başlamadan önce bir kaç sorum var :S - sayfa: 2

Cvp

Çaylak

Selam Ersin ,yorumun icin sagol hosuma gitti, ben kendi adima Maya Max ten daha iyi derken seninde belirttigin uzere `kendi isim icin `yorum yaptim, reklam sektorunde calisiyorum ve maxin bana gore `oyun sektorune hitap eden` bir cizgisi oldugunu dusunuyroum ,ancak oyun disindaki film sektorunde mayanin tercih edilmesini cok mantikli buluyorum , benim maya ya baslamamin nedeni kesinlikle maxin yetersiz oldugunu dusunmem degil , malesef mi diyeyim iyiki mi diyeyim bilmiyorum ama avrupa da max biliyorsaniz isiniz bir hayli zor hemen hemen herkes maya kullaniyor ve bir ekibe dahil olmak ancak ya `matte paint ci` olarak(ki oda tek basiniza matte painti baslayip bitirmek kaydiyla cunku 3d destek istediginizde mayacilar etrafta , ya da compositing isi ile bir ekibe entegre olabiliyorsunuz , acikcasi benim mayaya baslamamin en onemli nedeni budur , 2. neden ise kisisel istegim olan karakter animasyon da daha ileriye gitmek , internette ne kadar arastirdiysam hep maya karsima cikti ,burdaki karater animasyon isi yapan firma ve arkaadaslarla gorustugumdede hep `maya` dendi ,acickasi mayayi ogrenmek istememin iki buyuk nedeni budur , yoksa ekmegimi kazandigimi bir programi kucumsemek gibi bir cehalete asla dusmem ,benim icin ikisini karsilastirdigim tek nokta kulalnim farkliliklari ve user friend olayi , acikcasi max bana hantal geliyor poligonlari sira ile (arka arkaya) secme ozelligi bile plug in olmadan yok , 200 poligonlu bir yuzeyi tek tek secmek bazen can yakabiliyor :) ancak maylada calismaya basladikca mayaninda hala eksikleri oldugunu gordum (henuz tam hakim olmama ragmen) 2 programin kendine ozgu ozellikleri var , fakat malesef endustri stadtarti olmamis(henuz) bir program varki tahminimce gelecek o programin olacak , biz gorur muyuz gormezmiyiz bilmiyorum ancak hakikaten cok saglam geliyor ve gun gectikce herkes tarafindan kesfediliyor , programin adi `modo` ilgilenenler www.luxology.com adresinden bakabilirler , hayatimda ilk kez bir programla calisirken hic sorun yasamadan cok buyuk bir zevkle is yaptim oda bu programdir ancak mayada o aileye benim icin katilcak gibi duruyor. Maya mi Max mi derseniz bana gore kullanim alaninizla beraber hangisinde rahat calistiginiz onemli benim kisisel tercihim maya yonunde oldu...

Softimage XSI ya gelince onuda cok onceleri kurcalamistim oda hakikaten cok iyi bir program yuksek poligonlu yuzeylerde viewport kullanimi , kendi kompozitlemesinin olmasi ve bir ton daha ozelligi ile xsi da devler arasinda yer aliyor , birde bir hususu daha belirtmek isterim , XSI in henuz yeterli destek kaynagi yok(trainign ve tutorial...) destek acisindan zaman gerekiyor , maya nin ileri duzey egitim setleri mevcut ve hakikaten bir produksiyonda programi nasil kullanabileceginizi anlatan iyi egitim setleri var , max ise hep `beginner` seviye icin egitimleri var ve genel kitleye hitap ettiginden midir bilmiyorum intermediate seviye ya yok ya da cok az...

Ersen tekrar tesekkurler, kendine iyi bakman dilegiyle calismalarinda basarilar
Egemen YILDIRIMCAN

2008-04-03 21:20:33

Cvp

Azalin

MAya da max te zamanı gelince lazım olacak.Maya öğrensek max küsecekmi sanki.Boolean animasyonu için maya kullanmayı tercih ediyorum mesela.

2008-04-04 05:47:31

Cvp

DARK_Lord

Kısa ve öz düşüncemi söyliyeyim
Özellikle Visual effect ve animation ile ilgilenmek isteyen arkadaşlar KESİNLİKLE VE KESİNLİKLE maya´ya yönelsin.
nedeni iş bulmak... Herkez maya kullanıyor sen istersen houdını de harikalr yarat ama hemen hemen heryer maya kullanıyor... iki farklı programın ürünlerini birleştirmek çoğu zaman sorunlku ve mükemmelden uzakta oluyor.
Kesinlikle maya kullanın çünkü harbiden fark atıyor... Diğer programlar solda sıfır...

2008-04-04 12:35:48

Cvp

RicCo

forumda yeniyim. benzer bir soru soracakken bu konuyu gördüm. ben eski bir max kullanıcısıyım. genelde mimari modelleme yaparım. max her işime fazlasıyla yetiyordu ama yakın zamanda bir tekne modellemesi işi geldi. eğrisel yüzeylerden dolayı nurbs kullanarak yapmaya karar verdim. ama malesef max beni bu konuda çok yordu. bu yüzden bir arayışa girdim.

gemi modelleme konusunda daha çok rhinoceros kullanılıyormuş. rhinoyu incelerken bir yazı dikkatimi çekti nurbs konusunda maya kadar güçlü diyordu. rhino pek ilgimi çeken bir program olmadığı için mayaya yöneldim. autodeskin sitesinde 700 sayfalık pdf formatında getingstartedguide buldum ve onunla öğrenmeye başladım.

Neyse sadede geliim. tabi arayüz çok farklı arayüze anca 1 haftada biraz alışabildim. programı öğrenmem 3-4 ayımı alacak gibi görünüyor. iyice alışmamsa 1 yılı bulur. benim merak ettiğim bu ayırdığım süreye değecekmi. yoksa mayayla hiç uğraşmadan herkes gibi rhino öğrenmek dahamı mantıklı?

2008-04-13 17:07:49

Cvp

DARK_Lord

pixar maya yı modelleme ve visual effect içöin kullanmakta... fakat rhino da çok iyi bir programdır. çok da önemli değil yani hangisine geçersen geç modelleme için her ikisinden de pişman olmazsın...

2008-04-13 18:31:23

Cvp

kocc

Gemi modeli eger gerçek ölçülerle çalisacaksan , yani mimari gibi sonradan 2 boyut ölçüleriyle (dimensions) kullanarak imalata gidecekse tek kelimeyle RHINO ama eger ölçü agirlikli degilse daha fazla görsel (visual) olacaksa mesela animasyonlu demonstrasyon bittigi zaman nasil görünecek gibi ise,,o zaman´da tek kelimeyle MAYA.

Saygilar ve basarilar.

2008-04-13 18:56:50

Cvp

RicCo

aslında mayaya başlamıştım ama bir ara tereddüt ettim. boşa vakit kaybımı diye. öneriniz üzerine yeniden mayaya devam etmeye başladım. teşekkürler. tabi maxten vazgeçemem 12 yıldır kullandığım program :)
henüz işin başındayım gerçi ama nurbs ve sculpting geometry toolslara geldim. max malesef bu konuda çok ilkel kalmış. arayüzede bayaa alıştım gerçekten kullanışlı.
bu arada autodesk sitesinde tutorialler var. geting started with maya gerçekten çok iyi hazırlanmış uygulamalı olarak ilerliyor ve ücretsiz. maya ile ilgilenenlere tavsiye ederim.
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?id=9502844&siteID=123112&linkID=9242256

2008-04-15 10:00:49

Cvp

kurtgozlu

arkadaşlar iş yerindeyim 15dk sonra çıkacağım
bu nedenle konunun tümünü okuyamadım ama düşüncelerimi paylaşmadan da edemiyorum olaki bir gaf yaparsam lütfen mağzur görün...

Maxı 2004 yılında özel tv ve radyolara jenerik yaparken tanıdım ozamanlar video ve ses efektleri için özel cihazlar ve mixerler kullanıyorduk.

anlatmak istediğim şey ta ozamandan beri maxda beni iten birşey vardı nedir bitürlü çözemedim

tam 15 yıl önce...
arada üniversite falan derken
şimdi iç mimar olarak özel bir üniversitede çalışıyorum

15 yıl öncede maxden hoşlanmıyordum hala hoşlanmıyorum
bunun sebebi bana yetmemesi veya kendimi aşmış olmam değil,
bir türlü maxın beni çekmemesi.

Bütün modellemelerimi autocadde yapıyorum maxi sadece render için kullanıyorum, çevremde tanıdığım çoğu kişi de öyle yapıyor veya farklı olarak rhino kullanıyor.

maxde modelleme benim için zaten zordu şimdi vray yamasına bakıyorum ve rhinonun vray yaması bile maxdekinden çok daha pratik nedenini anlamıyorum

uzun süredir maxa alternatif bir program arıyorum daha bulabilmiş de değilim...

zaman kalmadı devam edecem...

2008-04-15 17:45:55

Re:Cvp

lzooml

[quote=2866] Yazan: kocc

Evet yillar önce aynen benim eksikler duydugumu sende duymussun ve geçmeye karar vermissin canla basla kendini gelistirirsen hiç te zor olmaz.

Live ve Fur Maya Unlimited verzionunda eklidir plugin falan d egildir sadece Maya complete verziyonunda ekli degildir ona göre..

Ben Maya´ya karar verdigim için çok memnunum , burda (avrupada) Maya agirlili medya mevcut ve is bulmak içinde ister istemez Maya ögrenme mecburiyetindesin , medya sirketlerinin 80% Maya kullaniyor yani profesyonel nedeniyle tercih Maya.

Max´ta parlak isler çikariyor tabiki ama max´in gücü sinirlidir zamanla ustalasan kisiler ister istemez eksiklikler duyuyor ve arayis içine giriyorlar tabii bu arada max tüm isteklerini yerine getirebiliyorsa o kisiler neden arayis içine girsinki ,onlara yetiyor zaten.

Ayrica senin ingilizcen varsa hiç zaman kaybetme hemen egitim cd´leri tutorialler ve en çok´ da yap boz denemeler sinirsiz testlerle kendini gelistir.
ingilizcen var diye bak bu sitede temel bilgiler video olarak ücretsiz hepsine bak.

Tafsiye olarak bir kaç plugin var ama onlara daha simdilik gerek yok sen iyice ögrendigin an zaten onlrida bulursun bir tek ek olarak bence birde ZBRUSH ögrenmeni tafsiye edecegim çünkü Maya ZBRUSH´le çok uyumlu ve birbirini tamamliyorlar tabii insan modellemede geçerli sanirim ama gayet diger ince islerdede vazgeçilmez araçtir ZBRUSH bence..

http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video_category.php?vcat=mmod

birde bu var :
http://www.thegnomonworkshop.com/tutorials.html
http://www.alexalvarez.com/tutorials.html

Buda hizli sekilde head modeling:
http://www.youtube.com/watch?v=xls25e08sSg&feature=related

Saygilar ve basarilar..[/quote]

Merak ettim maya´nın yanında 3ds max ile de güzel işler çıkarılabildiğine göre niye avrupa´da 3ds max bilen pek iş bulamıyor ?

Öyle bir dengesizlik var ki Türkiye´de maya bilen Avrupa´da 3ds max bilen zorluk çekiyor.Açıkçası 3D için Türkiye ile sınırlı kalınırsa ,ben şahsi fikrimi söylüyorum , pek ilerleme gösterilemez çünkü Türkiye´d 3D sektörü pek yaygın değil.Tek yol da Avrupa oluyor.3Ds max bilip de Avrupa´da niye iş bulunamıyor ? Yani firmalar niye 3ds max´i bilen eleman istemiyor ?

Acaba 3ds max sadece oyunlarda mı kullanılıyor,yani benim fark ettiğim kadarıyla kendi başına 3ds max ´i öğrenen biri ile maya´yı öğrenen birinin ortaya koydukları arasında baya bir fark oluyor.Bu durumda maya profesyonelce kullanılıp güzel işler ortaya çıkıyorsa(bkz. pixar animation studios) o zaman max´in de profesyonel kullanımında maya´dan geri kalmayan bir performans sergilenmeli.Ancak ben sinemalarda mesela 3ds max ile yapılmış pek film göremedim.

Şu arkadaş da 3ds max´i kendi öğrenmiş eğitim almadan.
Ve sonuçlar oldukça güzel
http://tysonibele.com/Main/main.htm

Açıkçası kendime "maya , maya" desemde bir yanım 3ds max´i seç diyor.Burda da bu iki programla yarı profesyonel olarak ortaya konulmuş çalışmalar etkili oluyor.

2008-04-17 22:55:00

Cvp

Çaylak

acickasi bu is piyasa isi, maya bilen birisi turkiyede nasil is bulma zorlugu cekecekse buradada(avrupadada) ayni sey mevcut, eger sen bana Turkiye de niye 3ds max tercih ediliyorun cevabini verebilirsen bende sana Avrupa da niye maya tercih ediliyor onun cevabini verebilirim:) , max bilen biride elbette avrupada is bulabilir , hic bulunamaz diye bir sey yok ancak buradaki endustri standarti maya uzerine kurulmus, konustugum yaklasik 20 sirket(sadece pragta) uzerinde 1 sirket max 4-5 sirket xsi gerisi maya kullaniyor, eh ekibe uye olacaksan 10 kisilik maya ekibinin icinde bir max bilen sen olamayacagina gore ister istemez sektor seni maya ya dogru itiyor, ben uzun yilalrdir max kullaniyorum ve mayaya itti beni max bazi nedenlerden dolayi, acilkcasi ben maxten mayaya gecen cok duydum ama bir allahin kulu mayadan maxe gecen duymadim, sanirim oyun sektoru icin max eglence(film-reklam) icin maya secilmesinin nedeni bir endustriyel uretim icin tercihler 2.si kurulan ekiplerin belirlenmesi ve sirket stratejileri ile alakali olsa gerek , kisisel olarak yillar once mayayi kesfetmis olsam maxe elimi bile surmezdim ancak gecte olsa kesfediyorum mayayi kisisel olarak soyluyorum bana daha kolay geldi maya ve zevkli ,maxtede mayadada ayni kalitede is cikarilabilecegine inaniyorum toollar benzer onemli olan iscilik

2008-04-17 23:40:26