Maya Yüzey Algılatma ?

Maya Yüzey Algılatma ?

ArSeStaR

Efendim iki adet objem var bu objeler birbirlerinin yüzeylerini tanıması lazım.Bunu nasıl yapabilirim ?

2008-08-18 15:43:37

Cvp

Bethrezen

tam olarak anlamadım ne demek ıstedıgını nerde kulanacagınıda ama 2 objeyı bırlestırırsen (combıne) bırbırlerını tanırlar.sahnenın resmını atıp sekıl uzerınde anlatırsan daha faydalı cevapalar alabılırısn.

2008-08-18 16:54:34

Cvp

ArSeStaR

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/f7Hb739ZG.jpg[/img]



Tekerleği, tekerleğin üzerindeki oku kullanarak ileri ittiğimde karışısındaki dikdörtgen objeyi algılayıp üzerine çıkmasını istiyorum.
Özet olarak tekerlek yolunda ilerlerken karşına bir tümsek çıktığında bu tümseği algılayıp içinden geçmek yerine üzerine çıkacak.
Nasıl yapabilirim ?

2008-08-18 17:55:13

Cvp

Bethrezen

bu ortamda bırbırlerını tanıtmak ıcın rıgıdbody kulanabılırsın zemıne passıve rb tekerlıge actıve rb uygularsan bırbırlerını tanır .gravıty de tekerlıgın zemıne olan tarafına verırsen zemıne carpınce bellı bı kuvvet uygulancak tekerlegın donmesı ıstedıgın etkılerı yakalamak ıcın cesıtlı kuvvetler hatta scrıpt gerekeblır.ınternet uzerınden rıgıdbodyle ılgı tutorıler ıncelersen ıstedıgın etkılerı yakalayabılırısn.araba rıggleme vıdeolarını ıncelersen bunla ılgı bı tutorıl vardı yanlıs hatırlamıyorsam scrıpt gerekecek.

2008-08-18 19:17:02

Cvp

Bethrezen

oku kulanmadan yapmak ıstersen http://rapidshare.com/files/138261515/tekerlek1.avi su tarz bı sey ısıne yararsa yapımı zemıne ve tumsege passıve rb tekerlege actıve rb yere ve tumsege dogru 2 gravıty kulandım maya verılen degerlere gore hesapladı.

2008-08-18 19:35:45

Cvp

ArSeStaR

Efendim uğraşmışsınız teşekkür ederim.Ancak ben bu yöntemi en son çağre olarak kullanmak istiyorum.Şuandaki amacım tekerleğin üzerindeki oku oynattığım zaman tekerleğin karşısındaki objeyi algılaması.Bu yapılabilirmi ondanda emin değilim :) ?

2008-08-19 11:14:25

Cvp

romeodesign

geometry constrain....

2008-08-19 16:22:39

Re:Cvp

ArSeStaR

[quote=3411] Yazan: romeodesign

geometry constrain....[/quote]


Biraz daha açabilirmisiniz ?

2008-08-20 11:32:31

Cvp

romeodesign

tekerleği yüzeye constrain menüsünden geometry constrain ederseniz el ile move ettiğinizde tekerleğin yüzeyin biçimine göre hareket etteğini görürsünüz...tabi bunu yaparken tekerleğin dönmesi de gerekli onu da translate i rotate e connect ederek çözüyorum ben...ya da set driven key ile...

umarım daha açıklayıcı olmuştur...

2008-08-20 20:26:35

Cvp

ArSeStaR

Efendim bu yöntemi denedim ama pek işe yaramadı birde dosyanın linkini vereyim zahmet olmazsa siz deneyin.

http://rapidshare.de/files/40287042/teker2.mb.html

2008-08-21 14:22:53