ile yapmayı da düşündüm. İpi soft body ile stabil olarak hazırlayamadım. Eğer yapabilseydim şu şekilde devam etmeyi düşünüyordum;

-kemer pasif rigid body
-ip soft body olacaktı
-kın ve bıçağı aktif rigid body yapıp bir şekilde? (constraintleri deneyecektim) birbirine tutturmayı deneyecektim.

Rigid/Soft body kısmında da iflas ettim.

Yani kafam karıştı? Kısaca nasıl yapabilirim? Bilginiz dahilinde ise, cevaplarsanız minnetar olurum. Saygılar, herkese kolay gelsin.

2009-02-03 17:08:22

Cvp

Rigardo

Neyse bu olayı soft body ile çözdüm. Ama nCloth la yapılabilir miydik hala merak ediyorum. Herkese iyi çalışmlalar kolay gelsin.

2009-02-04 20:27:37

Cvp

seckin_yalin

Tesekkurler arkadaslar.
Ben de bocek karakterimin antenlerini rigledim, artik onlari tek tek canlandirarak ugrasicam. Otomatik bir sey nasil olacak bulamadim. Bunlari biraz daha arastirmam gerekiyor.
Bu konuda tam yardimci olabilecek kaynak ya da tutorial bulursaniz buraya da eklemeyi unutmayiniz.
Tesekkurler.

2009-02-08 00:59:54

Re:Cvp

motion

[quote=3926] Yazan: Rigardo
...Ayrıca bu karakterdeki gibi toon efekti içinde benim çok fazla araştırmam oldu. Mental ray contour render ve toon shader kullanılarak yapılıyor diye duydum Ama tam bir kaynak bulamadım şahsen. Bilen biri varsa lütfen benide haberdar etsin :D?[/quote]

Bu konuyu çok araştırıyorsun anlaşılan...

İki yıl önce işbirliği yaptığım bir fransız animasyon firması bu iş için çok özel bir script kullanıyordu, o firma başka bir firmayla birleşti ancak orada çalışan bazı animatörlere ulaşabilirsem script konusunda bir bilgi almaya çalışırım...

Maya´da da manuel olarak toon atmosferi elde edilebilir (mental ray) sadece biraz uğraşman gerekiyor...

Tabii işin özü bir 3D yazılımdan toon atmosferi elde etmeye çalışmak biraz uzmanlık isteyen bir konu zira 3D yazılımların ana amacı öncelikli olarak gerçekçi görünümler elde edebilmektir. 3D yazılımlar ve render motorları hep bu yönde geliştirilir o açıdan toon ambiyansı yakalayabilmek bir dizi zahmetli ayar süreci gerektirir...

(cartoon render elde edebilmek için piyasa da irili ufaklı bazı özel render araçları vardır ancak bunlar çok başarılı sonuçlar vermez!)

Fakat bu iş halen Japon´ların tekelinde gibi zira 8-9 yıl önce ticari olarak satılan bazı Japon üretimi yazılımlar artık satılmıyor ve aldığım duyumlara göre bir kaç büyük animasyon firması (Japon kökenli) bu yazılımları kendi bünyesinde geliştirmeye devam ediyor...

2009-02-08 17:09:15