Kafa modelleme(Maya) - sayfa: 2

Re:Kafa modelleme(Maya)

tricecold

he bide menglere itafen symetry modify var efenim mayada, şimdi isterseniz objenizi duplicate ederken, su seçeneklere tıklayın ve bakın ne oluyor. "instance" ve objenin tersini duplicate ederken pivotun da tam sınır kısmında olmasına dikkat edin, hatta isterseniz connection editor den objelerin doku ölzelliklerine kadar herşeyi bağlayabilirsiniz, ama mesh modifikasyonu için sanırım mesh modify yada mesh in-out diye bir seçenek olması lazım. Isterseniz instance lı modifiye ettiğiniz tarafa ayrıyetten mesh smooth da uygulayabilir, düşük poly de yaptığınız değişiklikleri aynı anda yüksek poly modeldede görebilirsiniz

2004-09-16 13:12:29

Re:Kafa modelleme(Maya)

tricecold

düzeltme, ayrıyetten bu duplicate instance mirror scale vs vs vs işlemlerini script editorden takip ederseniz ve hepsini seçip sanırım orta tuşla shelf e taşırsanız istediğinizi yapan bir .mel makroyada sahip olabilirsiniz yani insatnce kopyala ters çevir merge vertices yap...hepsini bir ikon olur. tabi bu yöntemi bir çok farklı olaya da uygulayabilirsiniz, mesela tek tuşla kendi yağmur sisteminiz

2004-09-16 13:15:32

Re:Kafa modelleme(Maya)

mengler

saolsın tricecold .... hitaben yazını aldım... :)

ancak benim dememde ki symetri modify mayada maalesef yok.. symitri modify aynısını yapıp modifyleri diğer tarafa geçiren bir tooldan öte bir şey.. symetrisi alaınan nesneyi diğer bir nesne diye atamıyor , nesnenin kendisine ekliyor..bir modify çalışıyor..ve bu atadığı nesnenin ön vertexlerini silip direkt olarak referansı olan nesne ile birleştirip orada çok sağlam bir geçiş yapıyor... ve sonrası tüm modifyleri tek nesne üzerinden yarısına uygulamanızda veya önceki duruma uygulamanızda hiç bir problem yaratmıyor... meterialler .. vertex düzenlemeleri aklınıza ne gelirse....Symetri modify budur...

Mayada ki instance obje klonlayıp referans nesneye oynattığında diğerini etkileyen bir yapıdan başka hiç bir şey vermiyor. Bunuda zati biliyoruz. daha sonra seç vertezleri birleştir.. nesnesinden nesnesine değişir...Tabi teori de bu kadar basit görülen bunlar pratikte neler çıkartır.... gelir..

Bunlar "Ölme eşşeğim ölme".... Mayaya bu tool şart..Bu tool varsa iyi olur.. yarım bir çalışmamız var.. onu bitirsek bari.. duragelir halen...

2004-09-16 14:42:44

Re:Kafa modelleme(Maya)

tricecold

ama bu işlem zaten günler süren modelleme sürecini ne kadar etkilerki hem kendini toolunuda dediğim gibi kendin çok kolay mel script ile yapabilion yani

2004-09-17 11:13:18

Re:Kafa modelleme(Maya)

sze8

hazaro bu dosyayi bana gonderdi, sorun baska biseymis, tricecold un soyledigi yontem sadece 30 saniye tutar. combine, merge vertices... maya icin hazirlanmis polyhead modelinglerin %99 u duplicate edilmis ile orjinalin mesh node larini birlestirir. (mesh world>>mesh in) bu arada simetri modifieri max4 de yoktu. oysa maya4 de de bu node lari birlestirebiliyoduk..

2004-09-17 23:34:00

Re:Kafa modelleme(Maya)

brassi

çizgi olan orta bölümleri, her iki tarafında birbirinin simetriğinde kalan vertex´leri scale etmeyi yada sağa sola oynatmayı deneyin. düzeldiğini göreceksiniz.
ayrıca tricecold anamaddeleri zaten söylemiş.

2005-03-03 00:45:12

Re:Kafa modelleme(Maya)

vokri

kafayı mirror ladıktan sonra vertexleri birleştiğine emin ol ondan sonra surface e çevir olduda bitti maşallah.

2005-03-04 00:30:03

Cvp:Kafa modelleme(Maya)

Jesus

Forumun geçmişini bi göz atarken bu konu dikkatimi çekti.Mayanın mirror lama sorunuyla ilgili bu konuya bi çok cevap verilmiş ancak MAYADA NEDEN SYMMETRY MODIFY yı yok sorusuna bi cvp verilmemiş. Yani olay şuki; mirror ladığımız objenin birleşme yerindeki vertex lerininde birleşik bi şekilde modellemeyi sürdürmemiz esası istenmektedirki. son halinide gerçek zamanlı görelim. Maxdeki symmtry modify yının karşılığı yani....Buda MAYA da SMOOTH PROXY dir.Resimde birleşme yerlerindeki farklılığı göstermeye çalıştım.

2005-07-13 13:32:11

Cvp:Kafa modelleme(Maya)

tankut

Genelde max´ten diger yazilimlara tasinanlarin bu tur problemleri oluyor. Kavramlar elbette ayni, ama yogurt yiyisleri farkli. Max modifier´lari ust uste yigarak calisiyor, maya ise node´lar arasi baglantilarla. Bu bence cok daha esnek bir yapi, ama baslangicta karisik/farkli gelmesi de sanirim normal.

2005-07-13 21:08:11

Cvp:Kafa modelleme(Maya)

kedma

mayada ki node olayını biraz açar mısnız? nasıl işler? ciden kavramakta güçlük çekiyorum.

2005-07-14 10:47:44