başlamadan önce bir kaç sorum var :S

başlamadan önce bir kaç sorum var :S

10-ur

MAYA öğrenmeye karar verdim arkadaşlar

ama başlamadan önce bir kaç sorum var

1- MAYA genelde karakter modelleme, animasyon ve görsel efektler için kullanılan bir araç olarak tanımlanıyor

peki bunun akabinde, MAX gibi mimari çizimler için kullanılabilir mi? Aslında kullanılır tabi ki o da bir modelleme aracı ama zor mu olur?

2- MAYA kullananlar bana MAYA´nın en büyük avantaj ve dezavantajlarından örnek verebilirler mi?

3- MAYA başlangıç için türkçe kaynak hiç mi yok satın alacak?

4- MAYA´ya başlarken var mı tavsiye ettiğiniz çalışma planı?

5- MAX´tan yaklaşık kaç kat zordur? (animasyon konusunda)

6- 2 yıllık MAX bilgisi olan biri yaklaşık ne kadarda yüzeysel bilgi edinebilir?


Lütfen cevaplayabilen varsa cevaplayabilir mi?

2008-03-23 13:54:16

Cvp

kocc

1. Maya ile Max arasinda hiçbir fark yoktur eger mimari olarak çalisacaksan , çünkü ikiside ölçülerle çalisma için tasarlanmamistir . ölçülerle çalisabilmek içinse hiç Max´tan Maya´ya bosuna geçme zaman kaybi olur.

2. Maya´nin en büyük avantaji script´idir ve 2inci olarakta kullanma kolayligidir bastan zorlanirsin ama ögrenince çok basit oldugnu anlayacaksin. Max´ta nasil bastan kolay geldiyse ögrenincede ayni tempoda kalirsin halbuki Maya´da ögrendikce hizinda gelisir.. Nurbs modellemede max´tan çok gelismistir.
Dezavantaj olarak basta Türkçe kaynak çok azdir ve standart olarak effektler (gavity,wind,..) gerçege hiç yakin degildir geçege yakin yapabilme için degerlerini çok araman gerkir + sinirsiz yöntemleri oldugundan içinde kaybolabilirsin.

3. Türkçe kaynak belki vardir ama hiç aramadim çünkü ben ingilizce olanlardan ögrendim nasil olsa ingilizcemiz var.

4. Tafsiye edecegim çalisma önce basit objeler yaparak basla sonra ev gibi oda falan sonra araba ve araçlar en sonunda insan yapamya basla zaten bunu basarisan usta oldun demektir.
Birkaç tutorialler (ingilizce)
http://highend3d.com/maya/tutorials/
http://www.3dm3.com/tutorials/maya/
http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsalias.asp

5 . Animasyon konusunda max´tan zordur diye birsey yok sadece yöntemi degisiktir bana kalirsa daha kolaydir animasyon yapmak hele hele IK, RIG olayinda oldukça sinirsizça yöntemeleri var.

6 Bende max´tan Maya´ya geçenlerdenim ama ben max´i 2yil ögrenmedim çünkü Maya´yi görür görmez max´a agirlik hiç vermedim nedenide max´in ilk verziyonlari çok amatör isler içindi Maya çikinca düsünmeden geçtim tabii max bu arada
çok gelisti ama yinede büyük prodöksiyonlarda kullanilmamakta.
Eger 3 boyutun temel bilgisini iyi kavramissan o zaman fazla zor olmayacak sanirim ,senin ögrenecegin sey sadece butonlarini ve yöntemelerini anlamak buda senin kavramanla alakali ,belki 6 ayda belkide 1 senede usta olursun yine burda senin heves,istek ve yilmadan ögrenme çabasina baglidir.

Basarilar..

2008-03-23 17:41:09

Cvp

10-ur

kocc, çok teşekkürler bu aydınlatıcı bilgiler için

yalnız ben, mimari çalışmalar için geçiş yapmıyorum, animasyonda daha özgür olduğu söylendi ve görsel efektler filan gelişmiş durumdaymış. Mimari olarak belki bina filan icap ederse modellerim diye söyledim

ayrıca benim de ingilizcem var ama yurt dışındakiler oldukça pahalı neyse alırız artık :)

Maya Live, Fur hakkında bir şeyler duydum

bunlar eklenti mi Maya ile birlikte geliyor mu? Ayrıca kullanmamı tavsiye ettiğin bir eklenti,yardımcı..vs var mı?

Memnun musun Maya´dan?

Çok soru sordum galiba ama çok istiyorum öğrenmek :)

Çok kaliteli parlak yüzeyler oluşturabiliyor, noise ve pixelli göstermiyor, animasyonda nesnenin akışkanlığı bile belirlenebiliyor

gerek eklentilerle gerek kendi başına, ama yapılıyor :)

Bunlar bile öğrenmem için büyük sebep. MAX tatmin etmiyor beni

umarım MAYA´nın yanında tatmin etmemesi normaldir :)

2008-03-23 18:15:38

Cvp

kocc

Evet yillar önce aynen benim eksikler duydugumu sende duymussun ve geçmeye karar vermissin canla basla kendini gelistirirsen hiç te zor olmaz.

Live ve Fur Maya Unlimited verzionunda eklidir plugin falan d egildir sadece Maya complete verziyonunda ekli degildir ona göre..

Ben Maya´ya karar verdigim için çok memnunum , burda (avrupada) Maya agirlili medya mevcut ve is bulmak içinde ister istemez Maya ögrenme mecburiyetindesin , medya sirketlerinin 80% Maya kullaniyor yani profesyonel nedeniyle tercih Maya.

Max´ta parlak isler çikariyor tabiki ama max´in gücü sinirlidir zamanla ustalasan kisiler ister istemez eksiklikler duyuyor ve arayis içine giriyorlar tabii bu arada max tüm isteklerini yerine getirebiliyorsa o kisiler neden arayis içine girsinki ,onlara yetiyor zaten.

Ayrica senin ingilizcen varsa hiç zaman kaybetme hemen egitim cd´leri tutorialler ve en çok´ da yap boz denemeler sinirsiz testlerle kendini gelistir.
ingilizcen var diye bak bu sitede temel bilgiler video olarak ücretsiz hepsine bak.

Tafsiye olarak bir kaç plugin var ama onlara daha simdilik gerek yok sen iyice ögrendigin an zaten onlrida bulursun bir tek ek olarak bence birde ZBRUSH ögrenmeni tafsiye edecegim çünkü Maya ZBRUSH´le çok uyumlu ve birbirini tamamliyorlar tabii insan modellemede geçerli sanirim ama gayet diger ince islerdede vazgeçilmez araçtir ZBRUSH bence..

http://www.digitaltutors.com/digital_tutors/video_category.php?vcat=mmod

birde bu var :
http://www.thegnomonworkshop.com/tutorials.html
http://www.alexalvarez.com/tutorials.html

Buda hizli sekilde head modeling:
http://www.youtube.com/watch?v=xls25e08sSg&feature=related

Saygilar ve basarilar..

2008-03-23 19:07:55

Cvp

romeodesign

motion;

mayanın graph editor u bile animasyon yapmak isteyen biri için yeter...
doğru yönelim gösteren bir arkadaşımıza karşı çok alaylı olmuş bu cümleniz:

motion dan alıntıdır;
"Ayrıca 3ds max ile ne yapmaya çalıştında seni tatmin etmedi?
Yani hangi aşamada program "ben bittim abi, yapabileceklerim bu kadar" dedi :)"

10-ur sen doğru soruları sormuş ve cevapları vermişsin zaten özellikle ingilizce sıkıntın olmaması beni senin adına mutlu etti...doğru yoldasın herşey güzel olucak emin olabilirsin maya süper bir arkadaş :)

2008-03-23 22:17:44

Cvp

kocc

motion arkadasimizin yanlis yönlendirdigini sanmiyorum aksine dogru noktalara deginmis , ben onu çok iyi anladim .
Demek istedigi aslinda apaçik ortada , 2 yil veya daha fazla MAX´a kendini ver hemen hemen usta düzeyde ol sonrada yok ya bu bana göre degil baskasina geçeyim demek o kadar ugrasmaya ve yillarin bosuna geçmesine sebeb olur bu arada yas ilerliyor karier kurmak yakinken ve gerçek isler çikarmaya hazirken onu burak buna geç yani tekrar bastan al.
Buna bende katiliyorum mesela MAYA ögren yillar sonra yok ben XSI ögrenecem demek ayni olaydir.

Sadece benim bir noktada ayni fikirde degilim tabii son derce onun gürüsüne saygim var mesela büyük sirketler bunu kullaniyor bende onu kullanmak hiç te yanlis degil nedeni ;
söyle bir düsünelim ,diyelim sen son derece max ögrendin usta oldun güzel seyler çikariyorsun ve buna dayanarak is aramaktasin tabiki sirketler yaptiklarini çok güzel bulacak ve sana teklifte bulunacak sende hiç düsünmeden tamam dersin ama sirket sana MAYA biliyormusun derse o an kafana kaynar su dökülerek HAYIR dedigin ani düsün.

Son olarak ekliyorum.
Bence MAX biliyorsan birakma devam et bunun üstüne Maya´da ögren Photoshop´ta ögren ZBRUSH´te ögren illustarorde ögren .. ögrende ögren çünkü ögrenmenin hiç´mi hiç sakincasi yoktur her bildigin bilgi seni büyük yapar.
Bir nokta önemli ögrenirken sadece ögrenmeye kendini verme bu arada birseyler yapip sunmaya´da gayret göster çünkü yas ilerliyor bir baltaya sap olmakta çok önemli.

Saygilar...ve basarilar..

2008-03-24 11:19:29

Cvp

10-ur

motion;

demek istediklerini anlıyorum ama MAX beni render konusunda tatmin etmiyor. Örneğin Hair & Fur ile bazen saatlerce bekleyip elde ettiğimiz render hüsran oluyor, bunun için mi bekledim diyor, animasyonda tüm kareleri Photoshop´ta Action yazarak elden geçiriyorum. Bu akışkan yaparken de, parlak yüzeyler yaparken de böyle, vray-mentalray..vs denemediğim yöntem kalmadı ve hiç birinde ohh be işte budur diyemedim.. Anlıyor musun beni?

animasyonun her karesinde objeye rahatça müdahale edebilmek istiyorum, MAX genelde bir yerden patlak veriyor az tanık olmadık
buna değil mi? Kısacası MAYA ile alınan renderın daha estetik olduğunu düşünüyorum ayıca kullanışının da pratik olduğunu yalnızca düşünmüyorum, denedim bile :)

O kadar karışık gelmedi, yalnızca arayüzü biraz tuhaf gibi :)

Adnan, Ersen, Senol

Hepinize sonsuz teşekkürler :) Bahsettiğiniz kriterlerde de yeterince araştırma yaptım ve MAYA´nın ne olduğunu kavradım

saygılar.

2008-03-24 14:03:26

Cvp

10-ur

teşekkürler motion, yok mu senin şu elin

2008-03-25 16:51:23

Cvp

deloreyn

maya ile ilgili türkçe kaynak var fakat maya4.0 ile ilgili bir kitap daha yenisine rastlamadım.
nedense bu kitabı günlellemiyorlar. aslında günceli çıksa çok daha iyi satacaklar haberleri yok bence..

2008-04-01 17:48:00

Cvp

Çaylak

Yazilanlari okudum ,normalde yorum yapmayi biraktim bu sitede bazi tatsizliklaridan dolayi ancak bu baslik hosuma gitti , 4 senedir max kullaniyorum , hayatimi 3d v e ozel efekt uzerinden gkazaniyorum(avrupada yasiyorum) bir arkadasimiz `Ayrıca 3ds max ile ne yapmaya çalıştında seni tatmin etmedi?` sorusuna ben cevap vermek istiyorum, acikcasi maxe hakimim bir miktar script yazma bilgimde var , gecen sene bir karakter animasyon isi aldim (6-7 y once) bones ile ise giristim , proseduru uygularken , okadar ugrasmama ragmen riglemede cok ciddi patladim (advanced riglemeden bahsediyroum kesinlikle basit tarzdakinden bahsetmiyrum)kesinlikle script dili tatmin edici degil , siz max e sola don diyorsunuz o saga donuyor(scriptler dogru olmasnia ragmen) maxte gordugum ve tecrubelrime dayanarak soyelyecegim sey su acikcasi basit duzeyde anime , tv isleri vs gidi cok detayina inmediginiz(maxin) durumlarda max hakikaten is goruyor ancak programin derinine indikce goruyorsunuz ki programin yazimi bastan hatali , sonucta autodesk almadan onceki firma maxe sirtini donmustu(max 3.1 ile bu ise basladim ozaman o firmaya aitti ama unuttum ismini simdi) ve maxe physic modifieri bile coook sonra eklendi yani max oksuz birakildi fakat maya hep bastan saglam gitti cunku kodlamasi iyiydi ve bu yuzden mayada basit seyler zordur ama karmasik isler kolaydir diye bir soylem vardir, bana gorede maxte tam tersidir, max bana gore hantal bir yapiya sahip , size 2 ornek vereyim mesh smooth atip 2 seviyesine cikarin(3 te olur) max tikanmaya baslar ancak mayada viewport ayarlari okadar gelismiski (gelismisten kastim size cok knotrol saglar) calimalarimda default render kalitesinde viewportta isik bilgilerimi gorup orada ayarlayabiliyorum ) mayaya yeni gectim sayilir hala ogrenme asamasindayim acikcasi mayanin bu derece iyi oldugunu bilseyim maxe hic baslamazdim ancak benim zamanimda yol gosteren ,internetin bu kadar gelismis olmasi yoktu ,kisacasi bana gore Maya maxten daha iyi durumda ,bunu bir max kullanicisi olarak soyluyorum...

soyledigim hersey benim kisisel yorumumdur herhangi bir kaynaga dayanmaz (maxin onceki surumleri ile yazdiklarimda zamaninda okudugum internet haberlerine dayanmaktadir ancak cok onceleri okudugum icin kaynak gosteremem)

amacim tartisma yaratmak degil ancak profesyonel biri olarak(bu isten para kazanan) maxin tikandigi yeri belirtmek istedim. Isin cozumune gelince (karakter animasyon) plugin yukleyerek maxte o isi hallettim, herzaman 2.bir yol vardir elbette

herese calismalarinda basarilar
Egemen

2008-04-02 15:26:04